Чи можливо працювати у багатозадачному режимі й не розпорошуватися? І які навички потрібно прокачати для ефективної роботи з великою кількістю задач? У цій статті — відповіді та рекомендації.

Багатозадачність — must have для більшості креативних професій і вакансій. У багатьох людей вона викликає стрес, вигорання та перенавантаження. Погана новина — від багатозадачності у 2021-му ніде не дітися. Хороша новина — її можна пом’якшити за допомогою планування і розвитку софт скілів. Як це зробити, знає Ольга Мельниченко, Revenue Cycle Manager аутстаффінгової компанії Pharmbills. Її поради публікує Work.ua.

Ольга Мельниченко
Ольга Мельниченко
Revenue Cycle Manager в компанії Pharmbills

Звички, які допоможуть «приручити» багатозадачність

  1. Все фіксуйте — на папері, в електронному вигляді. Потрібно протестувати й вибрати собі найбільш зручний task manager, це розвантажить мозок і дозволить не губити важливих думок.
  2. Працюйте над класифікацією задач (важливі/термінові) і над пріоритетами. У добі всього 24 години, й іноді виконати все — просто неможливо, тут уже потрібен інший підхід: делегування, розширення штату тощо.
  3. Плануйте хоча б приблизний перелік задач на день і на тиждень. Це одна з навичок, якої часто не вистачає тим хлопцям та дівчатам, котрі приходять на стажування.
  4. Користуйтеся календарем, якщо задачі прив’язані до дат, часу. 
  5. Розумійте свої сильні/слабкі сторони та правильно вибирайте собі вид діяльності.
Не всі люди можуть бути багатозадачними, іноді краще працювати над чимось одним, але тим, що вимагає глибокої концентрації.

Які навички потрібно прокачати

При роботі з великою кількістю задач важливо прокачати такі навички:

  • планування + постановка цілей;
  • делегування;
  • робота з командою;
  • поповнення ресурсу.

Як не розпорошуватися впродовж дня

Щоб у безлічі задач сфокусуватися і не розпорошуватися, треба:

✅ Визначити пріоритети, спеціально виділяти час для того, щоб звірити компаси з ними.

✅ Виділяти час для задач, над якими треба концентруватися, закривати свій календар на цей час.

✅ Не відповідати на повідомлення у месенджерах, пошті, ігнорувати інші фактори, що відвертають увагу протягом певних проміжків часу. Наприклад, перевіряти пошту щогодини, а в проміжках працювати, концентруючись на завданнях.

✅ Вибирати час, коли найкраще можна сконцентруватися. Наприклад, коли активність інших співробітників в плані спілкування найнижча — вранці.

Сервіси для структурування задач

Рекомендую також усвідомлено розділити всі задачі на особисті й робочі. Для зручності сепарації можна навіть використовувати різні способи або застосунки для обліку.

Особисті задачі (домашні справи, хобі, ідеї, зустрічі) можна фіксувати в улюбленому щоденнику письмово або заносити у стандартний застосунок календаря на смартфоні.

А під робочі задачі оформити більш функціональний таск-менеджер, наприклад Trello, Asana, де є можливість позначати відповідальних співробітників, час, коментарі, терміни й так далі.

Так ви зможете в кінці одного робочого дня усвідомлено закривати ці програми, але ігнорувати до початку наступного, чітко розділяючи сфери життя.


Продуктивність — це навичка, а не риса характеру. Її можна тренувати, адаптувати вже відомі способи та придумувати нові. Через сотню спроб у вас точно вийде. Ми віримо у вас!

Зображення з х/ф I Don’t Know How She Does It, 2011 р.


Зміст розміщених на сайті матеріалів не обов’язково відбиває офіційну позицію Work.ua. Інформація чи погляди, висловлені у матеріалах, є відповідальністю їхніх авторів.


Читайте також



4 коментарі

Юрий Тобота 12.03.2021, 08:42
А если к многозадачности присовокупить еще и возраст до 30 лет, и желание работать за мивину и воду, и опыт работы 25 лет, и отсутствие семьи (и полное нежелание заводить ее в будущем), а если еще и доплачивать работодателю (за получение такого бесценного опыта - ты на нас работаешь и должен этим гордиться!) - вообще получится идеальный для укроработодателя работник. Работник-мечта !
Игорь Люшуков 17.03.2021, 18:12
1000%, ещё видеть сквозь стены на расстоянии 1000 км🤣
Ірина, Нео, техническая компания, ООО 12.03.2021, 12:47
Такі статті просто виправдовують бажання роботодавця мати робітника "5 за одну зарплатню". І ніхто не пише про те, що є КЗпП, і повинна бути посадова інструкція або письмовий договір, де розписаний об'єм роботи на твою одну зарплатню. Проте, якщо працівник згоден з таким станом справ, то воно й буде...
Янина Швайковская 16.03.2021, 17:51
"У багатьох людей вона викликає стрес, вигорання та перенавантаження" ) Згадалася стаття тут на Ворк де було написано "Только 2% населения планеты могут делать несколько дел одновременно без ущерба для рассудка и качества работы". Багатозадачність - міф. Справа лише в витривалості людини. Дехто навіть не візьметься себе вбивати, дехто буде барахтатися, щось доводячи собі, іншим, та використовуючи різні функционали, щоб сповільнити сповзання даху. Дві цитати: 1) "Исследователи Стенфорда сравнили группы людей на основе их склонности к мультизадачности и уверенности, что это увеличивает их продуктивность. Мультизадачники показали низкую эффективность, потому что у них возникает больше проблем с организацией мыслей и фильтрацией нерелевантной информации. Они медленнее переключаются с одной задачи на другую. Когда вы пытаетесь сделать две вещи одновременно, мозг теряет способность успешно выполнять обе задачи." 2)"...человеческий мозг демонстрирует самые плачевные результаты, когда его периодически отвлекают или заставляют выполнять несколько задач одновременно. Без разницы, о каких задачах идет речь: вождение автомобиля и разговор по мобильнику, программирование и чтение почты или даже простое нажатие кнопки во время разговора. Исследования ученых из Института мозга будущего при Оксфорде производились на двух группах: молодежь от 18 до 21 года и люди 35-39 лет. Подопытные должны были расшифровывать цифры на картинках с помощью простого кода. Результаты показали, что молодежь в среднем на 10% лучше справляется с этой задачей, если их не отвлекать. Но если людей прерывать с помощью SMS или IM-сообщениями, то представителей разных поколений демонстрируют совершенно одинаковые результаты по скорости и точности распознавания."
Отже, усі спроби вичавити з себе продуктивність - неприродні. Якщо це потребує робота - послати цю роботу. А не себе.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.