«Раніше ці вакансії були непомітними. Але у війну їх частка зросла в декілька разів і підсвітила проблему. Шукачі почали активно скаржитися на пропозиції від дейтингових сервісів та деяких відеопроєктів, які вводять в оману та ускладнюють пошук справжньої роботи. Наша відповідь була безкомпромісною — видалити й заблокувати. Ми розуміємо, що ці компанії можуть понести свої гроші до наших конкурентів. Проте, у той час, коли сотні тисяч українців залишились без роботи, якість вакансій важливіша за дохід від таких роботодавців», — коментує Артур Міхно, СЕО та співзасновник Work.ua.

Особливі прикмети «шлюбних агенцій»

З’явились 10 років тому. Часто маскуються під перекладацькі компанії. Зазвичай публікують такі завуальовані вакансії: «Перекладач», «Оператор ПК», «Оператор чату», «Менеджер листування з клієнтами», «Менеджер по роботі з клієнтами».

Привертають увагу фразами: «дохід необмежений і залежить від вас», «заробіток з першого тижня», «з нами ви станете фінансово незалежними», «працюйте з будь-якого місця без привʼязки до офісу». Пропонують зарплату від 20 000 до 150 000 грн навіть без знання англійської та досвіду.

А коли кандидат відгукується на вакансію, зʼясовується, що робота полягає у витягуванні грошей з іноземців, які хочуть познайомитися з українськими дівчатами.

Особливі прикмети стрімінгових майданчиків

Зʼявились у 2018 році, коли було зареєстровано дві перші компанії. Відтоді кількість таких компаній щороку стрімко набирає обертів. Публікують вакансії моделей, блогерів, стрімерів. Заманюють фразами «робота з будь-якого місця», «спілкуйся з однодумцями й заробляй на цьому гроші», «зможеш просувати свою сторінку у соцмережах», «конкурси для нових стрімерів, на яких ви можете виграти гроші». Обіцяють зарплату від 30 000 до 100 000 грн без вимог до досвіду чи навичок, окрім харизми та вміння підтримати розмову.

При детальному вивченні таких пропозицій, виявляється, що один з основних способів заробітку — донати глядачів на знак подяки за контент. Фактично це не є вакансіями, за якими компанії шукають собі людей на роботу в традиційному значенні цього слова.

Топ скарг шукачів на вакансії від «шлюбних агенцій» та стрімінгових майданчиків:

  • робота еротичного характеру, вебкам;
  • «розвод» на гроші іноземців;
  • вакансія не відповідає назві;
  • незаконна діяльність;
  • ускладнення пошуку потрібних вакансій через велику кількість пропозицій від «шлюбних агенцій» та стрімінгових майданчиків.

Work.ua застерігає шукачів не відгукуватися на подібні вакансії й повідомляти про них у клієнтську підтримку сайтів пошуку роботи. А колег з ринку закликає також звернути увагу на цю проблему і заблокувати такі вакансії, щоб зробити пошук хорошої роботи в Україні легшим та швидшим.