Насправді ситуація скрутна. Продажі закладів громадського харчування в Україні наприкінці березня скоротилися в середньому на 73% — свідчать дані дослідження компанії Poster.

Більшість закладів не змогли швидко перелаштуватися на доставку або організувати продаж на винос. Після двох тижнів карантину 63% клієнтів компанії Poster, а це близько 2500 українських закладів, повністю припинили свою діяльність.

Обсяг ринку громадського харчування в Україні у 2019 році оцінювався приблизно в 50 000 закладів. Зараз у країні не працюють близько 30 000 закладів.

Втім є й ті, хто побачив у кризі нові можливості.

MOVA: Не панікувати — шукати рішення

За 10 днів команда MOVA brewing co. перевела продажі в онлайн і відкрила в Дніпрі MOVA Bar (в режимі take away і з безпечною та безконтактною доставкою по місту). А постійне докарантинне спілкування перевели в онлайн.

«Карантин — час зрозуміти, що було не так і переосмислити абсолютно всі процеси. Як же залишити наших любителів без інформації?! Ми підтримуємо усі онлайн-зустрічі та дегустації, щоб відчути, що ми тут, поруч, нехай і по той бік екрану 24/7», — ділиться маркетолог бренду MOVA Наталія Маслюк.

А також додає, що вони вдячні кожному замовленню: «Коли коробки пива розсилаються по всій країні, розумієш, що робиш це не дарма».

Bodler: Змішуємо класичні та перевірені часом алкогольні коктейлі й доставляємо їх додому

Перший сервіс доставки коктейлів Bodler з’явився на злобу дня. В меню онлайн-бару 6 коктейлів. Кожен напій доступний в пляшечках обсягом 100 та 700 ml. А ще діє кешбек: замовляючи новий великий коктейль, можна повернути пляшечку з попереднього замовлення і вибрати другий коктейль в подарунок.

«Нас замовляють додому замість набридлого чистого алкоголю; як подарунок на день народження або на будь-яке свято, який змушений святкується будинку; на скайп-вечірку або подарунок просто так, просто щоб підняти настрій одному на карантині».

Черноморка: Зберегли офіціантів та їхнє спілкування з клієнтами

Мережа ресторанів «Чорноморка» запустила онлайн-ресторан, у якому можна переглянути меню і вибрати офіціанта, який в режимі відеочату розповість про продукти та допоможе зробити вибір. Замовлення оформляється також в режимі конференц-коллу.

«Це допомогло нам вирішити кілька гострих проблем, які виникли під час масштабного карантину: по-перше, ми хочемо продовжувати годувати наших гостей свіжою чорноморською рибою і надавати індивідуальний якісний сервіс навіть в умовах дистанційного обслуговування; по-друге, ми підтримуємо свою команду і поставили за мету зберегти робочі місця офіціантам і кухарям; по-третє, в умовах тривалого карантину і майже повної відсутності соціалізації, це рішення є таким собі „соціальним проектом“. Він допоможе нашим гостям перетворити звичний замовлення їжі в щось більше, відійти нарешті від чат-ботів і автовідповідачів до прямого спілкування з командою», — ділиться засновниця мережі Ольга Копилова.

Сто років тому вперед: потрібно підлаштовуватись під умови, якими б вони не були

У призначений час всі ті, хто купив квитки, зв’язуються з шеф-кухарем, а той розповідає їм про страви, які були доставлені клієнтам заздалегідь. Ці вечері та страви — тематичні.

«Ідея спала на думку, коли ми замислились, а що буде, якщо карантин — це назавжди. Звісно, цього не буде, але саме питання змушує напружувати мозок та вигадувати щось нове», — ділиться Євген Клопотенко в інтерв’ю Вazilik.

Благодійний онлайн-курс Щастя Є від кращих шеф-кухарів київських ресторанів

Дванадцять найкращих шеф-кухарів Києва вперше зібралися разом і діляться рецептами страв і професійними хитрощами їх приготування.

«Вони розуміють, що дають рецепти для непрофесіоналів, тому рецепти будуть нескладними, зі зрозумілих інгредієнтів і їх буде легко повторити», розповідає HВ співзасновниця проєкту Анна Довгаль, глава відділу маркетингу мережі ресторанів Гусовського.

Курс платний (1000 грн), адже його мета — допомогти закладам пережити карантин, платити оренду, комунальні послуги та зарплату людям, які або пішли в примусову відпустку, або працюють зараз в режимі доставки. Всі зібрані гроші розділять порівну між закладами-учасниками та спрямують на підтримку їхньої життєдіяльності.

Таким чином конкуренти на кухні та друзі в житті показують, що, об’єднавшись, можна змінити реальність і допомогти один одному: людям — провести зі смаком і користю час у самоізоляції, ресторанам — протриматися в період карантину і повернутися до роботи після нього з найменшими втратами. Їм зараз дійсно потрібна підтримка.

Ще ідеї

  1. Спеціалісти радять ще спробувати колаборації із закладами-сусідами. Наприклад, якщо ви продаєте бургери, а поруч з вами є кондитерська, оголосіть акцію: при замовленні бургера і десерту — знижка 20%. Такі об’єднання можна влаштовувати не тільки з закладами громадського харчування, а й, наприклад, з квітковим магазином.
  2. Домовтеся про крос-пости в соцмережах на безоплатній основі. Виберіть заклад, який вам дійсно подобається, і розкажіть, що зараз можна у них замовити. А вони, і собі, нехай розкажуть про ваше меню. Таким чином можна отримати нових підписників без витрат на рекламу.
  3. Карантин неодмінно закінчиться і ваш заклад знову відкриє свої двері. А щоб відвідувачам було ще приємніше туди повернутися, почніть продавати сертифікати на відвідування. Для кав’ярні — це може бути купон на 10 склянок улюбленого напою, останній з яких буде в подарунок. Будьте чесними з клієнтами, поясніть, що такі дії, як покупка сертифіката або онлайн-замовлення, допоможуть вам розрахуватися з орендодавцем і заплатити співробітникам. І як наслідок — відкрити свої двері відвідувачам, коли карантин закінчиться.

Читайте також