Пошук роботи може бути водночас захопливим та цікавим випробовуванням. Та щоб цей процес не виснажував, а ви не впадали у відчай після можливих відмов, варто побудувати здорову стратегію пошуку кар’єрних можливостей.

Інсайтами на цю тему з Work.ua поділилася Катерина Бенесь, HR-спеціалістка PwC.

Катерина Бенесь
Катерина Бенесь
HR-спеціалістка PwC

Пошук роботи — це теж робота. До неї треба підходити з планом дій. Шукати кар’єрні можливості можна по-різному — хаотично або зі стратегією. Якщо ви зосередитеся на конкретній меті, будете готові приділити час та зусилля, не здаватиметеся після перших відмов, а замість цього корегуватимете свої дії та стратегію, то у мене для вас хороша новина — цей процес буде захопливим та принесе результат.

Ця стаття допоможе вам бути більш впевненим на ринку праці, мати чітко визначені кроки та отримати успіх у вигляді job offer.

Тож давайте покроково створимо вашу стратегію пошуку роботи.

Оцінка себе, саморефлексія та постановка цілей

Перед тим як розпочати шукати пропозиції на ринку, важливо бути чесним із собою. Поміркуйте, оцініть себе та поставте правильний саме для вас вектор руху.

Запитайте себе:

  • Які в мене сильні та слабкі сторони?
  • Які знання та навички я вже маю?
  • Що мені подобається, а що я точно не хотітиму робити?
  • У якому робочому середовищі я хочу працювати?
  • Які мої довгострокові кар’єрні цілі?
  • Які позиції я розглядаю, які функції хочу виконувати?

Відповівши на ці запитання, ви можете отримати чіткіше розуміння щодо можливостей, які найкраще підходять під ваші амбіції. Наприклад, кожен учасник команди PwC визначає свої цілі щорічно, і це стає необхідною складовою для розуміння правильного напрямку та ефективної реалізації кроків на кожному етапі життя.

Встановлення конкретних та досяжних цілей у сфері пошуку роботи може слугувати своєрідною дорожньою картою для визначення вашого шляху. Визначте галузі та посади, що вас цікавлять, а також географічні місця, які готові розглядати, виберіть компанії, які вас вражають, та на які ви хочете орієнтуватися. Наявність чітких цілей допоможе зосередити зусилля та максимізувати шанси знайти правильні можливості.

Встановлення мети є ключовим етапом у процесі досягнення успіху. Зрозумійте свої мрії та амбіції, сформулюйте їх у вигляді конкретних завдань і спрямуйте свої зусилля на їхнє досягнення. Такий підхід дозволить вам не лише планувати свою кар’єру, а й впевнено крокувати в найбільш вдалому напрямку.

Складання стратегії

Підхід до пошуку роботи як до проєкту вимагає створити структуру, порядок і відчуття контролю в тому, що часто може бути хаотичним і непосильним процесом. Тому планування пошуку роботи робить процес ефективнішим і дає вам змогу самостійно керувати своєю кар’єрою.

Сплануйте свій підхід: розділіть процес пошуку роботи на керовані завдання, як-от дослідження компаній, підготовка резюме, надсилання відгуків на вакансії та подальша робота з ними. Можна використовувати паперові або електронні планери, куди ви будете вносити завдання на день, тиждень і фіксувати результати або зони для покращення.

Створення успішної стратегії пошуку роботи — це не миттєве завдання, воно вимагає ретельного планування, наполегливості та дотримання запланованих кроків.

Дослідження (Research)

Дослідіть компанії, куди б ви хотіли потрапити. Складіть можливі назви позицій, які ви розглядаєте. Назви посад відрізняються залежно від галузі та компанії. Розуміння відмінностей між назвами посад може значно розширити пошук.

Наприклад, якщо у PwC є відкрита позиція аудитора, то рекрутер розглядатиме фінансових аналітиків, економістів, фінансистів.

Ще один приклад, позиція «менеджер з маркетингу» — це може бути бренд-менеджер, маркетинговий лідер або маркетинговий координатор.

Використовуйте ці різні назви під час пошуку роботи, розширяючи параметри пошуку. Так ви переконаєтеся, що бачите всі потенційні можливості.

Резюме та супровідний лист

Ваше резюме та супровідний лист — це перша можливість справити позитивне враження на потенційних роботодавців. Переконайтеся, що ваше резюме адаптоване до конкретної роботи, на яку ви претендуєте, підкреслюючи відповідні навички та досвід.

Раніше Work.ua розповідав, як з першого разу створити успішне резюме. Також у розділі «Резюме» на сайті ви зможете знайти ще більше порад про створення документа, який допоможе вам привернути увагу роботодавця.

Соціальні мережі

LinkedIn, Facebook — створіть або оновіть інформацію на сторінці. Ваш профіль у соціальних мережах має бути професійним відображенням вашого резюме. Так ви залучатимете потенційних роботодавців і мережеві контакти, чітко представляючи їм вашу кваліфікацію та цілі.

