Американський проєкт The Moth спитав підписників своїх соцмереж про те, як робота змушує їх почуватися нещасними та знеціненими. Work.ua ділиться кількома історіями, спостереженнями та ідеями виправлення ситуації. Можливо, в цьому тексті ви знайдете причину, з якої самі зненавиділи свою роботу, та поради, як її позбутися (причини чи роботи — там вже видно буде).

Привід для ненависті: Токсичні колеги чи керівник

«Двоє моїх колег були просто нестерпні. Регулярно ставили під сумнів рівень мого інтелекту, сварили з будь-якого приводу та кричали на мене перед іншими співробітниками й клієнтами».

Ваші колеги та керівники не демонструють достойної поведінки на робочому місці, провадять культуру залякування, фаворитизму або дивляться в інший бік, коли з людьми погано поводяться? Це червоний прапорець.

Ви не повинні терпіти робоче місце, де допустимі крики, неповага, словесні та/або сексуальні домагання.

Як виправити

Якщо ви бачите або відчуваєте шкідливу поведінку на роботі, повідомте про це своєму керівнику, HR-менеджеру або керівництву компанії. Якщо вони не діятимуть, можливо, настав час шукати іншу роботу.

Буває, що людині в цілому подобається компанія, але є одне або кілька «гнилих яблук», які блокують концентрацію на результаті та радість від роботи. Якщо це ваш випадок, дізнайтеся, чи можете ви перейти в інший відділ, де вас і вашу роботу справді цінуватимуть.

Привід для ненависті: Немає поваги до особистого часу

«Я відповідала на повідомлення, написані “КАПС ЛОКОМ”, сидячи в коридорі відділення реанімації, коли захворів мій чоловік».

Коли всі ваші спроби налагодити ворк-лайф беланс зазнають краху, бо «ти ж розумієш, як це важливо», «ну, у нас така робота — треба завжди бути на звʼязку», ви маєте законний привід для злості.

Як виправити

Якщо ви бачите, що робочі потреби часто вирішуються в неробочий час, треба поспілкуватися з керівником. На зустрічі встановіть межі та чітко дайте зрозуміти, що ви не можете бути доступними 24 години на добу.

Нагадайте своєму начальнику, що баланс між роботою та особистим життям зробить вас кращим, більш залученим працівником, на відміну від ситуації, коли ви вигоріли й ображені.

Привід для ненависті: Заблоковане карʼєрне зростання

«Мені щойно відмовили у підвищенні. Я зайшов до кімнати відпочинку й побачив своїх співробітників, вони сиділи тихо, кожен із приреченим виразом обличчя та втомою в очах. У цей момент я зупинився й подумав: “Я не можу дозволити, щоб це стало і моїм майбутнім"».

Деякі компанії надають працівникам мінімальні можливості для карʼєрного зростання (навіть горизонтального), адже разом з ним мають забезпечити працівників відповідною зарплатою.

Іноді таке явище обмежується відділом, керівник якого вирішує не ділитися владою та не визнавати експертність, право голосу підлеглих. Такі начальники бояться поставити під сумнів своє власне призначення на посаду та карʼєрні перспективи, підвищивши підлеглих.

Як виправити

Перш ніж говорити про гальмування карʼєри, перевірте цей факт — запитайте про підвищення в керівника, HR-менеджера. Якщо вам дійсно відмовляють, спробуйте з’ясувати причину та що вам треба зробити, щоб змінити свою роль на роботі на більш значущу.

Якщо ваша кар’єра зупинилася і можливостей запустити її не виявлено, подумайте про перехід в інший відділ, на посаду з більшою відповідальністю, або пошукайте роботу в іншому місці.

Для багатьох людей простого розвитку кар’єри достатньо, щоб мати сенс у роботі й бути нею задоволеними.

Привід для ненависті: Постійний стрес та відсутність підтримки

«Я керував продуктовим магазином і працював 60 годин на тиждень, постійно перебуваючи на звʼязку та розв'язуючи термінові проблеми. Одного разу я взяв тривалий лікарняний, а після нього вирішив не повертатися на роботу».

