- 25129
6 лайфхаків для телефонної розмови з роботодавцем
Для багатьох людей телефонна розмова з незнайомцем — стресова подія. А якщо це бесіда з майбутнім роботодавцем, то й поготів. Як не рознервуватися і навіть телефоном постати в найкращому світлі, знає Work.ua.
Пропонуємо вам ознайомитися зі списком перевірених на собі лайфхаків для телефонної розмови з HR-менеджером.
1. Ведіть записи
Щоб питання роботодавця не застали вас зненацька, до телефонної розмови варто підготуватися. Ведіть записи про всі вакансії, на які відгукуєтеся, — якщо вам зателефонують щодо однієї з них, ви зможете просто відкрити потрібну сторінку блокнота й освіжити в пам’яті пропозицію. Також додайте в записи питання, які у вас залишилися.
А по ходу самої розмови з рекрутером можна буде додавати основні його моменти в замітки — щоб через хвилювання під час бесіди нічого не стерлося з пам’яті.
2. Резюме — під рукою
Впевнені, ви вже скористалися нашими попередніми порадами та оновили резюме перед пошуками роботи, новий варіант ще свіжий у пам’яті. Однак, коли лунає дзвінок або ви чуєте перший гудок, поки самі набираєте номер телефону роботодавця, хвилювання не уникнути. Щоб нічого не забути і не мимрити у відповідь на питання рекрутера, тримайте своє резюме в зоні швидкого доступу. Можна відкрити документ на комп’ютері або роздрукувати файл і залишити на робочому столі.
3. Спілкуйтеся наодинці
У вакансії сказано: «Зателефонуйте за цим номером», — і ви так і робите? Надходить дзвінок з невідомого номера? В обох цих випадках краще зробити так, щоб під час розмови вас нічого не відволікало від майбутньої розмови. Вимкніть телевізор, попросіть присутніх не шуміти, а краще вийдіть до іншої кімнати, де вам ніщо і ніхто не завадить.
4. «Вам зручно говорити?»
До цього питання зобов’язують самі традиції ділового спілкування. Якщо ви самі телефонуєте до компанії, то перш ніж починати розмову, поставте його. Якщо людина на іншому кінці дроту на цей момент зайнята, а ви одразу вивалите на неї всю інформацію про себе і вакансію, яка вас зацікавила, великий шанс, що вас вважатимуть невихованим шукачем і вже не перетелефонують.
Якщо вам дзвонять, коли ви зайняті, то на питання «Вам зручно?» краще просити передзвонити тоді, коли від розмови нічого не буде відволікати. Назвіть чіткий час, за який ви будете вільні, за 15 хвилин чи півгодини. Або запропонуйте перетелефонувати роботодавцю самостійно.
5. Запам’ятайте ім’я співрозмовника
Щоб уникнути незручних моментів, коли в кінці розмови HR-менеджер пропонує: «Приходьте завтра на співбесіду, на ресепшені запитаєте мене», — а ви забули ім’я співрозмовника, постарайтеся на початку розмови запам’ятати, а краще записати в тому самому блокноті ім’я. Крім того, якщо в ході розмови ви будете називати співрозмовника на ім’я, це добре вплине на перше враження про вас (тільки не переборщіть).
А якщо ви все-таки не запам’ятали ім’я, не соромтеся — виберіть слушний момент і перепитайте.
6. Не соромтеся ставити питання
Інформацію, яка залишилася незрозумілою з вакансії, можна отримати з телефонної розмови. Питання, які ви записали раніше (за порадою з першого пункту), можна озвучити, коли співрозмовник надасть вам таку можливість — зазвичай це відбувається в кінці розмови.
Не соромтеся запитувати — це не відлякає роботодавця, а навпаки, покаже йому вашу зацікавленість у роботі й допоможе викрити сумнівні пропозиції. Також якщо ви залишилися задоволені розмовою, а рекрутер не розповів, як діяти далі, — про це можна запитати, можливо, співрозмовник просто забув дати вам подальші інструкції.
4 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.