Маркетинговий стратег

Маркетинговий стратег — це людина, яка шукає відповіді на бізнес-завдання чи проблеми. До нього приходять і запитують: «Про що це буде?»

898
вакансій
35 000
середня зарплата

Що робить маркетинговий стратег

Важливо зазначити, що професія стратега дуже схожа з маркетологом. Їхня відмінність полягає в тому, що маркетологи частіше працюють на єдину компанію і займаються розвитком єдиного бренду. Маркетингові стратеги в цей час працюють на стороні digital, маркетингових та креативних агентств — займаються безліччю проєктів, можуть бути в команді клієнта або на фрилансі як незалежні консультанти. Також їхня робота більш вузькоспрямована.

Зі стратега все починається. Наприклад, до агентства звертаються представники різних бізнесів у сфері освіти, нерухомості, фінтеху, мистецтва та розваг, готелів, ресторанів, краси, здоров’я тощо. У них є продукт чи послуга, але немає системності в маркетингу та побудові бренду або відсутня стратегія комунікації.

Фахівець проводить дослідження, аналіз ринку та конкурентів, отримує інсайти: чим продукт чи послуга відрізняється від інших, чому саме він потрібен споживачам та як його правильно «упакувати». Так стратег допомагає людям знайти на ринку те, що їм справді потрібно, а бізнесу дає можливість зростати та заробляти гроші.

Основні стратегії, якими займається спеціаліст:

  1. Бренд-продуктова стратегія потрібна, щоб визначити, яку цінність має давати продукт споживачам та як це донести.
  2. Комунікаційна стратегія — це план, як бренд доноситиме свою стратегію до споживача: як часто і за якими медіаканалами можна спілкуватися з аудиторією, як розподіляти контент між соцмережами та телебаченням.
  3. Медійна стратегія — коли визначається, з ким саме, де, коли, як часто і за допомогою яких форматів бренд говоритиме.

Таким чином маркетинговий стратег:

  • вивчає продукт/товар/послугу, що просувається;
  • проводить глибинні інтерв’ю, аналізує ринок, конкурентів та визначає цільову аудиторію;
  • складає портрет цільової аудиторії;
  • шукає споживчі інсайти;
  • розробляє комунікаційні стратегії, формує характер та настрій бренду, складає рекомендований план;
  • розробляє унікальне позиціювання та виявляє роль бренду?;м
  • оформляє стратегію у презентацію та представляє її клієнту;
  • працює спільно з командою з дизайнерів, копірайтерів, артдиректорів, менеджерів проєкту та іншими фахівцями, які відповідають за втілення кінцевого продукту;
  • проводить брейншторми.

Скільки заробляє маркетинговий стратег

Зарплата маркетингових стратегів може відрізнятися залежно від компанії та обов’язків.

35 000 грн

на квітень 2025

*за даними 1 324 вакансій

Розподіл зарплат

19 000 грн
67 000 грн

Зміна середньої зарплати

«Спеціаліст з маркетингових досліджень» по Україні

За даними Work.ua — work.ua/stat

Які навички потрібні маркетинговому стратегу

  • Стратегічне мислення.
  • Уміння знаходити логічні зв’язки та послідовно доносити їх.
  • Творчий підхід до завдань та пошук нестандартних рішень.
  • Вміння працювати з аналітичними базами та результатами досліджень.
  • Пошук інформації у відкритих джерелах.
  • Вміння проводити фокус-групи, глибинні інтерв’ю та онлайн/офлайн-опитування.
  • Презентаційні навички.
  • Розуміння основ маркетингу та реклами, володіння термінологією.
  • Володіння інструментами діджитал-реклами та розуміння принципів медіапланування.

Наскільки затребувані маркетингові стратеги

Споживачі зараз схвильовані, наскільки компанії етичні, скільки уваги приділяють питанням гендеру, нерівності, сексизму і що роблять у зв’язку із кліматичною кризою. Відтепер це визначальний фактор — чию продукцію зрештою купуватимуть люди.

Крім того, бренди усвідомили, що несуть відповідальності за позитивні або негативні тенденції в суспільстві. А стратеги, своєю чергою, закладають глибокі сенси в рекламу і допомагають правильно їх донести аби позитивно вплинути на попкультуру.

Тому на ринку праці зростає потреба у фахівцях, які певною мірою змінюватимуть життя людей, впливатимуть на те, як живе аудиторія бренду — реальні люди.

898
вакансій на сайті

Кількість вакансій

«Спеціаліст з маркетингових досліджень» по Україні

За даними Work.ua — work.ua/stat

Де вчитися на стратега

Оскільки стратегія — частина маркетингу, професію можна опанувати в університеті на спеціальності «Маркетинг, реклама, PR». Однак там немає поділу за функціями. Тому, щоб максимально зрозуміти сучасні тенденції ринку і чим займається маркетинговий стратег, варто звернути увагу на курси від освітніх платформ.

Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.


Ще більше інформації про навчальні заклади.

Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!

Інші професії

Бізнес-тренер

Бізнес-тренер

Бізнес-тренер — це людина, яка не тільки знає, як підвищити прибутковість бізнесу, працездатність колективу і прокачати командний дух, але й усіх цьому навчить.

Екскурсовод

Екскурсовод

Екскурсовод — людина, яка знайомить зацікавлених із різними місцями, пам’ятками, архітектурою, музеями та предметами мистецтва.