Працівники не можуть бути продуктивними та щасливими на своїй роботі, якщо вони постійно перебувають у стресі.

Як виправити

Якщо це ваша ситуація, поговоріть з керівництвом про те, як ви втомилися та що вам важливо отримати допомогу.

Подумайте: це робота змушує вас стресувати чи ви самі сприймаєте робочі події дуже близько до серця? Іноді ми робимо занадто багато й хвилюємося надто сильно, тому що живемо роботою і хочемо, щоб нас вважали важливими для компанії. Але ви можете знайти баланс: дбати про свою роботу і водночас піклуватися про себе.

Можливо, після звернення до начальства або HR-відділу вам порадять методики, фахівців (наприклад, корпоративного психолога), які допоможуть зменшити стрес і зупинити вигорання.

Привід для ненависті: До вас не прислухаються

«Я призначив зустріч зі своїм керівником, щоб обговорити деякі свої ідеї. І коли їх знову було відхилено, висловив розпач: “Що я можу зробити, щоб покращити ситуацію? Робота за старою схемою вже не дає результату”. Мій керівник відповів: “Я думаю, єдине, що ви можете зробити, це... не паритися”».

Натхненні працівники, які не отримують підтримки й чиї ідеї раз по раз завертають, швидко скочуються в нелюбов до колег і ненависть до роботи.

Як виправити

Так, не кожна ідея є виграшною. Але якщо ви дуже хочете сприяти змінам, а кожну вашу ідею щодо покращення відхиляють, поговоріть зі своїм керівником, спробуйте дізнатися причину. Попросіть конкретики: можливо, існують проблеми з бюджетом або корпоративною культурою, через які зміни відбуваються повільно.

Відкритість у спілкуванні між колегами важлива для вашої самооцінки фахівця. Також вона допоможе формувати майбутні ідеї з розумінням позиції вашого керівника та можливостей компанії. Чесна розмова допоможе вам досягти прогресу.

Якщо керівник відмовляється йти на діалог і просто наполягає, щоб ви перестали вже нарешті накидувати ідеї — це привід запросити на зустріч HR-менеджера.

Привід для ненависті: На потреби співробітників однаково

«Я хворий на параліч і пересуваюся в інвалідному візку з приводом. Одного разу для нас з колегами влаштували тренінг з лідерства в іншому місті. Я прибув до автобуса, але підйомника для інвалідів не було — я не міг сісти в автобус. До того ж ключовою частиною заходу була екскурсія на природі. Я був збентежений, засмучений та злий. Чому ніхто не подумав про мої потреби, коли планував захід?»

Люди, які працюють в компанії, важливі. На їхні потреби треба зважати, а різноманітність та інклюзивність не має бути просто сторінкою на вебсайті роботодавця.

Як виправити

Якщо ви помітили критичне ігнорування потреб співробітників, навіть попри те, що піклування про колег оголошено роботодавцем як його обовʼязок, поговоріть з відділом кадрів або керівником.

Також зверніться по допомогу, якщо ви бачите або відчуваєте дискримінацію. Щоб знайти мету у своїй роботі та полюбити її, ви маєте відчути, що ви частина колективу, ви важливі, вас бачать і чують.


Вам не обов’язково рятувати китів чи лікувати рак, щоб любити свою роботу, відчувати її важливість та знаходити в ній сенс. Він може полягати в карʼєрних досягненнях, відчутті мети компанії, товариських взаєминах з колегами, піклуванні керівника про вас або вашому піклуванні про клієнтів.

Якщо ж ви відчуваєте, що ваша робота — це «просто робота», якщо вона здається тупиковою або напружує вас і не дозволяє знайти баланс, якщо болю від неї більше, ніж користі й навіть заробітку, можна замислитися про пошук кращого місця.

Джерело: Glassdoor

Зображення з х/ф Mission: Impossible – Fallout, 2018 р.


Читайте також