Пошук найкращих фахівців — одна з найскладніших задач в роботі рекрутерів та HR-ів. Іноді найкращий вихід для компанії — виростити їх самостійно. Як? Розповідаємо.

Нестача підхожих фахівців на ринку праці — проблема для багатьох, якщо не всіх, роботодавців. І з плином часу вона тільки загострюється. Крім того, досить велика частка спеціалістів, які виходять на ринок після закінчення навчальних закладів, мають знання, що не відповідають вимогам працедавців. Тож компаніям доводиться вигадувати нестандартні способи пошуку персоналу або навіть навчати спеціалістів самостійно.

Так вчинили й в 1+1 media — компанія створила власний освітній проєкт «Вища школа Media&Production» (нині — 1+1 media school), найкращі випускники якого могли влаштуватися на роботу в компанію

Він з’явився на ринку медіаосвіти у 2013 році, практично одразу отримавши високу зацікавленість аудиторії. Проєкт пропонував нові підходи до навчання, відкривав залаштунки телевізійного світу та знищував усталений міф про те, що потрапити на телебачення дуууже складно. За 8 років випускниками курсів 1+1 media school стали майже 4 000 студентів, близько 350 з них долучилися до команди 1+1 media, а понад 400 випускників —  до команд інших медіакомпаній.

У компанії зазначають, що потреба в якісних кадрах була завжди. Це зумовлено тим що, на жаль, нинішній рівень освіти, який надають у вишах, не дає студенту можливості одразу після закінчення піти працювати за фахом. Усім випускникам бракує практичних знань та, власне, практики. 1+1 media school стала дійсно виходом з такої ситуації: тренери — практики та експерти своєї справи, що кожного дня створюють рейтингові програми та шоу, місце навчання — офіс 1+1 з доступом до усієї технічної бази медіахолдингу.

Керівники та фахівці 1+1 media поділилися з Work.ua деталями реалізації проєкту та розповіли про його результати.

Ярослав Пахольчук
Ярослав Пахольчук
генеральний директор 1+1 media

Як виникла ідея створювати власний освітній проєкт і який ефект це має для бізнесу?

Запуск 1+1 media school свого часу був не ідеєю, а чітким розв'язанням проблеми пошуку нових кадрів для компанії. На жаль, медіаосвіта в Україні досі є недосконалою, а ринок постійно знаходиться в пошуку нових фахівців. Місія нашої школи — вчити креативним способам знаходити нестандартні рішення і вирощувати висококваліфікованих профі, які хочуть працювати в медійному сегменті.

За 8 років ми випустили близько 4 000 студентів, з них працевлаштувались у нас або в інших медіакомпаніях понад 800 людей. Такі результати надихають, і ми не плануємо зупинятися.

Крім цього, спостерігаємо позитивний внутрішній ефект: переважно спікерами 1+1 media school є наші колеги, тож викладання в школі — чудова можливість поділитися власними знаннями та тримати руку на пульсі запитів аудиторії.

Ольга Мусійко
Ольга Мусійко
HR-директорка 1+1 media

Як 1+1 media school вплинула на компанію?

Цей проєкт вплинув не тільки на нашу компанію, а й на весь медіаринок України. Тому що вона дала студентам можливість вивчати не теоретичний матеріал, а кейси з реального життя. Ще одна перевага навчання в медіашколі — постійна практика. Окрім представників 1+1 media, ми залучаємо до співпраці кращих фахівців з ринку — продюсерів, акторів, журналістів тощо.

1+1 media school — це не лише бізнес-проєкт, а й ініціатива, що підвищує рівень медіаосвіти в Україні, готує фахівців різних напрямів та дбає про медіаграмотність українських школярів і студентів. Лише за останній рік ми кілька разів провели масштабний безкоштовний медіамарафон для студентів, до якого в цілому долучилися 2000 охочих з різних куточків України. Окрім цього, ми одні з перших розробили курс з «Медіаграмотності», який вже другий рік поспіль стартує у партнерстві з кількома школами та вишами. Це дуже важливо, адже комунікації через соціальні мережі розвиваються дуже швидко і молодому поколінню треба вміти правильно поводитися з інформацією та перевіряти фейки. А ще знати, як працювати з власним брендом.

Окрім 9 напрямів навчання, школа допомагає й бізнесу — навчає топменеджерів різних компаній якісним комунікаціям зі ЗМІ. Ми маємо великий досвід у цьому сегменті та бачимо великий попит.

Серед наших випускників — ведучі національних каналів, продюсери та журналісти, що комунікують щодня з мільйонами глядачів. Більшість з них прийшли до школи з інших професій та сфер. Наразі вони працюють не лише в 1+1 media, і ми пишаємось тим, що зрощуємо кадри для усього медіаринку України. 

Як ви організували процес навчання? Зокрема, як розробляєте навчальні програми, де проводите навчання та на яких умовах?

Спершу Школа стартувала з двома курсами: «Журналістика» та «Ведучі». Вони були обрані не просто так, саме таких кадрів потребувала компанія. Програми розроблювалися кураторами курсів разом із фахівцями з навчання медіашколи. Головним правилом кожної програми був обсяг практики не менш як 70%. Тренерів на курс підбирали самі куратори, тому що вони вже знали, хто з членів їхніх команд зможе краще розкрити тему заняття.

Запуск Школи був грандіозним — велика конференція із запрошеними спікерами з BBC, всеукраїнська рекламна кампанія. Після чого телефони Школи розривалися від дзвінків і заявок на сайті. Усі студенти проходили співбесіди й тільки після цього потрапляли до групи.

Юрій Білокур
Юрій Білокур
керівник 1+1 media school

Як змінювалася школа з плином часу і яка вона зараз? 

За 8 років Школа дуже змінилася. Наразі у нас 6 напрямків навчання, близько 27 курсів щороку, онлайн платформа для навчання та напрямок навчання для бізнесу. Збільшився відсоток студентів з інших країн, для цього ми перевели частину курсів в онлайн-формат. 

Як пандемія вплинула на роботу медіашколи?

Початок карантину вніс свої корективи в розвиток Школи. Перше, що ми зробили — це переформатували програми, перевівши їх у змішаний формат навчання. Через онлайн-платформу Школи студенти мали змогу не робити довгих пауз у навчанні, а відвідувати лекції в онлайн-форматі. Це були не записані лекції, а живе спілкування з тренерами, що давало змогу поставити додаткові запитання, дізнатись більше, ніж заявлено у програмі.

Однак в карантинних обмеженнях були й свої плюси: деякі тренери в такому форматі могли знайти час для навчання. Наприклад, ведучий Дмитро Комаров через дуже насичений графік не завжди міг приєднатись до офлайн-курсу, в онлайні це було набагато простіше.

Віталія Коніщук
Віталія Коніщук
менеджерка по роботі з корпоративними клієнтами 1+1 media school

Чому медіаосвіта залишається популярною не лише серед тих, хто хоче бути журналістом-ведучим, а й для бізнес-аудиторій? Які результати для бізнесу приносить навчання в медіашколі?

З появою соціальних мереж, YouTube-каналів медіа стали необхідністю для різних цільових аудиторій. Для бізнес-сегмента це стало новою можливістю через особистий бренд заявити про свою діяльність, новий продукт чи послугу.

У кожного підприємця тепер є свій рупор, через який він транслює інформацію про діяльність свого бізнесу. Від цього з’явилася потреба якісно комунікувати зі своєю цільовою аудиторією, тому до нас часто звертаються із запитом прокачати презентаційні навички, техніку мовлення, роботу в кадрі, контенту складову. Також досить популярним є курс «Медіаграмотність для СЕО», у межах якого до нас звертаються великі корпорації з запитом навчити їх, як працювати на пресконференціях, як реагувати на «складні» запитання журналістів тощо.

Крім цього, медіаграмотність стала однією з необхідних дисциплін в українських школах, над її якісним впровадженням тільки розпочинають працювати державні органи. До 1+1 media school почали звертатися приватні школи з усієї України, для яких було важливо, щоб їхні учні зрозуміли, як правильно комунікувати через соціальні мережі, поводитись з інформацією, перевіряти її правдивість тощо. 

Олена Конопля
Олена Конопля
фахівчиня з зовнішнього навчання

Що нового за рік було додано в програми медіашколи? 

За останній рік у 1+1 media school відбувся ряд змін, серед яких створення нових курсів, збільшення практичного блоку навчання, залучення нових тренерів та зіркових спікерів. Ми разом з кураторами курсів оновили всі програми відповідно до запитів наших студентів, додали ще більше годин практики у студіях «Сніданок з 1+1» та «ТСН», а також активно долучаємо студентів з різних міст і країн до формату онлайн-навчання. Також за останній рік ми організували численні стажування студентів на майданчиках великих шоу та ранкових програм, що говорить про високий рівень наданої нашими тренерами освіти.

Що найбільш цінного і важливого дає медіашкола всім, хто проходить навчання?

Найцінніше, що дає школа студентам — це практика, практика і ще раз практика. 90% усіх тренерів — це наші колеги, справжні професіонали галузі, які володіють унікальними знаннями. Не менш важливим для студентів є місце, де вони проходять навчання — центральний офіс 1+1 media, знімальні майданчики проєктів «Голос країни» та «Танці з зірками». У симбіозі студенти отримують корисні знайомства, нових друзів та можливість залишитись працювати в компанії своєї мрії.

Владислав Дорошенко
Владислав Дорошенко
адміністратор проєкту 1+1 media school

Що такого є в проєкті 1+1 media school, що представнику покоління Z захотілося працювати тут і розвиватись професійно?

Як представник покоління Z я дуже часто чув про медіашколу 1+1 з різних джерел інформації, тому завжди було цікаво познайомитись з цим «постачальником зірок» українського телебачення.

Почавши стежити за тим, що робить медіашкола та які проєкти реалізовує, складається враження, що за цим стоїть величезна команда. Та ви будете приголомшені, якщо я скажу, що команда 1+1 media school складається з 4 людей, і я дуже радий, що став її частиною.

Це неймовірно крутий старт кар’єри для людини, яка прагне розвиватись в медіасфері, тому що я маю змогу відвідувати лекції, вести комунікацію з тренерами, знайомитись з цікавими людьми й, звичайно, щодня відкривати для себе нові горизонти. Досі не вкладається в голові, що Людмила Барбір, яка кожного ранку «проводжала» мене в школу з екрана телевізора, зараз може сказати при зустрічі: «Привіт, Владе».


Читайте також



Щоб залишити коментар, потрібно увійти.