Що робить маркетинговий стратег
Важливо зазначити, що професія стратега дуже схожа з маркетологом. Їхня відмінність полягає в тому, що маркетологи частіше працюють на єдину компанію і займаються розвитком єдиного бренду. Маркетингові стратеги в цей час працюють на стороні digital, маркетингових та креативних агентств — займаються безліччю проєктів, можуть бути в команді клієнта або на фрилансі як незалежні консультанти. Також їхня робота більш вузькоспрямована.
Зі стратега все починається. Наприклад, до агентства звертаються представники різних бізнесів у сфері освіти, нерухомості, фінтеху, мистецтва та розваг, готелів, ресторанів, краси, здоров’я тощо. У них є продукт чи послуга, але немає системності в маркетингу та побудові бренду або відсутня стратегія комунікації.
Фахівець проводить дослідження, аналіз ринку та конкурентів, отримує інсайти: чим продукт чи послуга відрізняється від інших, чому саме він потрібен споживачам та як його правильно «упакувати». Так стратег допомагає людям знайти на ринку те, що їм справді потрібно, а бізнесу дає можливість зростати та заробляти гроші.
Основні стратегії, якими займається спеціаліст:
- Бренд-продуктова стратегія потрібна, щоб визначити, яку цінність має давати продукт споживачам та як це донести.
- Комунікаційна стратегія — це план, як бренд доноситиме свою стратегію до споживача: як часто і за якими медіаканалами можна спілкуватися з аудиторією, як розподіляти контент між соцмережами та телебаченням.
- Медійна стратегія — коли визначається, з ким саме, де, коли, як часто і за допомогою яких форматів бренд говоритиме.
Таким чином маркетинговий стратег:
- вивчає продукт/товар/послугу, що просувається;
- проводить глибинні інтерв’ю, аналізує ринок, конкурентів та визначає цільову аудиторію;
- складає портрет цільової аудиторії;
- шукає споживчі інсайти;
- розробляє комунікаційні стратегії, формує характер та настрій бренду, складає рекомендований план;
- розробляє унікальне позиціювання та виявляє роль бренду?;м
- оформляє стратегію у презентацію та представляє її клієнту;
- працює спільно з командою з дизайнерів, копірайтерів, артдиректорів, менеджерів проєкту та іншими фахівцями, які відповідають за втілення кінцевого продукту;
- проводить брейншторми.
Скільки заробляє маркетинговий стратег
Зарплата маркетингових стратегів може відрізнятися залежно від компанії та обов’язків.
на квітень 2025
*за даними 1 324 вакансій
Розподіл зарплат
Зміна середньої зарплати
«Спеціаліст з маркетингових досліджень» по Україні
Які навички потрібні маркетинговому стратегу
- Стратегічне мислення.
- Уміння знаходити логічні зв’язки та послідовно доносити їх.
- Творчий підхід до завдань та пошук нестандартних рішень.
- Вміння працювати з аналітичними базами та результатами досліджень.
- Пошук інформації у відкритих джерелах.
- Вміння проводити фокус-групи, глибинні інтерв’ю та онлайн/офлайн-опитування.
- Презентаційні навички.
- Розуміння основ маркетингу та реклами, володіння термінологією.
- Володіння інструментами діджитал-реклами та розуміння принципів медіапланування.
Наскільки затребувані маркетингові стратеги
Споживачі зараз схвильовані, наскільки компанії етичні, скільки уваги приділяють питанням гендеру, нерівності, сексизму і що роблять у зв’язку із кліматичною кризою. Відтепер це визначальний фактор — чию продукцію зрештою купуватимуть люди.
Крім того, бренди усвідомили, що несуть відповідальності за позитивні або негативні тенденції в суспільстві. А стратеги, своєю чергою, закладають глибокі сенси в рекламу і допомагають правильно їх донести аби позитивно вплинути на попкультуру.
Тому на ринку праці зростає потреба у фахівцях, які певною мірою змінюватимуть життя людей, впливатимуть на те, як живе аудиторія бренду — реальні люди.
Кількість вакансій
«Спеціаліст з маркетингових досліджень» по Україні
Де вчитися на стратега
Оскільки стратегія — частина маркетингу, професію можна опанувати в університеті на спеціальності «Маркетинг, реклама, PR». Однак там немає поділу за функціями. Тому, щоб максимально зрозуміти сучасні тенденції ринку і чим займається маркетинговий стратег, варто звернути увагу на курси від освітніх платформ.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!
Інші професії

Бізнес-тренер
Бізнес-тренер — це людина, яка не тільки знає, як підвищити прибутковість бізнесу, працездатність колективу і прокачати командний дух, але й усіх цьому навчить.

Екскурсовод
Екскурсовод — людина, яка знайомить зацікавлених із різними місцями, пам’ятками, архітектурою, музеями та предметами мистецтва.