Підприємницький та лідерський потенціал жінок дасть потужний імпульс для розвитку світової економіки. Це підтверджують результати дослідження консалтингової фірми Boston Consulting Group (BCG) і Фонду для жінок Шері Блер. Надання допомоги жінкам у відкритті власного бізнесу сприятиме залученню в економіку 5 трильйонів доларів. Ця сума приблизно дорівнює бюджету Японії.

Так, з кожним роком у жінок все більше можливостей відкрити свою компанію, кількість підприємниць в Європейському Союзі зросла до 34%, а в США — до 40%. Але засновниць бізнесу все ще набагато менше, ніж керівників-чоловіків. На це впливає багато факторів.

Стереотипи в суспільстві

Часто інтерес до підприємництва у жінок зникає через відсутність підтримки або навіть прямого знецінення здібностей. У підприємниць не так багато рольових моделей, на які б вони рівнялися. Бізнесвумен багато колег не сприймають серйозно, тож їм доводиться витрачати багато зусиль на те, щоб завоювати авторитет. Цей факт підтверджує в своєму інтерв’ю Елісон Гаттермана, генеральний директор американської хімічної компанії Jelmar.

Баланс між роботою та особистим життям

Побутові обов’язки все ще лежать на плечах жінки. Їй необхідно бути й успішною бізнес-леді, і мамою/господинею/дружиною. Не у всіх виходить розділяти домашні справи порівну з партнером. Суспільство все ще живе стереотипами про те, що жінці не місце в бізнесі, її доля — виховання дітей.

Все це підриває віру в себе, та й час, який жінка витрачає на миття підлоги або посуду, могла б витратити на розвиток бізнесу.

Нерівний доступ до фінансів

Ще один ключовий фактор — в компанії, які створили жінки, не так охоче інвестують, як у засновані чоловіками. Згідно з аналізом BCG, компанії з жінкою на чолі отримали в середньому 935 000 доларів інвестиційного капіталу, а бізнесмени отримали 2,1 мільйона доларів.

Дослідження Pitchbook показало, що жінки-засновниці отримали тільки 2% від загальної суми, інвестованої венчурними капіталістами в 2017 році.

За підтримки Access MBA


Читайте також