Що робить SEO-спеціаліст
SEO-спеціаліст займається просуванням сайтів у пошукових системах — робить так, щоб ресурс добре ранжувався. Для цього він проводить аудит сайту, аналізує конкурентів, визначає бюджет для результативного просування. Завдання фахівця можна розділити на два типи: зовнішня та внутрішня оптимізація.
До внутрішньої належить:
- редагування структури сторінки;
- зменшення швидкості завантаження сторінки;
- підбір семантичного ядра, метатегів і ключових фраз;
- налаштування індексації.
До внутрішньої — домовленість про обмін посиланнями і цитуванням або згадуванням з іншими ресурсами.
SEO-спеціаліст повинен постійно стежити за змінами роботи алгоритмів пошукових систем і оперативно впроваджувати зміни у свій сайт. І, звичайно, постійно аналізувати показники своєї роботи.
І все це для того, щоб «пошуковики» вважали сайт більш привабливим і видавали його в пошуку на перших сторінках. Таким чином сеошник привертає якісну аудиторію для свого клієнта.
Скільки отримує SEO-спеціаліст
Зарплата SEO-фахівця залежить від його рівня професіоналізму. Що досвідченіший сеошник, то більше він зможе залучити клієнтів на сайт і то більшою буде його винагорода. Також гонорар залежить від ринку, на який він працює, і наскільки великий обсяг роботи виконує.
В середньому «SEO-спеціаліст» в Україні заробляє 30000 грн. Це на 22% більше, якщо порівнювати з лютим минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 302 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «SEO-спеціаліст» і за схожими запитами-синонімами «SEO specialist», «SEO-оптимізатор», «SEO-експерт» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні SEO-спеціалісту
Для того, щоб досягти результату, сеошник повинен:
- знати, як працюють пошукові системи;
- володіти Google Analytics;
- вміти користуватися спеціальними програмами, наприклад, Netpeak Spider, Ahrefs;
- знати прийоми нарощування посилальної маси;
- вміти ставити ТЗ дизайнерам та копірайтерам;
- знати правила юзабіліті сайту.
SEO-фахівцю знадобиться знати основи програмування, маркетингу, копірайтингу і роботи з контентом.
А ще сеошник повинен бути посидючим, уважним до деталей, володіти логічним мисленням і водночас залишатися креативним.
Переваги та недоліки в роботі SEO-фахівця
- Затребувана професія, бо багато бізнесів потребують сайтів.
- Високий рівень доходу у фахівців.
- Можливість кар’єрного росту — можна перекваліфікуватися на будь-яку спеціальність в галузі інтернет-маркетингу.
- Рутинна, механічна робота, багато дій автоматизовано.
- Відповідальність за сайт роботодавця і за виділені на просування бюджети.
- Сидяча робота, яка може викликати ряд захворювань.
- Відсутність єдиних правил роботи — часто доводиться застосовувати творчий підхід.
Як самі SEO-спеціалісти оцінюють свою професію
За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих шукачів із досвідом роботи SEO-спеціалістом.
Кар’єрне зростання
Зарплата
Задоволеність професією
Безпека
Баланс між роботою та життям
Наскільки затребувані SEO-фахівці
Що більше бізнес йде в онлайн, то популярніші стають SEO-фахівці, тому що без просування сайт не приноситиме бажаного прибутку.
Де вчитися на SEO-фахівця
У вишах такої спеціальності не існує, тож потрібно йти на курси. Але найбільше знань і досвіду можна отримати тільки на практиці, тому одразу ж після курсів варто або шукати стажування, або пробувати фрілансити, щоб вивчити світ SEO-оптимізації сповна.

День маркетолога
25 жовтня, п’ятниця
Інші професії

Агроном
Агроном — це той, хто робить все можливе для гарного врожаю: від оранки поля, поливу та добрив до своєчасного збору.

Кур’єр
Робота кур’єра нині дуже популярна. У часи пікової зайнятості люди користуються послугами кур’єрів для доставлення найрізноманітніших речей — від їжі до ділових паперів.