8 травня 2025 року набув чинності закон, що покладає на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів нові повноваження — контроль за змістом вакансій. Про це йдеться в офіційному повідомленні на сайті відомства.

Work.ua розповідає, на що саме звертатимуть увагу під час перевірок і які формулювання варто прибрати з пропозицій роботи.

Відтепер Держпродспоживслужба має повноваження відстежувати дотримання законодавства про рекламу в частині працевлаштування. Під моніторинг потрапляють усі оголошення, які публікують роботодавці чи рекрутингові агентства.

Відомство заявляє, що фокусом уваги перевірок стануть:

  • Дискримінація за віком, статтю, станом здоров’я, расою чи етнічним походженням. Ідеться про формулювання на кшталт «шукаємо кандидатів до 35 років», «молодий колектив», «наймаємо тільки чоловіків» тощо.
  • Маніпуляції: перебільшення заробітної плати без уточнення умов, замовчування важливої інформації (наприклад, нічні зміни чи випробувальний строк), використання нечітких або оманливих формулювань.

«Роботодавцям варто вже зараз переглянути свої оголошення та привести їх у відповідність до вимог законодавства. Це не лише дозволить уникнути штрафів, а й допоможе зберегти довіру кандидатів. Якщо ви помітили дискримінаційні або оманливі вакансії — зафіксуйте порушення та зверніться до територіальних управлінь Держпродспоживслужби. На ринку праці мають діяти прозорі й рівні правила для всіх», — наголосив заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.

Нагадаємо, що відповідно до закону «Про рекламу», за дискримінацію в тексті вакансії рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати. Сьогодні ця сума складає 80 000 грн.