На початку літа Кабінет міністрів схвалив законопроєкт про введення електронної трудової книжки. Тепер документ має ухвалити парламент, після чого в Україні поступово зникатимуть паперові трудові книжки.

Як це працюватиме

Роботодавець зобов’язаний буде протягом п’яти років передати кольорові скан-копії трудових книжок на портал ПФУ та повернути трудові книжки працівникам. Під час переходу будуть застосовуватися і паперова, і електронна форма. На вимогу працівника, роботодавець зобов’язаний буде вносити до трудових книжок записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.

Записи про нагороди та заохочення — більше не вноситимуть.

Навіщо

Відпаде питання про зберігання і пересилання трудових книжок і ситуацій, в яких проводилися різного роду маніпуляції з утримуванням трудових книжок. Адже не потрібно буде вести книгу обліку трудових книжок і вкладишів до них, забезпечувати наявність металевих сейфів та вогнетривких шаф для зберігання трудових книжок, робити копії документів на кожну вимогу працівника.

А ще зробить легшим процес прийому та звільнення працівників. Зменшить кількість судових суперечок через те, що трудову книжку не видають у момент звільнення, випадків ухилення недобросовісними працівниками від її отримання, а також відмов роботодавця в поверненні трудової книжки або погроз її знищення для тиску на працівника, підписання ним певних заяв тощо.

Пенсії зможуть нараховувати автоматично

Законопроєкт пропонує запровадити можливість призначення пенсії без особистого звернення людини.

  • Якщо стажу достатньо, пенсію нарахують з наступного дня після досягнення пенсійного віку. Людині потрібно буде лише повідомити територіальний орган Пенсійного фонду про спосіб, в який вона хоче отримувати пенсію. Зробити це можна буде через особистий електронний кабінет на вебпорталі. Якщо цього не зробити, фонд вважатиме, що людина вирішила піти на пенсію пізніше.
  • Якщо стажу недостатньо, ПФУ надішле повідомлення, також через портал, з пропозицією надати документи для включення в страховий стаж періодів трудової діяльності чи навчання, про які відсутня інформація в Реєстрі. Якщо протягом трьох місяців ПФУ не отримає відповіді, також вважатимуть, що людина хоче оформити пенсію пізніше.

Паперову все ж краще не викидати

Після впровадження змін, паперові книжки віддадуть працівникам «на руки» і краще їх не губити. А всі перенесені дані з паперової версії до електронної необхідно ретельно перевіряти, бо хоча й мала, та все ж існує ймовірність некоректної інформації. Тоді паперова й стане в пригоді.


Читайте також