Маркетинговий стратег

Маркетинговий стратег — це людина, яка шукає відповіді на бізнес-завдання чи проблеми. До нього приходять і запитують: «Про що це буде?»

36 000
середня зарплата

Що робить маркетинговий стратег

Важливо зазначити, що професія стратега дуже схожа з маркетологом. Їхня відмінність полягає в тому, що маркетологи частіше працюють на одну компанію і займаються розвитком єдиного бренду. Водночас маркетингові стратеги працюють на стороні digital, маркетингових та креативних агентств — займаються безліччю проєктів, можуть бути в команді клієнта або на фрилансі як незалежні консультанти. Також їхня робота більш вузькоспрямована.

Зі стратега все починається. Наприклад, до агентства звертаються представники різних бізнесів у сфері освіти, нерухомості, фінтеху, мистецтва та розваг, готелів, ресторанів, краси, здоров’я тощо. У них є продукт чи послуга, але немає системності в маркетингу та побудові бренду, або відсутня стратегія комунікації.

Фахівець проводить дослідження, аналіз ринку та конкурентів, отримує інсайти: чим продукт чи послуга відрізняється від інших, чому саме він потрібен споживачам та як його правильно «упакувати». Так стратег допомагає людям знайти на ринку те, що їм справді потрібно, а бізнесу дає можливість зростати та заробляти гроші.

Основні стратегії, якими займається спеціаліст:

  1. Бренд-продуктова стратегія потрібна, щоб визначити, яку цінність має давати продукт споживачам та як це донести.
  2. Комунікаційна стратегія — це план, як бренд доноситиме свою стратегію до споживача: як часто і за якими медіаканалами можна спілкуватися з аудиторією, як розподіляти контент між соцмережами та телебаченням.
  3. Медійна стратегія — коли визначається, з ким саме, де, коли, як часто і за допомогою яких форматів бренд говоритиме.

Таким чином маркетинговий стратег:

  • вивчає продукт/товар/послугу, що просувається;
  • проводить глибинні інтерв’ю, аналізує ринок, конкурентів та визначає цільову аудиторію;
  • складає портрет цільової аудиторії;
  • шукає споживчі інсайти;
  • розробляє комунікаційні стратегії, формує характер та настрій бренду, складає рекомендований план;
  • розробляє унікальне позиціювання та виявляє роль бренду?;
  • оформлює стратегію у презентацію та представляє її клієнту;
  • працює спільно з командою з дизайнерів, копірайтерів, артдиректорів, менеджерів проєкту та іншими фахівцями, які відповідають за втілення кінцевого продукту;
  • проводить брейншторми.

Скільки заробляє маркетинговий стратег

Зарплата маркетингових стратегів може відрізнятися залежно від компанії та обов’язків.

36 000 грн

на вересень 2025

*за даними 1 372 вакансій

Розподіл зарплат

19 000 грн
67 000 грн

Зміна середньої зарплати

«Спеціаліст з маркетингових досліджень» по Україні

В середньому «Спеціаліст з маркетингових досліджень» в Україні заробляє 36000 грн. Це на 20% більше, якщо порівнювати з вереснем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 1372 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Спеціаліст з маркетингових досліджень» і за схожими запитами-синонімами «Рекламіст», «Маркетолог», «Marketologist» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.

За даними Work.ua — work.ua/stat

Які навички потрібні маркетинговому стратегу

Тверді

  • знання принципів стратегічного маркетингу та побудови маркетингових стратегій;
  • досвід аналізу ринку, конкурентів та цільової аудиторії;
  • вміння працювати з маркетинговими дослідженнями та інструментами аналітики (Google Analytics, BI-системи);
  • знання digital-маркетингу (SEO, SMM, контекстна реклама, email-маркетинг);
  • володіння інструментами планування й управління проєктами (Jira, Trello, Asana);
  • навички бюджетування та прогнозування ефективності кампаній;
  • розуміння принципів брендингу та позиціонування продуктів;
  • складання презентацій і підготовка стратегічних звітів для керівництва;
  • базові знання у сфері продажів і бізнес-моделей.

Мʼякі

  • стратегічне та системне мислення;
  • вміння бачити «велику картину» та визначати пріоритети;
  • здатність працювати з великими обсягами даних;
  • пошук нестандартних рішень; навички ведення переговорів;
  • уміння мотивувати команду; адаптивність до змін середовища;
  • вміння працювати в умовах невизначеності;
  • відповідальність за ухваленні рішення.

Переваги та недоліки у роботі маркетингового стратега

    • Висока заробітна плата.
    • Можливість вести кілька проєктів (зокрема міжнародних) одразу.
    • Можливість частково чи повністю перейти на дистанційну роботу.
    • Можливість кар’єрного зростання до стратегічного директора.
    • Цікава професія, яка поєднує творчість та аналітику.
    • Потрібно багато часу проводити за комп’ютером, постійно спілкуватися з людьми та контролювати усі процеси.
    • Графік може бути ненормованим.
    • Важко знайти роботу, не маючи досвіду.
    • Якщо стратег працює на постійного клієнта, йому може набриднути одноманітність. Однак на боці агентства легше помилитися, тому що недостатньо часу аби повністю заглибитись у ринок, бренд.
    • Працюючи в агентстві, іноді доводиться погоджуватися на нецікаві проєкти або які не відповідають особистим морально-етичним нормам.

Наскільки затребувані маркетингові стратеги

Споживачі дедалі більше цікавляться, наскільки компанії дотримуються етичних принципів і відповідально ставляться до суспільних та екологічних викликів. Відтепер це визначальний фактор — чию продукцію зрештою купуватимуть люди.

Крім того, бренди усвідомили, що несуть відповідальності за позитивні або негативні тенденції в суспільстві. А стратеги, така само, закладають глибокі сенси в рекламу і допомагають правильно їх донести, щоб позитивно вплинути на попкультуру.

Тому на ринку праці зростає потреба у фахівцях, які певною мірою змінюватимуть життя людей, впливатимуть на те, як живе аудиторія бренду — реальні люди.

Кількість вакансій

«Спеціаліст з маркетингових досліджень» по Україні

За даними Work.ua — work.ua/stat

Де вчитися на стратега

Оскільки стратегія — частина маркетингу, професію можна опанувати в університеті на спеціальності «Маркетинг». Однак там немає поділу за функціями. Щоб максимально зрозуміти сучасні тенденції ринку і чим займається маркетинговий стратег, варто звернути увагу на курси від освітніх платформ.

Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.


Ще більше інформації про навчальні заклади.

Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!

Інші професії

Сантехнік

Сантехнік

Сантехнік — це майстер, від якого значною мірою залежить добробут сучасної людини, особливо міського жителя. Адже сантехнік займається монтажем і ремонтом сантехнічного обладнання — водопроводу, опалення, каналізації, без яких зараз ніяк.

Адміністратор

Адміністратор

Адміністратор — це людина, яка має контролювати і координувати роботу персоналу, вирішувати конфлікти та допомогти розвʼязати запитання будь-якої складності.