- 4 хв читання
- 998
HR-стратегія в умовах кризи: як адаптуватися до дефіциту кадрів
Роботодавці мають визнати, що український ринок праці просто перейшов від «людей не вистачає» до «їх зовсім немає». Але що можна із цим зробити? Досвідом ділиться директорка агенції Starcom Ukraine.
Бізнес уже не перший рік стикається з безпрецедентними викликами, коли роль ефективного управління командами стає ключовою. Катерина Ярошенко, директорка агенції Starcom Ukraine, поділилася з Work.ua, як компанія справляється з дефіцитом людського капіталу, пов’язаними викликами та чому їхня HR-стратегія може стати прикладом для інших.
Розмови про те, що спеціалістів не вистачає, ведуться, мабуть, останніх 5-7 років. А може й більше. Якщо замислитися, то я ніколи не чула чогось на кшталт: «Ми легко і приємно закриваємо всі вакансії та вибираємо найкращих з 10 кандидатів». Такого не було ні до війни, ні до ковіду, ні в ті часи, коли все було добре.
Тож, дивлячись правді у вічі, треба визнати, що ми просто перейшли від стадії «людей не вистачає» до стадії «їх зовсім немає», і легше не буде. Усім час прийняти реальність і працювати з тим, що маємо.
З початку війни ми максимально сфокусувались на підтримці команди.
Одним з напрямків тоді було працевлаштування наших спеціалістів в офіси групи в інших країнах. Зізнаюся, тоді ніхто не запитував себе: «А хто ж працюватиме в Україні?». У той час усі рішення були про людей, а не про бізнес. З нашої агенції в європейські офіси працевлаштувалося близько 30% спеціалістів, і всі вони продовжують будувати кар’єру за кордоном. Також є колеги, які вступили до лав ЗСУ та стали на захист держави. Для українського бізнесу це втрата надзвичайно досвідчених експертів, яких складно замінити.
Уже у 2023 рік ми заходили не з найкращою кадровою ситуацією. Український бізнес показував надзвичайну сміливість, українці — надзвичайну відданість справі, але людей не вистачало все одно. Я б назвала нашу HR-стратегію 2023 «мрійливим оптимізмом». Ми переформатувались з командою, яка була на борту, й очікували, що вакансії от-от почнуть закриватися шаленими темпами. Спойлер — не почали…
У 2024 рік ми зайшли з амбіційними планами, затвердженими медіастратегіями та шістьма відкритими вакансіями. На цьому завершується розділ «як ми тут опинились» і починається історія «що ми з цим робимо»:
- Усе ще фокусуємося на нашій core-команді, постійно працюємо над рівнем її лояльності та утримання. Останній у нас стабільно високий: 50% людей з нами вже 7+ років. Ми маємо репутацію прозорого, надійного та стабільного роботодавця.
- Вкладаємо в розвиток молодих спеціалістів. Ми усвідомлюємо, що не єдині на ринку, хто відчуває дефіцит спеціалістів. Тож не очікуємо, поки команда талантів закриє вакансії менеджерів рівнів Senior чи Middle. Ми радо беремо на роботу стажерів без досвіду та навичок, але з прагненням до розвитку. Приємно, що молодь неймовірна. Юні працівники ростуть дуже швидко і беруть на себе солідний пул роботи. У нас є приклади, коли спеціалісти протягом півтора року розвивались до Senior. Погодьтеся, це квантовий темп.
- Використовуємо ШІ. Справді, використовуємо. Він зараз на кожному робочому комп’ютері у команд по всьому світові. Зізнаюся, щоб він справді почав працювати для нас, треба витратити багато часу. Але якщо його знайти, можна дійсно оптимізувати рутинну роботу.
Можливо, ви подумали: «Нічого нового!». І це правда. Унікальних рішень не існує, як і чарівної мапи для спеціалістів, що чекають на нашу вакансію. Щоб мати кваліфікованих фахівців — вкладайте ресурси, навчайте їх і прийміть, що деякі можуть перейти до конкурентів. Якщо кожна компанія навчатиме по 30 людей на рік, ми отримаємо на 150 спеціалістів більше і зможемо повернутися до конкуренції за цікавіших клієнтів та вищі зарплати 😊
І наостанок, що робимо ми, чого, можливо, не робите ви:
- Щось на доковідному. Працюємо з офісу хоча б двічі на тиждень. Не всім подобається, але сприяє інтеграції, обміну досвідом. Бачимо людей у реальності, пліткуємо на «курилці». Особливо цінно зараз, адже коли вимикається електроенергія, вмикається потужний генератор (інтернет маємо постійно, попри вимкнення світла).
- Так, у нас в офісі є укриття.
- Шукаємо кадри в неочевидних місцях. Ви й не уявляєте, з яким рівнем клієнтського сервісу людей випускає школа WOG чи McDonald’s.
- Проводимо курси акторської майстерності з професійним театром. Це допомагає покращити навички презентування, відновити впевненість після 5 років онлайну, висловлюватися так, щоб тебе почули, і розслабитися.
- Снідаємо круасанами, проводимо дні морозива в офісі, відпочиваємо на березі Дніпра, співаємо в караоке та влаштовуємо турніри з пінг-понгу.
- Намагаємося працювати без стресу. Звучить утопічно? Перефразую: ми свідомо уникаємо стресу. У нас немає внутрішньої конкуренції, непорушних процедур, токсичності та того єдиного хто має рацію у будь-якій ситуації, а також суворої необхідності приходити на роботу виключно у робочі години. У нас є загальна ціль і командна робота. Коли стрес все ж виникає, працює обширна психологічна програма підтримки. А для випадків, коли стрес спричинений агресором і стосується, скажімо, руйнування житла, допомагаємо матеріально.
І спільно йдемо до Перемоги! Але це ви робите точно 😊
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.