Якщо ви знаходитесь у пошуку нових кар’єрних можливостей або готуєтеся до співбесіди, обов'язково скористайтеся порадами фахівчинь, які займаються підбором персоналу. Вони діло кажуть 🙂

Work.ua та проєкт «Я зможу!» продовжують підтримувати шукачів в їхньому професійному та кар’єрному зростанні, тому створили мініпроєкт «DOS & DONT’S». У ньому відомі люди, які відповідають за підбір персоналу, надають професійні рекомендації щодо підготовки до співбесіди. Цього разу ловіть компетентні поради одразу від двох HR.

Людмила Довгоброд
Людмила Довгоброд
директорка з управління персоналом StarLightMedia
  1. Традиційна порада — перед співбесідою дізнайтеся більше про потенційного роботодавця. Це взаємний вибір, і важливо, щоби заявлені компанією цінності були вам близькі. Поки ви досліджуєте, можна дізнатись щось новеньке.
  2. Невпевненість та нестача самореклами — одна з ключових проблем на шляху до вищих позицій. Та складно уявити більш доречне місце та привід для розповіді про свої досягнення, ніж співбесіда. Не бійтеся здатися хвалькуватими — ми запрошуємо кандидатів саме для того, щоб дізнатися більше про їхній досвід та навички.
  3. Якщо ви маєте додаткові переваги для цієї позиції, про які вас не запитали або не вказали у вимогах вакансії, розкажіть про них самі. Поділіться думками, чому ця риса або володіння тим чи іншим інструментом можуть бути корисними для цієї посади й для компанії в цілому.
  4. Не бійтеся ставити запитання. Ваша зацікавленість деталями, майбутньою роботою, цілями компанії — перевага, а не недолік.
  5. Хвилювання часто супроводжує нас під час таких ситуацій, як співбесіда. Але емоції — це не погано. Можете прямо сказати, що спонсор вашого хвилювання — особливе ставлення до цієї компанії й велике бажання працювати саме у ній. Напевне, люди викажуть вам слова підтримки у відповідь і вам стане спокійніше.
  6. Головне табу — знецінення своїх навичок та сумніви у власних силах. Навіть якщо ви поки не вмієте всього, що було вказано у вакансії, краще розкажіть про те, як швидко ви вже адаптувалися до нових викликів раніше або як колись вивчили цілий підручник за одну ніч перед екзаменом. Почуття гумору та акцент на бажанні та готовності до розвитку стануть для вас хорошими партнерами.
Тетяна Попова
Тетяна Попова
HRD онлайн-сервісу Uklon
  1. Зацікавила вакансія? Проведіть «інформаційну розвідку»: обов’язково вивчіть не тільки компанію, але і її продукт/послугу. Якщо є можливість, спробуйте продукт компанії або вивчіть його досконало. Проявити таку зацікавленість потрібно не тільки для того, щоб вразити майбутнього роботодавця, а й для себе, щоб зрозуміти, чому ви хочете працювати саме тут. Адже це одна зі складових мотивації.
  2. Подумайте, в чому ваша мотивація. Для компанії важливо, щоб ваша співпраця була довгостроковою, у вас було достатньо стимулу досягати поставлених цілей і ви могли усувати всілякі блокери при цьому. Повірте, рекрутер хотітиме дізнатися, що вами керує, будь-якими способами.
  3. Уточніть до співбесіди цілі посади, на яку претендуєте, тобто які завдання в короткостроковій чи довгостроковій (в залежності від ролі) перспективі вам потрібно буде вирішити. Спроєктуйте користь своєї експертизи та розповідайте про свій досвід, пов’язаний з цілями. Якщо за якими-небудь пунктами ви розумієте, що не маєте практичного досвіду або він недостатній, обов’язково розкажіть про своє бачення або про те, який потенціал у вас для цього є (можливо, ви цікавилися цим напрямком, маєте гідну теоретичну базу або вивчали практики інших компаній).
  4. Чесно говоріть про свої недоліки й професійні факапи. Тільки про реальні та справжні, а не про такі, що переходять у плюси. Усі ми живі люди, ми можемо помилятися. Головне, які висновки ви зробили та як надалі будете працювати з подібними кейсами.
  5. Не бійтеся не отримати офер. Співбесіда — це всього лиш звичайна розмова з представником компанії, а надмірна тривога і безконтрольне хвилювання можуть перешкодити розкритися та показати себе з кращого боку.
  6. Повірте, нічого не трапиться, якщо раптом ви не пройдете співбесіду. Адже ви отримаєте практику, зможете проаналізувати свої відповіді. Якщо вам відмовили, не соромтеся уточнити зворотний зв’язок і свої зони росту на думку потенційного роботодавця.

