У вашій компанії, організації чи на виробництві час від часу з’являються вакантні посади — цікавіші та грошовитіші за вашу — але всі можливості проходять повз? Work.ua має кілька версій, чому так трапляється. А також ділиться шляхами вирішення цієї несправедливості.

Ви не кажете про підвищення своєму керівнику

Одна з поширених причин, чому співробітників не підвищують ані на посаді, ані в зарплаті — вони просто не просять про це. Подібні розмови з керівництвом лякають багатьох. Деякі працівники бояться таким чином здатися надто амбітними, жадібними і неадекватними. Страх відмови або іншої негативної реакції вбиває будь-які наміри заговорити про просування ще на самому початку.

Рішення: хочете рухатися кар’єрними сходами — говоріть про це

У тому, щоб просити про підвищення, якщо є, за що — немає нічого поганого. Більш того, це обов’язково потрібно робити. По-перше, «автоматично» за вислугу років давно вже нікого не підвищують. По-друге, якщо ви про це не говорите, керівнику може здаватися, що все добре і ви усім задоволені.

Запитайте у вашого начальника про те, що вам слід було б поліпшити. Ви навіть можете прямо заявити своєму керівникові, що протягом року ви хочете отримати підвищення, а потім запитати, які кроки для цього потрібно зробити.

І подумайте, кого ви можете запропонувати на своє місце, адже це може бути ще однією причиною, через яку вас не підвищують, щоб не шукати людину, яка підхопить всі ваші поточні справи.

Ви самі себе сварите

Буває так, що людина, навіть не помічаючи цього, постійно транслює власну некомпетентність: вона лякається перевірок, часто використовує фрази «ми не впораємося», «знову вийде повний провал» або «оце я ідіот!» Що частіше лунають ці фрази, то сильніше у людей складається враження, що ви не вмієте працювати, навіть якщо це не має ніякого відношення до реальності.

Рішення: припиніть!

Спробуйте менше себе критикувати і більше підтримувати, хоча б вголос, інакше ніхто так і не здогадається про вашу компетентність. Якщо у вас сильний внутрішній критик — поговоріть з рідними та друзями й віднайдіть нарешті впевненість у собі.

Ви обіцяєте звільнитися

Або озвучуєте інші плани: зайнятися благодійністю в Африці, переїхати, змінити роботу. Навіть такі висловлювання як «одного разу я все кину й буду вирощувати квіточки» знижують ваші шанси на кар’єрне зростання, не кажучи вже про прямі погрози і конкретні плани. Якщо керівництво сприймає вас як нестабільний елемент, який в будь-який момент може зникнути, — навіщо вас підвищувати?

Рішення: покажіть своє серйозне ставлення

Якщо попри все ви хочете залишитися на цій роботі, скажіть, що ваші плани змінилися, і ви готові вкладатися в проєкт (якщо готові). Регулярно демонструйте, що ви цікавитеся справами компанії за стінами свого відділу, галуззю в цілому, стежите за трендами та інноваціями у вашій та суміжних сферах, можете мислити стратегічно, а не в ключі «аби від мене відчепилися».

Пропонуйте шляхи розв’язання проблем, навіть коли всі мовчать. Це виділить вас із загальної маси співробітників і послужить натяком на те, що вам цікаві більш серйозні завдання, ніж ті, якими ви займаєтеся зараз.

Ви себе переоцінюєте

На жаль, такий варіант виключати не можна. Оцінити себе — нелегке завдання, і всі ми схильні завищувати свої здібності або недооцінювати необхідність тих чи інших навичок для бажаної посади. А що як робота керівника, про яку ви мрієте, набагато складніша, ніж вам здається? Навіть якщо ви блискучий фахівець, у вас високий експертний рівень, це автоматично не означає, що ви готові до керівництва.

Рішення: вчитися, вчитися, вчитися

Подумайте про те, щоб отримати додаткову освіту, зокрема у галузі управління, запишіться на профільні курси, відвідуйте семінари, майстер-класи, пов’язані з вашою професійною діяльністю, читайте книги з саморозвитку. Також ви можете завести професійний блог (можливостей зараз для цього більш ніж достатньо: від YouTube до Telegram), почати виступати на профільних заходах. Це не тільки підвищить вашу цінність, але і зробить більш помітним. Плюс — про все це теж можна розповісти, коли будете просити про підвищення.

Ви не проявляєте ініціативу

Якщо ви хочете отримати підвищення, для цього потрібно щось більше, ніж просто добре виконувати свої обов’язки. Бо за це вам платять, нараховують премію і плескають по плечу. Для руху вгору треба бути не просто хорошим, а унікальним, проактивним фахівцем.

Рішення: демонструйте керівництву, що ви вмієте діяти самостійно

У будь-якій компанії виникають питання, які потребують розв’язання. Співробітник, здатний їх швидко ліквідувати, проявити ініціативу правильно, заробляє собі додаткові бали і має всі шанси просунутися кар’єрними сходами.

Пропонуйте поліпшити виробничий процес, навіть якщо про це вас ніхто не просить, беріть за це відповідальність. Але проявляйте ініціативу тільки в тому випадку, коли точно знаєте, що дієте в рамках своїх повноважень, розумієте, для чого компанії потрібно те чи інше нововведення, і у вас прописаний алгоритм виконання завдання.


Читайте також