Світ сфери діджиталу розвивається зі швидкістю блискавки. Нові тренди, виклики, світові тенденції — оком не встигнеш кліпнути, як все зміниться. У XXI столітті 99% нашого життя — діджитал. Соціальні мережі, сайти, блоги, арти, тексти, вебдизайн — величезний простір для самовираження та професійного розвитку.

Якщо вас зацікавила ця стаття, ви, можливо, вже думали про роботу SMM-менеджера, копірайтера, таргетолога або SEO-спеціаліста. Сидиш собі, постиш картинки, пишеш тексти, налаштовуєш рекламу і намагаєшся зібрати якомога більше підписників. Проте мало хто замислюється, скільки всього треба вміти, щоб бути конкурентоспроможним працівником на ринку і добре заробляти.

Фахівці зі STUD-POINT, організації, що допомагає молодим талантам побудувати кар’єру, проаналізували вакансії, розібралися, без яких навичок у діджитал і носа сунути не варто, з’ясували, у кого ж того всього навчитися, і тепер діляться інфою з читачами Work.ua.

Копірайтер

Що робить? Це людина-текст, яка може знайти сенси у будь-чому. Пише для наповнення та просування сайтів, email-розсилок, лендингів, соціальних мереж і корпоративних блогів. В ідеалі спеціалізується на одному або декількох видах текстового контенту. Але цілком може бути й універсальним солдатом.

Чого треба навчитися? Якщо оберете цю професію, маєте ідеально володіти мовами, знати всі правила сучасного правопису та розбиратися, де повинна бути кома, а де її не потрібно ставити зовсім. Ваші тексти мають добре індексуватися у пошукових системах, бути без води та «чіпляти» клієнта. Щоб він прочитав кілька речень і побіг придбати цю футболку, курс або мікрохвильовку.

Скільки заробляє у середньому? 12 500 гривень, за даними Work.ua.

STUD-POINT радить: прослухати лекцію Андріана Ситара із Fedoriv Marketing Agency про креативні тексти та копірайтинг у цілому. Читає він її на відеокурсі Digital School від STUD-POINT.

SMM-менеджер

Що робить? Це людина-соціальна мережа, яка вміє ідеально вести профілі в Instagram, Facebook, TikTok одночасно, ще й встигає Telegram-канал наповнити цікавим контентом. Планує, що підписники будуть читати, складає контент-стратегію просування сторінок, співпрацює з блогерами та інфлюенсерами, влаштовує інтерактиви та весь двіж у сторіз.

Чого треба навчитися? Писати пости, створювати ілюстрації та креативи, добре знати особливості кожної соцмережі, налаштовувати параметри таргетованої реклами, постійно вивчати свою цільову аудиторію, а ще вміти спокійно реагувати на негативні коментарі. Коротше, вимог багато, але професія надзвичайно творча і цікава.

Скільки заробляє у середньому? 13 500 гривень, за даними Work.ua.

STUD-POINT радить: пройти безкоштовний онлайн-курс «Основи SMM: тренди, аудиторії, платформи» від Coursera, а ще прослухати лекцію засновниці агенції MokCo Тетяни Мокренко про SMM-можливості для діджитал-маркетингу.

Спеціаліст з контекстної реклами

Що робить? Це людина-рекламна кампанія. Головне завдання — продумування та написання рекламних оголошень, відстеження трафіку, вивчення «подорожей» відвідувачів сайтом. Також в обов’язки фахівця з налаштування контекстної реклами входить створення медіаконтенту для залучення потенційних клієнтів на вебресурс. Він цінний працівник, якщо може знизити вартість кліку (або переходу на сайт), але збільшити показник конверсії. Занадто складно? Так, але це лише на перший погляд.

Чого треба навчитися? По-перше, грамотно продавати рекламу. По-друге, працювати з різними сервісами та інтернет-інструментами від пошукових систем — Google AdWords, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Key Planner. По-третє, мати уявлення про те, як працює ремаркетинг. Якщо чесно, це мінімум навичок, які доведеться опанувати, щоб отримати класну роботу. Але якщо ви наполегливий та вмотивований, все вдасться.

Скільки заробляє у середньому? 17 500 гривень, за даними Work.ua.

STUD-POINT радить: прослухати практичний онлайн-семінар від traffic manager SMMSTUDIO Владислава Білоконя про те, як працювати з рекламою у Facebook та Instagram. Цінні знання можна отримати й на курсах від Google. Зокрема, з них можна дізнатися про основи цифрового маркетингу та просування компанії за допомогою онлайн-реклами.

