Процес звільнення буде характеризувати і вас, і роботодавця не менше, ніж досвід співпраці, й обидва чинники вплинуть на вашу подальшу кар’єру.

1. Повідомляйте про своє рішення вчасно

Говоріть про намір звільнитися не надто пізно, але й не дуже рано. Зобов’язані попередити роботодавця за два тижні, дотримуйтеся цього терміну. Не потрібно тягнути до останнього: вам потрібно завершити справи, а керівнику — знайти вам заміну.

Але не варто говорити про свої наміри зарано, навіть якщо вам дуже хочеться вчинити правильно. Розрив, навіть якщо це розрив не з людиною, а з роботою, — річ не надто приємна, і розтягувати цей процес не варто. Визначте час, який вам потрібен, і дотримуйтеся плану.

2. Приготуйтеся до дуже різної реакції колег

Багато хто схильний приймати будь-які зміни занадто близько до серця. Ви не можете контролювати чужі емоції, але можете й повинні контролювати себе і свої реакції. Хтось із колег може припинити з вами спілкуватися, хтось може скинути на вас неприємну роботу. Хтось буде тиснути на почуття провини й намагатися присоромити вас. Можливо, хтось навіть спробує зіпсувати вашу репутацію.

Усі ці дії характеризують колег, а не вас, якщо тільки ви не починаєте емоційно й бурхливо реагувати. Тому поводьтеся професійно. Не бійтеся захищати свою репутацію, якщо хтось намагається її зіпсувати, тільки робіть це спокійно і ввічливо, не опускаючись до скандалів і звинувачень.

3. Не піддавайтеся гніву та образам

У час, що залишився, виконуйте роботу настільки добре, наскільки здатні. Навіть якщо хтось із колег вас засуджує і всіляко це демонструє, не дозволяйте цьому зіпсувати вам настрій.

100 % на роботі знайдеться чимало людей, які добре до вас ставляться й будуть раді наостанок поспілкуватися або разом пообідати.

Сконцентруйтеся на робочому процесі й допомозі колегам — це зробить кожен із днів, що залишилися, кращим. Ви будете почуватися професіоналом, засипати з легким серцем і прокидатися з радістю, будете надихати оточення. Такий підхід допоможе не спалити мости, що важливо.

4. Не дозволяйте на себе тиснути

Усвідомлюйте межі своїх можливостей і не соромтеся говорити про них колегам. Виконувати свою роботу й допомагати іншим — прекрасний підхід, але потрібно знати міру. Завжди знайдеться той, хто захоче скористатися вашою щедрістю і звалити на вас додаткові обов’язки й наполягатиме, щоби ви встигли доробити все до моменту відходу.

Навіть якщо переходите в інший відділ, не навалюйте на себе подвійну роботу. Новий розділ потрібно почати з достатньою кількістю енергії, намагайтеся не розгубити її.

Ви можете проявляти розуміння до керівника й колег, але все ж діяти у своїх інтересах. Почати роботу в новому місці буде простіше і приємніше, якщо вам не доведеться морально відновлюватися після звільнення.

5. Не сумнівайтеся

Зміни даються нам нелегко, навіть приємні та довгоочікувані. Не дайте цьому дискомфорту збити вас із пантелику, не плутайте його із сумнівами у своєму виборі й силах. Відбувається те, що повинно відбуватися, і ви все робите правильно.


Читайте також