Не чекайте відповідей на ці запитання у моєму тексті, бо я не відповім на них. Але точно можу поділитися власним досвідом, бо у нас в Underdog Agency невелика команда і ледь не відсутня плинність кадрів.

Нам важливо те, хто працює з нами. Тому розкажу про наші підходи, що, як показує практика, справді працюють.

Гравітаційні сили

Почнемо з першого кроку — відгук на вакансію. Я ціную короткі та змістовні супровідні листи. Це завжди сигнал про те, що кандидат принаймні подивися опис вакансії та, можливо, навіть переглянув сайт. Дуже легко відчути шаблонне «Ви класна компанія, хочу до вас і т. ін.». Тут можна тільки спитати: а скільки компаній отримали таке повідомлення?

Для мене ці шаблонні відповіді — це як привітання від тітки у Viber з Яблучним спасом. Тому краще відправити два коротеньких речення, але прям від себе і про себе. Часто навіть саме такі адекватні супровідні листи викликають бажання покликати на розмову людину з мінімальним досвідом, а не багажем у 15 років.

Немає жодних співбесід

Ми не проводимо співбесід, бо кличемо кандидатів на зустрічі. Чому так? Саме слово «співбесіда» встановлює певні рамки та формалізує зустріч. Нам хочеться уникати таких архаїзмів.

Під час розмов важливий комфорт і «справжність» кандидата. Саме тому ми відмовляємося від запитань на кшталт «Ким ви бачите себе за 5 років у нашій компанії» або щось подібне з класики HR-запитань і тестів. Можливо, це спрацьовує на великих виробництвах, але нам більше важлива людина у її природному середовищі.

Слабакам тут не місце

Наш бізнес — шалені перегони у стилі MadMax. Автівки, зібрані зі шматків думок, креативів та емоцій, що несуться пустелею маркетингу країни.

І у цьому всьому божевіллі треба дуже комфортно почуватися: не можна бути просто людиною процесів, треба мати широкий світогляд та стійкість до зовнішніх подразників.

Тому з кандидатами ми контактуємо у зручному месенджері й одразу на «ти». А ще я кличу людину на короткий кол — це задає тон та настрій комунікації. Так уже на старті можна побачити, з яким вайбом кандидат відповідає, наскільки швидко підхоплює цей темп та неформальність.

Я точно втрачаю цікавість до кандидатів, які продовжують «викати» навіть після пропозиції перейти на «ти».

У мене є яскрава історія, як ми знайшли «свою» операційну директорку. Я запросив кандидатку в офіс на знайомство, заходжу у двір, а вона вже сидить на сходинці та чекає на мене. Ще зі мною була моя собака, яку Альона (наша операційна директорка — прим. ред.) підкликала, та почала з нею бавитися. Вона була спокійна та розслаблена, наче ми вже роки знайомі та зараз маємо лише формально обговорити чергову співпрацю. Так, це людина з великим досвідом, але й одразу зрозуміло, що з «нашим» характером. Тому сьогодні нам комфортно працювати разом.

Нарада в Елронда

Важливо, хто йде на зустріч з кандидатом. Мій пріоритет — люди, які будуть безпосередньо працювати з кандидатом, керівництво — потім. Топменеджмент має просто підтвердити та узгодити офер, але це все вже фінальний етап найму.

Звісно, ми не кличемо на ці зустрічі пів команди, але й самостійно я не ухвалюю рішення, наймати чи ні. Наприклад, був момент, коли 80% команди були Діви за гороскопом, тому що керівник підбирав їх під себе (теж Діва — прим.). Хтось може вірити у це, а хтось ні, але все ж певна схожість психотипів присутня. Не найгірші часи були, але різноманіття вирішує.

«Чуї, ми вдома»

Після першого етапу та коротких дзвінків ми запрошуємо двох-трьох кандидатів на зустріч до нас в офіс. Вони мають бути змістовними та глибокими. Ми ставимо багато запитань (кандидати так само). Але уникаємо щось типу «Як би ви розв’язали таку чи таку проблему?», бо це про сумніви в тому, що людина з цим може впоратися.

Тому це більш загальна історія: музичні смаки, територіальне проживання тощо. Ну і звісно, обговорення тестового (наприклад, для дизайнерів чи копірайтерів), розбір кейсів. Але й це лише 20% діалогу.

Одна з фішечок під час зустрічей — «5 хвилин абсолютної правди». Я пропоную кандидатам за 5 хвилин вигадати будь-які запитання та поставити їх нам. Головна умова — абсолютно на все ми маємо чесно відповісти. Завжди веселить, як людям важко придумати запитання. Але класні озвучені думки завжди плюсик кандидату.

Я люблю порівнювати бізнес і все, що у ньому відбувається, з людськими відносинами. Діалог, повага, драйв і підтримка, самостійна робота та піклування — рецепт будь-якої комунікації, якщо хочеться, що вийшло.

Але не все так солодко. Кожному, кого приймаємо до команди, озвучуємо, що в нього буде випробувальний термін — 2 місяці. Та ми завжди відкриті до його скорочення. Коли є розуміння, що людина автономна, «наша», заряджена на роботу, тоді ми можемо не чекати весь термін, а просто підійдемо і скажемо, що все. Так само і людина спокійно може підійти та сказати «Відчуваю, що вже втягнулася та готова вриватися на 100%».

Важливо пам’ятати, що найкраще — не завжди хороше для вас. Людина має стати частиною команди, а не підлаштовуватися чи підлаштовувати під себе всю команду. Але комплексний підхід до пошуку кандидатів — це шлях до довготривалої подорожі разом та втілення крутих проєктів.

*На фото кадр із саги Star Wars, 1977 р.