- 5 хв читання
- 2031
5 кроків, які допоможуть не втратити кандидата після співбесіди
Коли після співбесіди ви не надаєте зворотний зв’язок кандидату, ризикуєте його втратити. Бо залишаючись в тиші, людина чує «Ти нам не підходиш».


Уявіть: кандидат пройшов співбесіду, залишився з хорошими враженнями, чекає. День, два, три… тиша.
Інша компанія вже запропонувала йому роботу, залишилося тільки дати відповідь — так чи ні. Ви теж планували це зробити — але трохи згодом. Та ось сюрприз: кандидат уже погодився на іншу пропозицію. Шкода? А всього й треба було — вчасно дати фідбек.
Це був приклад ситуації, коли комунікація не склалась.
Так, шукачі дійсно часто не уявляють, скільки паралельних процесів щодня має рекрутер чи HR. Вони знають лише про свій досвід — одну співбесіду, одне очікування. Водночас у рекрутера може бути до півсотні кандидатів на різні вакансії, і з кожним треба: підтримувати зв’язок, відповідати на уточнення, організовувати співбесіди, обговорювати кандидатури з керівниками відділів, погоджувати рішення тощо.
Іноді фахівець може бути настільки завантаженим, що спеціально виділяє у календарі годину-дві на тиждень, щоб просто розіслати кандидатам зворотний зв’язок після співбесід.
Звісно, за всією цією щоденною метушнею легко забути про людину, яка чекає на вашу відповідь.
Водночас для кандидатів очікування в тиші — це про тривогу, невпевненість і відчуття відсутності контролю. У стані війни це переживається ще гостріше: кожна пауза без пояснень підсилює стрес і зневіру.
Тому чітка комунікація з вашого боку — це не просто ввічливість, це справжня турбота. Тим паче у випадку, коли ви дійсно бачите кандидата новим працівником у компанії.
І ця потреба в чіткій комунікації — не здогад і не припущення. Work.ua провів опитування серед користувачів сайту й запитав, скільки часу після співбесіди вони готові чекати на фідбек від рекрутера, перш ніж погодитися на іншу пропозицію роботи:
Опитування проводилося в травні 2025 року. У ньому взяли участь 547 шукачів.
Майже 80% кандидатів очікують відповідь максимум упродовж тижня, а понад третина — уже в перші три дні.
Тож якщо хочете не втратити сильного кандидата після співбесіди — не зникайте. Вчасний зворотний зв’язок — це ваша конкурентна перевага. І навіть якщо ви готуєте кандидату відмову у роботі, найкраще, що ви можете для нього зробити — прямо про це сказати й дати людині можливість вільно рухатися далі.
Як не втратити кандидата після співбесіди: подальші кроки
1. Домовленість про дедлайн для зворотнього зв’язку на співбесіді
Успішна комунікація — це коли після співбесіди ви надаєте кандидату чітку мапу подальших кроків і кажете, коли саме від вас треба чекати зворотного зв’язку. Навіть якщо відповідь буде: «Ми ще думаємо».
Так ви не залишаєте людину в невідомості та стресі. Бо часто, коли кандидати не отримують від вас відповіді впродовж декількох днів, а терміни зворотнього зв’язку не оговорені, людина починає зайвий раз тривожитися.
2. Коротке «Ми ще думаємо» у разі, коли ви ще не готові дати відповідь
Не обов’язково мати готове рішення за день-два. Але якщо рішення ще в процесі — повідомте про це. Один рядок на кшталт «ми ще не отримали фінальну відповідь від керівника, повідомимо вам у понеділок» — і кандидат збереже собі нерви.
Бо комунікація — це не лише про швидкість, а про передбачуваність. Тож якщо ви не можете дати відповідь одразу, скажіть, коли вона буде. Якщо потрібен час — дайте орієнтир.
3. Шаблони, які не розгнівають
Шаблони — це добре, вони економлять час. Але навіть найпростіше повідомлення можна написати щиро. Зверніться на ім’я, додайте одне речення про те, які сторони кандидата були сильними, а також, чого вам як роботодавцю не вистачило. Так, це займає час, але чи можете ви на 100% стверджувати, що не повернетеся до цього кандидата у майбутньому?
4. Відповідь всім, навіть тим, кому доведеться відмовити
Це про репутацію. Кандидат, якому відмовили з гідністю, з великою ймовірністю спробує ще раз у майбутньому відгукнутися на вашу вакансію або порадить компанію іншим. А кандидат, якого проігнорували — навряд чи. Навіть якщо він був слабшим за інших — він теж заслуговує на відповідь.
Бо зворотний зв'язок дозволить людині рухатися далі:
«Минулого тижня у мене був фінальний раунд співбесід в одній компанії. Здавалося, все пройшло чудово. Через тиждень я отримала відповідь від рекрутера, що завтра мені повідомлять остаточне рішення, але цього так і не сталося.
Я почуваюся повністю розбитою і хотіла б, щоб вони просто сказали мені відповідь, навіть якщо це відмова. Бо тепер я маю пережити жахливі вихідні в підвішеному стані. Я ненавиджу нічого не знати. Якщо відповідь "ні" — просто скажіть мені, щоб я могла рухатися далі. Мовчання вбиває», — поділилася користувачка Reddit з ніком acornedbeefhash.
5. Автоматизація комунікації
Використовуйте все, що полегшує життя: ATS-системи, email-шаблони, нагадування в календарі або нотатках, штучний інтелект. Авжеж не забувайте, що Система Управління Наймом (СУН) від Work.ua дає можливість надсилати відповіді кандидатам у кілька кліків. Коли система допомагає не забути про жодного кандидата — це вже перевага. А коли автоматичне повідомлення приходить вчасно — і шукач вже не так стресує.
В умовах дефіциту кадрів швидкість зворотного зв’язку — це інструмент побудови довіри, лояльності й сильного HR-бренду. Якщо хочете, щоб кандидати вибирали вас і поверталися в майбутньому — не зникайте після співбесіди.
3 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Однак, було б непогано і шукачам надати такі ж поради. Бо дуже часто ми як роботодавці залишаємося в невизначеності від відсутності фідбеку з боку шукачів. Навіть, коли приймаємо позитивне рішення щодо шукача, він не завжди сповіщає про неможливість власного першого виходу на роботу, або взагалі не виходить ні на роботу ні на зв'язок.
Але , щодо комунікацій, фідбеку та підтримки діалогу - це вірна практика ! Дякую!