SEO-спеціаліст

Що робить? Це людина-стратег. Працює над тим, щоб сайт клієнта чи компанії був у топі видачі в пошукових системах та добре ранжувався. Щоб досягти результатів, SEO-спеціаліст повинен добре знати аудиторію проєкту, відстежувати дії конкурентів та бути на крок попереду, вміти визначати бюджет для вдалого просування та розумітися на підборі ключових слів і налаштуванні семантичного ядра.

Чого треба навчитися? У цій професії не обійтися без вміння аналізувати та обробляти велику кількість даних. SEO поєднує в собі креатив та холодний розум, тож професіоналу доведеться вивчати і програмування, і маркетинг, і навіть опанувати базові навички копірайтингу. Він має чітко ставити ТЗ команді, робити сайт зручним та інтуїтивно зрозумілим, володіти Google Analytics, а в ідеалі ще й вміти користуватися спеціальними програмами, наприклад, Netpeak Spider, Ahrefs.

Скільки заробляє у середньому? 15 000 гривень, за даними Work.ua.

STUD-POINT радить: прочитати книгу Ігоря Ашманова та Андрія Іванова «Оптимізація і просування сайтів у пошукових системах». Діджитал-фахівці вважають її «класикою для початківців», однак не варто сприймати цю книгу як істину в останній інстанції, бо з часів написання тренди змінилися вже сотню разів. Зі сторінок видання радше можна отримати базове розуміння про те, як влаштовані пошукові системи та які фактори впливають на ранжування сайтів. Must have для джуніорів!

Digital-маркетолог

Що робить? Це людина-місток, бо об’єднує онлайн та офлайн-рекламу і допомагає компаніям отримати якнайбільше клієнтів. Як відрізнити звичайний маркетинг від digital? Все просто: якщо маркетолог домовляється за розміщення білборду чи замовляє рекламу на телебаченні або радіо — це маркетинг у класичному розумінні. А якщо до стратегії просування товару чи послуги він залучає VR-технології, QR-коди, мобільні додатки, соціальні мережі — ось це вже digital-маркетинг.

Такий спеціаліст повністю розробляє і впроваджує медійні кампанії, складає та надалі ретельно аналізує портрет покупця, а ще відповідає за комунікацію між компанією і клієнтом.

Чого треба навчитися? Здається, що digital-маркетолог повинен вміти все і навіть більше. Але почати варто хоча б з комунікабельності та вміння швидко налагоджувати контакт з людьми, постійного вивчення маркетингу в усіх його проявах та навичок роботи з HTML, CSS, Photoshop. Ну, а ще б не завадило б знати, як написати класний рекламний текст і створити креатив, який точно приверне увагу вашої цільової аудиторії.

Скільки заробляє у середньому? 17 500 гривень, за даними Work.ua.

STUD-POINT радить: подивитися повний відеокурс Digital school 2021, у якому спікери з топових компаній України діляться з діджитальниками-початківцями власним досвідом, практичними кейсами та актуальною інформацією.

PR-фахівець

Що робить? Це людина-креатив. Саме від піарника залежить, скільки людей дізнаються про проєкт — тисячі чи одиниці? Фахівець цього напрямку має «дружити» із соцмережами, складати план активностей та інфоприводів для просування бренду, бути на зв‘язку зі ЗМІ 24/7, формувати рекламний бюджет, писати пресрелізи та проводити пресконференції. Схоже, цей спеціаліст має нескінченний робочий день. Хай би там як, але саме завдяки його роботі впізнаваність компанії може зрости в сотні разів.

Чого варто навчитися? Перш за все PR-фахівець повинен добре володіти інструментами PR, бо саме від цих навичок залежатиме вдала реалізація проєкту. Також він має добре визначати цільову аудиторію і знати, на які «болі» треба натиснути, аби людина відреагувала та «зачепилася» за товар або послугу. Оскільки PR-фахівець постійно взаємодіє зі ЗМІ, йому треба добре розбиратися в типах і структурі медіа і вміти написати будь-який текст, а ще знати основи економіки, менеджменту та навіть юриспруденції. Це лідер, який є рупором всієї команди проєкту.

Скільки заробляє у середньому? 17 500 гривень, за даними Work.ua.

STUD-POINT радить: вибрати на Coursera декілька курсів з цього напряму (або пройти всі), а також прослухати вебінар експертки з комунікацій Маріанни Коніної про управління репутацією онлайн.

То як, вже впевнилися в тому, що сфера діджиталу — це окремий світ, де все постійно рухається та змінюється? Погоджуємося, опанувати все й одразу самостійно неможливо, але не хвилюйтеся, вам усе вдасться. Остання порада від STUD-POINT для діджитальників-початківців: обирайте сучасну освіту, ніколи не стійте на місці, будьте гнучкими в обраній професії та намагайтеся відчувати тенденції й тренди.


Читайте також