Розширюйте ваші кола контактів, додавайте HR та рекрутерів, публікуйте дописи про те, що ви відкриті до нових кар’єрних можливостей, пишіть роботодавцям самостійно або розглядайте їхні пропозиції, якщо вони написали вам.

Існує активний та пасивний пошук роботи

Активний пошук (проактивний) — ви самостійно створюєте можливості:

  • Шукайте пропозиції на job-сайтах та відгукуйтесь на них

Створіть профілі на можливих сайтах пошуку роботи, переглядайте відкриті позиції, відгукуйтесь на релевантні вакансії на щоденній основі. Оптимізуйте свою видимість для потенційних роботодавців і налаштуйте сповіщення про вакансії, щоб бути в курсі нових можливостей, які відповідають вашим критеріям.

  • Пишіть рекрутерам самостійно

Користуючися своїм складеним списком компаній, куди ви б хотіли потрапити, відразу знайдіть їх та відгукніться на відкриті позиції.

Якщо релевантної для вас вакансії зараз немає, знайдіть контакти рекрутерів та надішліть своє резюме. З особистого досвіду можу впевнено сказати, що ваша мотивація та ініціативність — це плюс для роботодавців.

Рекрутери можуть створити вакансію під вас або зберегти ваше резюме та сконтактувати, як тільки така вакансія з’явиться. І така практика насправді є досить частою в компаніях.

  • Активуйте нетворкінг

Іноді можна навіть не здогадуватись, що ваші знайомі можуть запропонувати круту пропозицію. Запитуйте у них про відкриті вакансії в компаніях, де вони працюють.

Зверніться до колишніх колег, однокурсників, викладачів і професіоналів галузі, щоб повідомити їм, що ви відкриті для пропозицій. Відвідуйте галузеві заходи, ярмарки вакансій і зустрічі, щоб розширити свою мережу та отримати уявлення про потенційні вакансії.

Люди, із якими ви встановите зв’язок, зможуть надати вам цінні поради, наставництво та направлення на вакансії, які можуть не рекламуватися публічно.

Пасивний пошук — коли ви розглядаєте пропозиції, які отримуєте ззовні:

Ця стратегія працює, коли швидкість пошуку роботи для вас немає значення. Пасивний пошук загалом підходить співробітникам, які пасивно розглядають інші пропозиції роботи або є публічними та активним експертами у своїй галузі в соціальних мережах.

Така стратегія вам не підійде, якщо ви в активному пошуку роботи, бо релевантні пропозиції, які ви очікуєте, можуть і не надійти.

Підготовка до співбесід

Коли ви починаєте отримувати запрошення на співбесіди, необхідно ретельно підготуватися, щоб справити позитивне враження. Особисто я раджу кожному кандидату перед співбесідою:

  • Виділити час на пошук інформації про компанію.
  • Підготувати запитання про позицію, щоб краще зрозуміти роль.
  • Занотувати те, що не зрозуміли або чого не вистачає в описі вакансії.
  • Підготуватися до самопрезентації. Вона має бути інформативною та лаконічною водночас.

У блозі Work.ua зібрано близько трьох сотень статей з порадами, як підготуватися та пройти співбесіду, які мають бути ваші наступні кроки — писати чи не писати рекрутеру з проханням надати фідбек, чи варто при першій зустрічі обговорювати заробітну плату та багато інших порад роз’яснень, що точно вам допоможуть як в теорії, так і на практиці.

Залишайтеся наполегливими та позитивними

Пошук роботи може видатися американськими гірками. Відмови та невдачі є природною частиною процесу — це зона вашого розвитку. Важливо залишатися наполегливим і підтримувати позитивний настрій протягом усього процесу. Будьте організованими, ставте досяжні щоденні або щотижневі цілі та святкуйте невеликі перемоги на цьому шляху. Ось декілька лайфхаків, як не вигоріти в процесі довгого пошуку роботи:

  • Обмежте щоденний пошук 1-4 годинами.
  • Не забувайте про фізичні активності та здорову їжу.
  • Ставте об’єктивні та реальні цілі на день/тиждень.
  • Давайте собі щоденні винагороди та похвали (що дає вам енергію чи мотивує?).

Як я вже зазначила на початку, пошук роботи — це також робота і до цього процесу потрібно підійти стратегічно. Сподіваюся, кожен із вас після прочитання цієї статті матиме чітке розуміння, для чого потрібна стратегія в процесі пошуку роботи та що робити, щоб не вигоріти.

Ви — СЕО свого життя, і тільки ви — творець своєї історії. Тож будьте в ролі СЕО в цьому проєкті: розробляйте, затверджуйте та стежте, щоб все працювало згідно зі стратегією. І тоді на вас обов’язково чекатиме успіх!


Читайте також