Але пам’ятайте про баланс: якщо ви вирішили піти на зустріч з майбутнім працедавцем, значить ви потенційно готові отримати офер, тож треба максимально відповідально підійти до процесу його отримання.

Зміст розміщених на сайті матеріалів не обов’язково відбиває офіційну позицію Work.ua. Інформація чи погляди, висловлені у матеріалах, є відповідальністю їхніх авторів.


Читайте також



10 коментарів

Ирада Таранець 22.06.2021, 18:04
Очень познавательно
Пересічний Прохожий 22.06.2021, 19:27
"мініпроєкт «DOS & DONT’S» не отримав офер", все что я понял с этой галиматьи
Владислава Горлова 22.06.2021, 22:03
Дякую Вам! Цікаві й корисні поради.)
Катерина Володимирівна, Дозавтомати, ТДВ 23.06.2021, 09:15
Майже тридцять років працюю в сфері HR, і всі ці роки молоді кадровички дають поради "вивчити досконально все про компанію і її продукт", а також придумати, чому ви мрієте працювати саме в цій компанії. Таке враження, що вони всі щойно приїхали з одного й того самого тренінгу, де їх вчили грати у "мафію" і роздали брошурки з тими порадами.
Цікаво, коли вони самі шукали роботу, вони пробували вивчити все про десятки компаній, до яких розсилали резюме? Ні? А чому? Може тому, що самі влаштовувались за протекцією і ніц не розуміють що таке пошук роботи?
Мені особисто і роботодавцям яких я представляю потрібні від людей не рожеві соплі про мрії працювати у компанії, а реальний професіоналізм і вихованість. Тому що тільки людина, яка професійно ставиться до своїх обов'язків, сама буде донавчатись на конкретному робочому місці, і тільки вихована зможе вдало адаптуватись і знайти спільну мову з колегами.
Я уважно слідкую протягом випробувального терміну за новенькими, і все роблю для того, щоб нероби, які навішують свої обов'язки на інших, пліткарі і хами у нас не затримувались. Це запорука здорового робочого колективу і реальних результатів роботи підприємства. А розрекламувати себе на співбесіді і розказати про мрії зараз всі вміють...
Світлана Я 24.06.2021, 09:55
Катерина Володимирівна! А от Вам - дякую. Згодна, бо кінцева мета - заробляти всім учасникам процесу. Про тренінги та рекламки - )))
Віталій Голопапа 24.06.2021, 11:04
лайк+1
Наталья Горецкая 25.06.2021, 12:29
100%
Ірина Шевчук 25.06.2021, 23:08
Катерина Володимирівна,ви так думаєте,тому що у вас досвід роботи,а молоді менеджери з персоналу,це люди з амбіціями,вони люблять таких же, активних,які себе хвалять,розказують про себе не по темі,та й компанії є різні,є нові незрозумілі,маркетингові, а є ті де потрібен професіоналізм.Бачила типу керівників,менеджерів з маркетингу,такі молоді ,круті,що тільки не робили,що тільки не бачили,а придивишся,просто нарцисизм, та й коипанії дивні,можна говорити що попало. Лапшу треба знімати людям,і якщо професіонали,знайти нормальну компанію чи підприємство.
Бюджетна Установа 24.09.2021, 12:08
Цікаво як "ейч-ари" перевіряють на достовірність "лапшу", навішану їм хвалькуватими кандидатами на співбесідах?
Бюджетна Установа 24.09.2021, 12:02
Змоделюємо ситуацію. Директор дав вказівку прийняти на роботу "свою людину" (по знайомству). Які будуть дії "ейч-ара" в такому випадку?
Будуть проводити тестування, вимагати від кандидата бездоганного резюме та запитувати його де він бачить себе через 5 років???
Цікаво почути відповіді та думки професійних HR, HRD, HRBP.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.