Сили оборони шукають різних спеціалістів

День маркетолога

Маркетинговий стратег

Маркетинговий стратег — це людина, яка шукає відповіді на бізнес-завдання чи проблеми. До нього приходять і запитують: «Про що це буде?»

27 500
середня зарплата
задоволеність

Що робить маркетинговий стратег

Важливо зазначити, що професія стратега дуже схожа з маркетологом. Їхня відмінність полягає в тому, що маркетологи частіше працюють на єдину компанію і займаються розвитком єдиного бренду. Маркетингові стратеги в цей час працюють на стороні digital, маркетингових та креативних агентств — займаються безліччю проєктів, можуть бути в команді клієнта або на фрилансі як незалежні консультанти. Також їхня робота більш вузькоспрямована.

Зі стратега все починається. Наприклад, до агентства звертаються представники різних бізнесів у сфері освіти, нерухомості, фінтеху, мистецтва та розваг, готелів, ресторанів, краси, здоров’я тощо. У них є продукт чи послуга, але немає системності в маркетингу та побудові бренду або відсутня стратегія комунікації.

Фахівець проводить дослідження, аналіз ринку та конкурентів, отримує інсайти: чим продукт чи послуга відрізняється від інших, чому саме він потрібен споживачам та як його правильно «упакувати». Так стратег допомагає людям знайти на ринку те, що їм справді потрібно, а бізнесу дає можливість зростати та заробляти гроші.

Основні стратегії, якими займається спеціаліст:

  1. Бренд-продуктова стратегія потрібна, щоб визначити, яку цінність має давати продукт споживачам та як це донести.
  2. Комунікаційна стратегія — це план, як бренд доноситиме свою стратегію до споживача: як часто і за якими медіаканалами можна спілкуватися з аудиторією, як розподіляти контент між соцмережами та телебаченням.
  3. Медійна стратегія — коли визначається, з ким саме, де, коли, як часто і за допомогою яких форматів бренд говоритиме.

Таким чином маркетинговий стратег:

  • вивчає продукт/товар/послугу, що просувається;
  • проводить глибинні інтерв’ю, аналізує ринок, конкурентів та визначає цільову аудиторію;
  • складає портрет цільової аудиторії;
  • шукає споживчі інсайти;
  • розробляє комунікаційні стратегії, формує характер та настрій бренду, складає рекомендований план;
  • розробляє унікальне позиціювання та виявляє роль бренду?;м
  • оформляє стратегію у презентацію та представляє її клієнту;
  • працює спільно з командою з дизайнерів, копірайтерів, артдиректорів, менеджерів проєкту та іншими фахівцями, які відповідають за втілення кінцевого продукту;
  • проводить брейншторми.

Скільки заробляє маркетинговий стратег

Зарплата маркетингових стратегів може відрізнятися залежно від компанії та обов’язків.

Середня зарплата
27500 грн
Розподіл зарплат
15 000 грн
55 000 грн

В середньому «Спеціаліст з маркетингових досліджень» в Україні заробляє 27500 грн. Це медіана заробітних плат за даними з 1983 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Спеціаліст з маркетингових досліджень» і за схожими запитами-синонімами «Рекламіст», «Маркетолог», «Marketologist» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.

Які навички потрібні маркетинговому стратегу

  • Стратегічне мислення.
  • Уміння знаходити логічні зв’язки та послідовно доносити їх.
  • Творчий підхід до завдань та пошук нестандартних рішень.
  • Вміння працювати з аналітичними базами та результатами досліджень.
  • Пошук інформації у відкритих джерелах.
  • Вміння проводити фокус-групи, глибинні інтерв’ю та онлайн/офлайн-опитування.
  • Презентаційні навички.
  • Розуміння основ маркетингу та реклами, володіння термінологією.
  • Володіння інструментами діджитал-реклами та розуміння принципів медіапланування.

Переваги та недоліки у роботі маркетингового стратега

    • Висока заробітна плата.
    • Можливість вести кілька проєктів (зокрема міжнародних) одразу.
    • Можливість частково чи повністю перейти на дистанційну роботу.
    • Можливість кар’єрного зростання до стратегічного директора.
    • Цікава професія, яка поєднує творчість та аналітику.
    • Потрібно багато часу проводити за комп’ютером, постійно спілкуватися з людьми та контролювати усі процеси.
    • Графік може бути ненормованим.
    • Важко знайти роботу, не маючи досвіду.
    • Якщо стратег працює на постійного клієнта, йому може набриднути одноманітність. Однак на боці агентства легше помилитися, тому що недостатньо часу аби повністю заглибитись у ринок, бренд.
    • Працюючи в агентстві, іноді доводиться погоджуватися на нецікаві проєкти або які не відповідають особистим морально-етичним нормам.

Як самі стратеги оцінюють свою професію

За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих шукачів з досвідом роботи стратега.

Кар’єрне зростання

4.5

Зарплата

3.5

Задоволеність професією

4.5

Безпека

4.0

Баланс між роботою та життям

3.0

Наскільки затребувані маркетингові стратеги

Споживачі зараз схвильовані, наскільки компанії етичні, скільки уваги приділяють питанням гендеру, нерівності, сексизму і що роблять у зв’язку із кліматичною кризою. Відтепер це визначальний фактор — чию продукцію зрештою купуватимуть люди.

Крім того, бренди усвідомили, що несуть відповідальності за позитивні або негативні тенденції в суспільстві. А стратеги, своєю чергою, закладають глибокі сенси в рекламу і допомагають правильно їх донести аби позитивно вплинути на попкультуру.

Тому на ринку праці зростає потреба у фахівцях, які певною мірою змінюватимуть життя людей, впливатимуть на те, як живе аудиторія бренду — реальні люди.

Де вчитися на стратега

Оскільки стратегія — частина маркетингу, професію можна опанувати в університеті на спеціальності «Маркетинг, реклама, PR». Однак там немає поділу за функціями. Тому, щоб максимально зрозуміти сучасні тенденції ринку і чим займається маркетинговий стратег, варто звернути увагу на курси від освітніх платформ.

Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.


Ще більше інформації про курси та навчальні заклади.

День маркетолога

25 жовтня, п’ятниця

Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!

Інші професії

Тестувальник ПЗ

Тестувальник ПЗ

Тестувальник — це IT-фахівець, який займається тестуванням програмного забезпечення, виявленням та усуненням помилок у програмному коді.

Вантажник

Вантажник

Вантажник — це той, хто переміщує різноманітні вантажі на певні відстані.