Резюме від 13 травня 2024 PRO

Viktoriia

Business Development Director

Зайнятість:
Повна зайнятість.
Вік:
43 роки
Місто:
Київ

Контактна інформація

Шукач вказав телефон та ел. пошту.

Прізвище, контакти та світлина доступні тільки для зареєстрованих роботодавців. Щоб отримати доступ до особистих даних кандидатів, увійдіть як роботодавець або зареєструйтеся.

Досвід роботи

Business Development Manager

з 06.2023 по нині (11 місяців)
Нова пошта, ТОВ, Київ (Транспорт, логістика)

Обов'язки (функціональні):
•Аналіз нових країн з приводу найвності митно-брокерських компаній для В2В, С2С, В2С сегментів та повний операційний блок питань щодо реалізаціі майбутньої співпраці (підписання договорів та Annex, створення SOP, повна зануреність в налаштуванні API integration між компаніями)
•Пошук, проведення переговорів та проведення тендеру на виявлення оптимального оператора з боку митно-брокерських компаній.
•Операційний менеджмент проектів по співпраці митно-брокерських компаній у краінах відкриття + Last mile оператора із компанією NPE.
•Формування бізнес моделі і координація процесів між МБО (митно-брокерським блоком) та компанією NPE.

Підпорядкування: прямий – Директор по міжнародним операціям, функціональний – СЕО NOVA POST EUROPE

Довідка: NOVA POST UKRAINE. У 2014 році лідер українського ринку експрес-доставки Нова пошта розпочала міжнародну експансію та вийшла на ринок Молдови. На сьогодні Nova Post вийшла на міднародний ринок, вілкрито відділення у Молдові, країн Балтії, Німеччині, Відні, Румуніі, Чехії, тощо.

Business Development Director CIS region

з 12.2016 по 07.2022 (5 років 7 місяців)
INCI GS YUASA, Киев (Автобизнес и автосервис)

Duties (functional):

•New markets research, new business opportunities identifying.
•All processes coordination between factories and partners.
•Current market situation analysis. SWOT analysis. Competitive analysis.
•Sales performance, budgeting & planning
•Client base creation, support and expansion. Distribution map creation.
•All operations managing: commercial, financial, logistic, marketing, etc. associated with Aftermarket service within the CIS countries listed.
•Development and implementation innovative strategies to protect and strengthen IGYA's market positions in listed regions.
•Long-term and short-term sales strategies development.
•Advertising campaigns (B2B/B2C) preparation and carrying out (national/local advertising campaigns, participation in exhibitions)
•Product trainings organizing and fulfillment
•Reporting and statistics keeping in accordance with internal company’s reporting requirements (SAP, Salesforce, Planning reports);

Commercial director

з 10.2007 по 12.2016 (9 років 2 місяці)
АТЛ-Автосервіс, ТОВ, Киев (Автобизнес и автосервис)

Duties (functional):
•Company brand portfolio development & optimization. (5 business divisions: Battery, Tires PCV/LCV, Oil, Spare parts, Accessories)
•Current market situation analysis
•Suppliers chain creation and further coordination. Company’s key partners and clients negotiation
•Long-term and short-term holding sales/purchases planning. Projects management (new directions).
•Finance model creation, budgeting, budgets performance control
•European Trade Union entering (“ATR” AG, Germany) project fulfillment and further coordination.
•Staff motivation programs development and promotion
•Strategic and current profitability and efficiency company & separate structural divisions operations analysis definition
•Information analysis for company income/expenses calculation.
•B2B/B2C sales effective strategies definition and development.
•Sales planning and performance control
•Team formation, tasks statement, trainings organizing, stimulation and assessment systems development and further control.

Marketing manager

з 05.2001 по 10.2007 (6 років 5 місяців)
Бош Авто Сервіс Е95, Киев (Автобизнес и автосервис)

Duties (functional):

•Marketing campaigns creation and development.
•Coordination of BCS (Bosch Car Service) opening, corporate BCS standards observance control.
•Marketing/PR plan development and implementation. National advertising campaigns carrying out (B2B/B2C)
•Bosch Service Dealers conferences organization
•Auto service market infrastructure research. Competitive analysis.
•BCS support on all questions and coordination of their interaction (accounts department, logistics)
•Sales forecasting, Pricing
•Planning and warehouse operational management
•New product lines start up into Ukrainian market (market analysis, product development (AEROTWIN wiper blades))
•Advertising campaigns (B2B/B2C) organization and fulfillment (national/local advertising campaigns, participation in exhibitions)
•Product trainings
•Reports and statistics keeping in accordance with the internal company’s reporting requirements

Освіта

International Management Institute (MIM-KYIV)

PMD “Managerial Finance", Киев
Вища, з 2014 по 2015 (1 рік)

National Technical University of Ukraine “KYIV Polytechnic Institute” (NTUU “KPI”)

Philology, Киев
Вища, з 1999 по 2001 (2 роки)

Bachelor's degree

National Technical University of Ukraine “KYIV Polytechnic Institute” (NTUU “KPI”)

Marketing & Management, Киев
Вища, з 1997 по 2002 (5 років)

Masters degree

Знання і навички

MS Office CAD Database Salesforce

Знання мов

  • Англійська — вільно
  • Німецька — початковий
  • Російська — вільно

Схожі кандидати

Усі схожі кандидати

Кандидати за містами


Порівняйте свої вимоги та зарплату з вакансіями інших підприємств: