Ми хочемо допомогти роботодавцям краще презентувати свою компанію через вакансії, щоб на них відгукувалося ще більше кандидатів й шанси знайти найкращого працівника підвищувалися! І оскільки поради з прикладами працюють краще, ми започаткували нову рубрику «PRO-вакансії». У ній наші досвідчені рекрутери оглядатимуть вакансії компаній, розбиратимуть їхні сильні та слабкі сторони.

Перші три вакансії оглядає рекрутерка Work.ua Ніна Петрук.

Вакансія №1

У цій вакансії чітко окреслені вимоги, що дозволяє потенційним кандидатам зрозуміти, чи підходять вони на цю позицію.

Що можна покращити

  1. Деталі про компанію. Додайте більше деталей в короткий опис компанії: розкажіть про її місію, цінності, досягнення та, можливо, плани розвитку на майбутнє. Людей це надихає, й вони швидше за все зацікавляться пропозицією роботи в компанії, цінності якої збігаються з їхніми власними. А плани про майбутнє можуть розповісти шукачу про те, що компанія не зупиняється на досягнутому та прагне стати краще. Кандидату важливо розуміти, що він може бути частиною чогось більшого й відчути свою приналежність до спільної мети.
  2. Переваги роботи. Зарплата — не єдиний чинник, який заохочує шукачів відгукнутися. Можливості для професійного зростання, тренінги, безкоштовне навчання тощо можуть слугувати додатковою мотивацією. Наприклад, шукач найімовірніше відгукнеться на вакансію, де нижча зарплата, але є можливість працювати дистанційно (бо економитиме на проїзді та обідах в офісі). Це особливо актуально для компаній, де заробітна плата нижча за середню по ринку, або для малих бізнесів. Вкажіть конкретні переваги роботи.
  3. Конкретизація обов’язків. Додайте детальніший опис завдань, які виконуватиме журналіст. Кандидати матимуть чіткіше уявлення про свої майбутні обов’язки.
  4. Умови праці. Не вистачає інформації про графік роботи, можливість віддаленої роботи, соціальні гарантії, бонуси тощо. Щодо графіка роботи, ця інформація може здаватися роботодавцю незначною, особливо якщо графік стандартний з 9:00 до 18:00. Але на сучасному ринку праці є багато компаній, які варіюють графік від стандартного до гнучкого, у першу зміну або у другу, вночі або вдень й до пізнього вечора. Тому умови праці, включно з графіком роботи варто описувати детально, щоб відразу відповісти на найважливіші запитання шукачів.
  5. Бонуси. У вакансії поряд із заробітною платою вказано, що працівник додатково отримуватиме бонуси, але які саме, з опису пропозиції роботи не зрозуміло.
  6. Опис вакансії різко обривається. Перед публікацією та після варто передивлятися, чи коректно відображатиметься опис пропозиції роботи, чи не втрачено частини тексту.

Вакансія №2

Добре, що у вакансії вказано конкретні вимоги, обов’язки та підкреслюються не лише технічні знання, але й особистісні якості бажаного кандидата. Також чітко зазначені умови праці: конкурентна заробітна плата, навчання коштом компанії, кар’єрне зростання, корпоративні знижки, підтримка ініціатив.

До того ж роботодавець визначив цільову аудиторію, до якої звертається у вакансії: активних та ініціативних людей, які цікавляться технікою Apple. Розуміння своєї ЦА серед шукачів допомагає залучити найбільш відповідних кандидатів.

Що можна покращити

  1. Вказати можливий графік роботи. Це один з найважливіших критеріїв після заробітної плати та переваг роботи для шукачів.
  2. В описі ідеального кандидата використано прикметник «молодий», що натякає на вікову дискримінацію. В Україні діє закон, за яким у разі розміщення дискримінаційної вакансії, наприклад, із зазначенням статі чи віку потенційного працівника, роботодавця можуть оштрафувати. І хоча в цій вакансії немає конкретних вікових меж, таких фраз як-от: «Запрошуємо на роботу молодих офіціантів», «Шукаємо жінку на посаду офіс-менеджера», «Резюме без фото не надсилати!», «ВПО не розглядаємо» — варто уникати.

Вакансія №3

У вакансії привабливий і натхненний тон, що може залучити кандидатів, які поділяють місію та цінності компанії. Гарно висвітлена інформація про компанію, її місію та цінності.

Що можна покращити

  1. Чіткіше окреслити, які саме завдання виконуватиме особистий помічник. Наприклад, організація зустрічей, ведення документації, координація проєктів.
  2. Хоча досвід і знання не є обов’язковими, варто зазначити важливі якості, за якими відбирають кандидатів. Наприклад, комунікабельність, організованість, відповідальність, навички управління часом.
  3. Зазначити робочий графік, можливість віддаленої роботи, умови праці, щоб дати кандидатам повніше уявлення про пропозицію.


Вакансія — це перший дотик роботодавця й потенційного працівника. Кожен елемент пропозиції роботи має значення, починаючи від назви посади й закінчуючи вимогами до кандидатів. Та якщо вакансію скласти неправильно, шукачі можуть хибно зрозуміти вимоги, й компанія отримає багато нецільових відгуків

Але ідеальна вакансія — це та, на яку відгукуються цільові кандидати, а нецільові обходять стороною.

Сподіваємося, наші поради допоможуть вам покращити вакансії та зрозуміти, що саме шукачі прагнуть побачити в пропозиціях роботи.