Work.ua спільно з Олексієм Слюсаренком, керівником відділу бізнес-навчання Comfy, фасилітатором, тренером українських та міжнародних освітніх проєктів, випустили курс про навчання персоналу.

У першому уроці говоримо про суть та цілі навчання.

Цілі навчання 

  1. Результативність. Нові знання надаються співробітникам саме для того, щоб вони якісно виконували свої безпосередні функції, щоб основний бізнес-процес приносив бажаний результат.
  2. Ефективність. Навчання має призводити до підвищення ефективності співробітників та покращення їхніх результатів. 
  3. Сталий розвиток. Без розвитку та навчання співробітників на всіх рівнях неможливий розвиток компанії у довгостроковій перспективі.

Контрольні запитання для визначення відповідності ваших програм розвитку основним цілям навчання:

  1. Результативність. — Те навчання, яке є в компанії, допомагає співробітникам на усіх рівнях виконувати їхні професійні задачі?
  2. Ефективність. — Навчання, яке є в компанії, робить співробітників ефективнішими? Чи є прогрес їхніх результатів?
  3. Сталий розвиток. — Чи забезпечує навчання майбутнє для компанії? Чи опановують керівники, які працюють зі стратегією, навички майбутнього?

Навчання як частина організаційного управління

Погляньмо на цикл менеджменту в компаніях:

1. Планування та постановка цілей.

2. Організація.

3. Лідерство та мотивація.

4. Контроль, оцінка та зворотний зв'язок.

На етапі організації з'являються ресурси, тобто те, що потрібно компанії для досягнення її цілей. Тут і певна кількість співробітників, і їхнє навчання, і матеріально-технічна база.

Тобто навчання для компанії — це не просто відділ з тренерами. Це забезпечення працівників потрібними знаннями для досягнення цілей компанії.

Контрольні запитання: Чи навчання в моїй компанії відповідає її цілям та стратегії? Чи адаптується воно нон-стоп до нових цілей та завдань бізнесу?

Специфіка корпоративного навчання 

У корпоративному світі йдеться про навчання дорослих людей, тому потрібно це враховувати. Дорослі на відміну від дітей дуже втрачають в ефективності навчання, якщо вони недостатньо замотивовані. Тому важливо зробити наступне:

  1. Пов'язати навчання з виконанням КРІs співробітника. Використання тих інструментів, яким навчили працівників, повинно допомагати їм заробляти більше. Особливо це стосується лінійного персоналу.
  2. Зробити результати навчання максимально практичними. Дорослі не будуть вивчати все, що їм скажуть, а тільки те, що забезпечує їм конкретну практичну користь.
  3. Розібратися, чи є у співробітників запит на навчання. І якщо є — чи буде в них можливість відпрацювати на практиці нові навички.
  4. Донести до співробітників усю необхідну інформацію про процес навчання: 
  • як він побудований; 
  • які є точки контролю; 
  • які оцінки; 
  • як навчання пов'язане з КРІs; 
  • у який час можна навчатися, а у який — ні. 

Хто в компанії відповідає за навчання

Навчання — це частина employee journey. Якщо все іде за планом, то далі зазвичай наступає кар'єрне підвищення. За employee journey відповідає HR-команда.

Водночас навчання повинне бути пов'язаним з досягненням бізнес-результатів і органічно вбудовуватися в основні процеси компанії. І за це відповідають представники бізнес-юнітів та керівники на місцях. Тільки в колаборації з ними HR-и можуть організувати ефективне навчання. 

Розділимо зони відповідальності HR-ів та лінійних керівників.

Зони відповідальності HR:

  • моніторинг якості перфомансу і виявлення потреб у навчанні;
  • ініціювання навчання;
  • пропонування і забезпечення оптимального формату навчання;
  • складання навчального контенту;
  • вбудовування навчання в основні процеси компанії.

Зони відповідальності бізнес-юнітів та керівників на місцях:

  • забезпечення процесу навчання на місцях (якість, точки контролю);
  • робота з результатами;
  • участь у складанні контенту.

 У HR-команді зазвичай відповідальними є спеціалісти з навчання. Вони можуть називатися бізнес-тренерами, тренерами або методистами.

Перейти до наступного уроку>