Напевно, кожному хоча б раз у житті доводилося зітхати: «Знову ця нарада, чому я не можу просто робити свою роботу?» Дослідники підрахували, що компанії витрачають сотні мільярдів доларів через втрату продуктивності, пов’язаної з погано організованими зустрічами.

Зараз в Microsoft не просиджують годинами на нарадах і не виконують безглуздих завдань, а кожен керівник прагне, щоб підлеглому було комфортно. Але так було не завжди. Коли Сатья Наделла став третім СЕО в компанії, в ній панувала бюрократія і внутрішні війни. Одного разу він побачив, як один художник-мультиплікатор зобразив карикатуру на компанію, де команди наставляють один на одного пістолети.

Комусь було смішно, хтось поставився до цього звично, але Сатью зачепило за живе. Він вірив у те, що вирішити можна будь-яку проблему.

Тож пропонуємо взяти урок у гендиректора Microsoft і ознайомитися з трьома простими принципами стилю зустрічей Сатьї Наделла. Вони особливо важливі зараз, коли більшість нарад відбуваються онлайн.

Як Сатья Наделла змінив культуру зустрічей в компанії

Перш за все гендиректор змінив культуру зборів Microsoft. Для підвищення ефективності зустрічей він ввів три правила:

  1. Слухай більше.
  2. Говори менше.
  3. Ставай рішучим, коли це потрібно.

Збори, на думку Сатья Наделла, можуть складатися лише з 10 слів, але вони будуть наповнені емоційним інтелектом і виконають своє завдання.

На будь-якій нараді важливо вміти слухати

Це те, заради чого ви прийшли на нараду — послухати колег і отримати користь з їхніх точок зору. Уміння слухати — важливіше, ніж багато хто вважає. Воно створює психологічно безпечне середовище, коли кожен довіряє один одному і почувається комфортно.

У такій атмосфері люди розкриваються й охоче діляться своїми ідеями, проблемами та помилками, що на користь компанії та кожному учаснику обговорення.

Комфортна атмосфера є важливою складовою лідерства. Вмінню створювати довірчі відносини присвячуються ділові ігри для керівників та тренінги з лідерства. Довірчому середовищу приділяється багато уваги тому, що це підвищує ефективність управління не тільки окремими зустрічами, але і командою в цілому.

Слухати потрібно більше, а говорити — менше

Зверніть увагу на формулювання. Правило не закликає мовчати, воно спонукає продумувати свою промову. Якщо ви схильні багато говорити під час зборів, стримуйте себе. Тримати себе під контролем допоможуть три питання:

  • Це точно потрібно сказати?
  • Чи повинен це сказати я?
  • Чи потрібно це сказати прямо зараз?

Якщо хоча б на одне з них відповідь «ні», то краще прикусити язика й утриматися від слова.

Можна і потрібно:

  • Ставити багато питань.
  • Виражатися лаконічно.
  • Не займатися мікроменеджментом під час наради та не вирішувати особисто вголос кожну проблему.
  • Не намагатися розговорити замкнутих членів команди.

Якщо дотримуватися цих правил, зустрічі стануть коротшими та ефективнішими.

Рішучість — важлива складова лідерства, що надихає

Важливо доносити свої думки та рішення до присутніх. Якщо ви добре обміркували ту чи іншу ідею і вам дійсно є що сказати, а відповіді на три питання з попереднього розділу — впевнене «так», не пропустіть цей важливий момент. В такому разі на нараді знайдіть спосіб звернути увагу на свої роздуми та повідомити значуще.

Для багатьох це непросто, але якщо ваша промова важлива — будьте рішучі та рухайтеся вперед. Не варто прикриватися правилами менше говорити й більше слухати, інакше ваші ідеї ніколи не будуть реалізовані.

За матеріалами Inc


Читайте також

4 лайфхаки, щоб підготуватися до звіту онлайн