Як же вчинити, що сказати, щоб у цю мить співбесіда не перетворилася на катастрофу, знає Work.ua.

Без паніки

Те, що паніка — неправильна поведінка в будь-якій ситуації, знає навіть дитина. Тим паче недоречна вона на такому важливому «заході» як співбесіда. Можливо, це страх говорить вам про незнання відповіді на питання і без сильного хвилювання, за спокійних обставин ви б легко з ним впоралися.

Не дозволяйте паніці охопити вас, глибоко вдихніть і продовжіть розмову з ейчаром.

Дослухайте питання

Перш ніж вирішити, що ви не знаєте відповіді на те чи інше питання, дослухайте його до кінця. Це правило діє не тільки на співбесіді, але і під час будь-якої іншої розмови.

Не опускайте руки завчасно, дайте HR-менеджеру договорити. Можливо, його питання складається з декількох частин, і ви все-таки знаєте відповідь хоча б на одну з них.

Запитайте у відповідь

Запитувати під час співбесіди може не тільки роботодавець, у шукача теж є таке право. Уточнююче запитання вам самим допоможе зрозуміти, чому мозок видає «не знаю». Не виключено, що HR-менеджер просто використовував незвичну для вас термінологію.

А ще ваші питання показують співрозмовнику, що ви так чи інакше розбираєтеся в темі.

Випийте води

Інакше кажучи, візьміть паузу. Стакан води на столі може бути вашим порятунком і від паніки, і від підступного питання. Секунди, за які ви піднімаєте стакан і робите ковток, можуть стати вирішальними для вашої пам’яті. За цей час мозок знайде вихід із ситуації, а може, й підкине правильну відповідь.

Тому не відмовляйтеся від води на співбесіді, а краще прихопіть її з собою.

Говоріть те, що знаєте

Складне питання з’являється у вашій бесіді з ейчаром, коли роботодавець хоче з’ясувати, наскільки ви обізнані в тій чи іншій темі. Тому навіть якщо не знаходите точної відповіді на поставлене запитання, розповісти про те, що ви дійсно знаєте — вихід.


А ще більше порад про працевлаштування ви знайдете в Суперінструкції Work.ua «Як знайти роботу».


Читайте також