«Під час перегляду соціальних мереж на вихідних я натрапив на статтю Білла Мерфі-молодшого, опубліковану на Inc.com, — пише Метт Крейвен, засновник та генеральний директор CV & Interview Advisors. — Зараз я мало що знаю про Білла та Inc.com, але це було досить цікаве повідомлення про рекрутерів Google, які рекомендують формулу XYZ у вашому резюме, щоб покращити ваші шанси на найм у Google».

Було в тій статті також кілька інших рекомендацій HR-спеціалістів Google, про які Білл (журналіст та підприємець з Вашингтону, раніше писав для The Washington Post) також згадав.

Проте Метт Крейвен заперечує Мерфі-молодшому і заразом Google: «Якщо ви шукаєте роботу в Google, то має сенс дотримуватися їхніх порад, але якщо ви шукаєте роботу в іншому місці, у цих рекомендаціях є ряд моментів, які можуть нанести вам більше шкоди, ніж користі».

Які ж поради рекрутерів Google не варто й старатися примінити на себе, складаючи резюме? Work.ua публікує коментарі Метта Крейвена щодо цього, наведені на сайті CIMA.

Формат PDF

Google рекомендує, щоб резюме було у форматі PDF. Цікаво, що решта світової кадрової індустрії рекомендує Microsoft Word для створення такого документа.

  1. Перша й основна причина полягає в тому, що багато систем вербування (наприклад, ATS — APPLICANT TRACKING SYSTEM та подібні) не можуть зчитувати дані у форматі PDF, а отже, ваше резюме навряд чи вдало пройде через програмне забезпечення для набору персоналу та буде прочитане людиною.
  2. Друга причина полягає в тому, що, наприклад, кадрові агенції чи HR-підрозділи компаній віддають перевагу формату, який дозволяє їм видалити ваші контактні дані та розмістити ваше резюме у власному внутрішньому шаблоні, перш ніж надсилати його своїм клієнтам — якщо ви надішлете їм PDF, вони не зможуть цього зробити.

З огляду на їхню повсякденну роботу, алгоритми набору програмного забезпечення Google можуть бути більш досконалими, ніж середні ATS, і здатні читати PDF-файли, але поза програмою Google Microsoft Word є набагато безпечнішим варіантом. PDF може зробити ваше резюме привабливішим на вигляд, але якщо його не прочитають машини, воно ніколи не буде прочитане людиною.

Резюме на одній сторінці

Очевидно, Google віддає перевагу резюме на одній сторінці, якщо ви не претендуєте на технічну чи інженерну посаду. Це може бути уподобанням Google, і рекомендація резюме на одній сторінці час від часу згадується, але це здебільшого міський міф з невеликим підґрунтям.

Зізнаймось, як ви можете прийняти обґрунтоване рішення щодо запрошення кандидата на співбесіду на основі інформації на одній сторінці. І чому менеджери з найму та рекрутери перевіряють шукачів роботи в LinkedIn, якщо вони бажають менше інформації?

Мета резюме — «продати фахівця», і одна сторінка для більшості людей буде надзвичайно обмежувальною. Дві сторінки точно не є проблемою, а в багатьох країнах прийнятні навіть три сторінки.

«Зараз я не можу поручитися за цілісність їхніх досліджень, але ResumeGo стверджує, що рекрутери в 2,3 рази частіше віддають перевагу двосторінковому резюме, ніж односторінковому. Я від усієї душі погоджуюсь, що трохи довше резюме буде краще обслуговувати найбільш кваліфікованих та старших кандидатів», — пише Метт Крейвен.

Використання формули XYZ

Google описує добре відому формулу написання досягнень, яку багато авторів резюме називають технікою «спочатку результати». Широко визнано, що досягнення є основою успішної програми, і опис цього в Google має великий сенс.

X означає «досягнуто», Y означає «вимірюється за допомогою», а Z — «зроблено».

Давайте подивимось на приклад:

«Зменшення витрат на 10% завдяки проведенню великої програми раціоналізації витрат».

Ви також можете презентувати те саме наступним чином:

«Проведена велика програма раціоналізації витрат, яка зменшила витрати на 10%».

 І те, і інше було б цілком прийнятним, і ваш вибір буде залежати від того, де ви хочете зробити акцент. Як правило, саме результати є найважливішою інформацією, але якщо ви хочете підкреслити той факт, що ви керували програмою раціоналізації витрат, оскільки це помітно наголошується в посадовій інструкції, то підхід «останні результати» може бути більш доречним.

Тож доки ви заповнюєте своє резюме досягненнями із відчутними, вимірюваними та статистичними результатами, ви маєте набагато більше шансів на найм, незалежно від того, чи буде роботодавцем Google або будь-яка інша організація.


Читайте також

5 дієвих прийомів, які привернуть увагу роботодавців до вашого резюме