Маркетинг — динамічна сфера, що потребує постійного навчання, розширення і вдосконалення навичок. Видавництво «Фабула» підібрало книжки для тих, хто професійно займається маркетингом, або лише опановує цю галузь та шукає сучасні механізми роботи. Work.ua публікує добірку та сподівається, що вона допоможе вам краще пізнати маркетинг у мінливому світі.

«Карго-маркетинг і Україна», Олексій Філановський

Щоби маркетинг вирішував бізнес-задачі й був ефективним, варто прочитати цю книжку від першої до останньої сторінки. З неї ви дізнаєтесь, як змінювати маркетинг в Україні, щоб не відставати від конкурентів. Автор руйнує стереотипи, сформовані українським карго-маркетингом, але водночас максимально наближає читачів до його реалій.

Олексій Філановський розглядає міфи стосовно креативності та стратегії, розповідає чому складання портрета споживача — це найкращий спосіб згаяти час. А ще доводить, що «надійні» і всім відомі методи та успішні кейси — не панацея і не запорука вашого майбутнього успіху. Між тим автор приділяє увагу правильним методологіям та розповідає, що робити для дійсно ефективного маркетингу.

«Аби маркетинг вів бізнес уперед, потрібно створювати повноцінну інфраструктуру і розумну організацію бізнес-процесів».

Також тут описані зміни, які чекають на світ у найближчі 50 років, і тренди, що будуть задавати розвиток глобальної економіки, рух грошей і поведінку споживачів. Саме останні тепер визначають тон і правила гри. «Карго-маркетинг і Україна» не для новачків, але може бути цікавою усім, хто прагне заглибитись у маркетингову дійсність.

«Як скласти маркетинговий план», Джон Вествуд

У книжці Джон докладно описує, як правильно вибудувати маркетингову стратегію, пояснює головні поняття ринкового середовища, розглядає особливості створення маркетингового плану. Автор не оминає важливих питань бізнесу онлайн, реклами та просування, описує методи, завдяки яким досягають маркетингових цілей.

«Процес планування покращує використання ресурсів компанії, підіймає дух команди та дух ідентичності, допомагає рухатися в бік досягнення своїх цілей».

Особливість книжки у тому, що більшість видань з маркетингового планування зосереджуються на теорії. Ця ж вирізняється практичністю і включає рівно стільки теорії, скільки треба, щоб зрозуміти весь процес планування — від проведення аудиту та постановки цілей до розподілу бюджету, створення презентації та реалізації цього плану.

Під час читання ви будете стежити за складанням маркетингового плану для вигаданої компанії з виробництва обладнання. Наведені вправи допоможуть заповнити секції вашого власного плану. Також книжка буде зрозумілою і підійде, навіть якщо ви не мали справ зі складними економічними термінами. Тобто це відмінний варіант для тих, хто прагне опанувати основи для створення найліпшого маркетингового плану.

«Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового», Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Їван Сетьяван

Книжка охоплює такі теми, як маркетинг взаємодії, цифрову поведінку, показники ефективності. Автори розповідають про тренди, які формують маркетинг, та про тих, хто буде визначати майбутнє вибору клієнтів. У ній захопливо розібрана психологія сучасного споживача, думки при купівлі того чи іншого продукту, стимули, мотивація тощо.

Книжка стане у пригоді маркетологам, які прагнуть просувати бізнес і виводити його на новий рівень. ЇЇ автори описують нові правила маркетингу та говорять про те, як створити лояльну та активну клієнтську базу.

«Сучасні клієнти мають менше часу та уваги, щоб приділити своєму бренду, і вони оточені альтернативами на кожному кроці. Тому вам потрібно встати, привернути їхню увагу та передати повідомлення, яке вони хочуть почути».

Насправді потрібно лише одне несподіване приємне враження від бренду, щоб клієнт став його вірним захисником. Щоб мати можливість це зробити, компанії повинні визначити шлях покупця до покупки, зрозуміти точки взаємодії з клієнтом на цьому шляху й звертатися до вибраних важливих точок.

«Вхідний маркетинг: приваблюйте, залучайте і радуйте клієнтів онлайн», Браян Гелліген, Дхармеш Шах

Двадцять років тому витрата десятків тисяч доларів на телевізійну рекламу була гарантованим способом охоплення широкої аудиторії, а сьогодні проблема традиційних маркетингових прийомів полягає в тому, що вони втратили свою ефективність як поширювачі інформації, оскільки люди почали краще їх блокувати. Автори книжки розглядають інструменти вхідного маркетингу, які постійно оновлюються, а також підіймають проблеми традиційних.

Вхідний маркетинг стосується залучення людей до кола потенційний клієнтів шляхом поширення релевантної інформації, створення корисного контенту для користувача.

«Розмаїття контенту — це своєрідна життєва спеція».

Браян Гелліген та Дхармеш Шах наводять свою система добору кмітливого персоналу у сфері маркетингу. На їхню думку, ідеальний відділ маркетингу містить активних користувачів інтернету, аналітиків, людей зі значним мережевим охопленням та творців контенту.

Особливість цього видання у тому, що тут є розділи про візуальний контент та його інструменти, нові дані про вірусний маркетинг і бонусна частина про підприємницький та стартап-маркетинг.

В оновленій версії книжки є потрібні знання щодо того, як отримати більше вільного трафіку від Google, створити діловий блог, залучити підписників у соціальних медіа та проаналізувати, які маркетингові зусилля спрацьовують. Тож вона підійде для тих, хто прагне краще розібратися в інтернет-просуванні.

«Сторіноміка: маркетинг у пострекламну епоху», Роберт Мак-кі, Томас Джерас

«Сторіноміка» — це фундамент у побудові прибуткової маркетингової стратегії, яка працюватиме на ефективну взаємодію між брендом і клієнтом. У книжці Роберт Мак-кі та Томас Джерас адаптують мистецтво сторітелінгу на користь маркетологів, підприємців і бізнес-корпорацій. Вони розповідають, як скеровувати маркетинг, рекламу і продажі на шлях ефективного сторітелінгу, щоб змінити підхід компанії у взаємодії зі споживачами.

У книжці досліджується інструментарій, описуються чотири основні елементи історії, їхній вплив і те, як вони спонукають споживачів до дій. Але тут є не тільки теорія, а й приклади її застосування.

«Реклама найкраще працює тоді, коли вона розповідає захопливу історію й розважає глядачів».

Автори розглядають особистість маркетолога як головного оповідача, який створює рекламну кампанію та допомагає команді перетворювати креативні концепти в повноцінну розповідь. Щодо самої історії — вона продовжує ставати вагомішою, бо даватиме змогу переживати інтенсивні почуття.


Читайте також