«Мистецтво говорити. Таємниці ефективного спілкування», Джеймс Борґ

Який темп мови, висоту і тембр голосу варто вибрати, щоб співрозмовнику хотілось слухати? Які мовні звороти виключити зі свого лексикону назавжди, а які, навпаки, почати використовувати? Як правильно ставити питання, щоб отримати бажану відповідь?

Джеймс Борґ описує найпопулярніші техніки успішного спілкування, приділяючи багато уваги професійним тонкощам, що допоможуть читачеві досягти хороших комутативних результатів. Автор подає матеріал структуровано, дає поради всім типам людей зважаючи на їх темперамент та особливості характеру, а ще наводить безліч прикладів, як треба, а як краще не казати в тій чи іншій ситуації.

«Коли ви приділятимете більше уваги своїм розмовам і добиратимете слова, зважаючи на співрозмовника, ви будете створювати більше чарівних митей порозуміння і самі здивуєтеся, як зміна формулювання може вплинути на результат розмови. Цього відчуття ви ніколи не забудете».

«Спершу скажи "НІ". Інструменти професійного переговорника», Джим Кемп

Суть підходу Джима Кемпа полягає в спростуванні популярного правила «виграти-виграти» в переговорах. Автор відкриває очі на багато сталих парадигми, жорстко, безжально, але дуже чесно. Окремо хотілося б відзначити яскраві життєві приклади, які пронизують всю книгу і допомагають пропрацювати помилки.

Кемп дає багато корисних порад протягом усього праці, а в кінці єдиним списком призводить тридцять три правила, про які слід пам’ятати, ведучи переговори.

«Учасники переговорів, навчені системи Кемпа, ніколи не демонструють потребу, вони показують тільки бажання. "Мені потрібно" — це смерть, "я хочу" — життя».

«Шлях до Так. Як вести переговори, не здаючи позицій», Роджер Фішер, Уільям Юрі, Брюс Петтон

Викладачі Гарвардського університету у своїй роботі діляться багаторічним досвідом та напрацюваннями Гарвардського переговорного проєкту, який має чималий досвід у веденні переговорів і залагодженні конфліктів усіх рівнів.

Книга складається із численних практичних порад, які допоможуть досягнути бажаного результату від будь-якої розмови. Наприклад, автори розповідають, що використовувати погрози у переговорах нераціонально. Це призводить лише до зустрічної агресії. Натомість, пропонують використовувати попередження, які мають таке ж смислове навантаження і не викликають невдоволення в опонента.

«Мовчання — наша найкраща зброя. Застосуйте його. Якщо вам зробили нерозумну пропозицію або необґрунтовано атакують, найкраще, можливо, це сидіти й не говорити ні слова».

«Складні розмови. Як обговорювати те, що хвилює найбільше», Брюс Петтон, Дуглас Стоун, Шейла Хин

Автори дають чіткі рекомендації, як правильно почати «неприємну» розмову, як відреагувати, якщо її ініціював хтось інший (можливо попросити час на роздуми), що робити коли вас не слухають, як бути почутим, як навчитися слухати партнера.

Окрім досліджень, які стосуються проведення переговорів, ця книжка містить ідеї з інших галузей: теорії поведінки, соціальної психології та теорії спілкування.

«Ніколи не будуйте ствердну фразу в формі питання. Це викликає лише негативну реакцію, бо подібні питання неминуче здаються вашим співрозмовникам саркастичними й навіть зловмисними. Наприклад, „Обов’язково їхати так швидко?“ замість "Я нервую", або "Мені важко розслабитися в машині, коли я не за кермом"».

*Кадр з фільму «Мені б у небо», 2009 р.


Читайте також