Що робить маркетолог
Маркетолог поєднує навички соціолога чи навіть дослідника, копірайтера, піарника, аналітика. Він має виокремити саме те, що потрібно аудиторії, щоб просунути свій продукт чи послугу. Він вивчає поведінку, захоплення, інтереси, вікові та гендерні відмінності аудиторії, координує дії медійних партнерів. Словом, робить усе, щоб реклама дійшла до кінцевого користувача та сприяла популяризації необхідного товару тощо.
Загалом до обов’язків маркетолога входить:
- створення та реалізація маркетингової стратегії;
- розробка брендінгу;
- аналітика впливу тих чи інших процесів, чи проєктів;
- проведення рекламних кампаній від розробки до втілення;
- робота з email-розсиланнями.
Скільки заробляє маркетолог
Зарплата маркетологів може відрізнятися залежно від компанії та обов’язків.
на серпень 2025
*за даними 1 383 вакансій
Розподіл зарплат
Зміна середньої зарплати
«Маркетолог» по Україні
В середньому «Маркетолог» в Україні заробляє 35000 грн. Це на 17% більше, якщо порівнювати з серпнем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 1383 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Маркетолог» і за схожими запитами-синонімами «Рекламіст», «Marketologist», «Спеціаліст з маркетингу» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні маркетологу
- Знання маркетингових основ.
- Розвинуті комунікативні навички.
- Аналітичні навички.
- Вміння проводити презентації.
- Знання психології споживачів.
- Творче мислення.
Переваги та недоліки в роботі маркетолога
- Щоб стати маркетологом, не обов’язково мати вищу профільну освіту.
- Робота маркетолога дуже цікава та динамічна: кожен проєкт — як окрема історія, яку треба розробити від початку до фіналу.
- Можливості кар’єрного зростання — до директора з маркетингу.
- Можливість спілкуватися з різними творчими людьми, бути в курсі різноманітних маркетингових цікавинок, які формують ринок.
- Робота маркетолога може бути досить монотонною.
- Високий рівень конкуренції серед фахівців.
Наскільки затребувані маркетологи
У часи розквіту реклами, інтернету та споживчого буму? Надзатребувані. Адже чи не у кожній компанії потребують спеціалістів з просування товарів на ринок. Не кажучи вже про агенції, які власне й спеціалізуються на цьому самому просуванні.
Кількість вакансій
«Маркетолог» по Україні
Де вчитися на маркетолога
- Вища освіта для маркетолога не обов’язкова, проте й не завадить. Вивчитися на маркетолога можна у виші за фахом «Маркетинг».
- Також можна закінчити спеціалізовані курси з маркетингу.
Але майте на увазі. Не можна просто отримати диплом. Маркетологу постійно потрібно навчатися, щоб залишатися у строю. Він має завжди оновлювати свої знання та освоювати нові й нові навички.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!
Інші професії

Продакт-менеджер
Продакт-менеджер — це батько будь-якого нового продукту, цей фахівець контролює і керує всім, що пов'язано з новинкою, починаючи з ідеї й завершуючи просуванням готового товару або послуги.

Лікар-лаборант
Лікар-лаборант або просто лаборант — це людина, без роботи якої неможливо проводити лікування хворих у медичних установах, дати оцінку санітарно-епідеміологічного стану різних підприємств, міст, країн і навіть заарештувати винних у злочинах.