Трудові книжки стануть електронними до 2025 року
Верховна Рада ухвалила закон про перехід на облік трудової діяльності в електронній формі. Зараз — перехідний період.
Лише за 5 років українці перестануть користуватися паперовими трудовими книжками при підписанні трудових договорів, нарахуванні стажу, виході на пенсію тощо.
Облік трудової діяльності буде повністю здійснюватися в електронному форматі. Поки що ми перебуваємо на стадії переходу — можна використовувати й паперові, й електронні трудові. Але у 2025-му роботодавці повинні будуть повернути паперові документи співробітникам, синенькі книжки більше використовувати не будуть.
Серед інших змін у законі вказана автоматизація виходу на пенсію. Щоб піти на заслужений відпочинок, людині не доведеться звертатися до Пенсійного фонду із заявою, але потрібно буде повідомити спосіб отримання пенсії. Якщо протягом 3 місяців з моменту виходу на пенсію за віком ця інформація не буде внесена в базу, система визначить, що громадянин вибрав отримувати пенсію з більш пізнього віку.
У поясненнях до закону сказано, що перехід на електронні трудові книжки спрямований на:
- зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу;
- спрощення доступу до інформації про стаж працівників;
- спрощення обліку даних про освіту та планування підвищення кваліфікації співробітників;
- уникнення ризику втрати, пошкодження паперової трудової книжки, а також фальсифікації даних;
- автоматизацію призначення пенсій.
Раніше
3 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Виктор Сорока 10.02.2021, 14:15
Катерина Булаєва, редакторка сайту Work.ua 16.02.2021, 11:09
Андрей Слободянюк 17.02.2021, 11:04