Що робить SMM-менеджер
SMM-менеджер вирішує цілий ряд завдань, пов’язаних із залученням покупців з соціальних мереж, підвищенням іміджу компанії, а також впізнаваності та популярності товару або послуги.
Він створює та оформлює корпоративні сторінки в різних соціальних мережах, розробляє стратегію розвитку групи (яким чином будуть запрошуватися користувачі, яким буде контент, частота виходу постів), наповнює групу корисним контентом, який приверне і зацікавить цільову аудиторію, створює і підтримує спілкування в спільноті, відповідає на питання і коментарі учасників, видаляє спам, займається просуванням корпоративної сторінки (придумує конкурси та акції, відповідає за рекламу, яка повинна залучити нових учасників). А також цей спеціаліст веде і аналізує статистику просування, збільшення трафіку та його конвертації.
SMM-менеджер зобов’язаний бути в курсі останніх SMM-новин, знати про трендові SMM-продукти, добре орієнтуватися в сучасних передових, а також інноваційних SMM-інструментах. Робота SMM-спеціаліста вимагає постійного спілкування і перебування онлайн.
Скільки отримує SMM-менеджер
Рівень заробітної плати SMM-менеджера залежить від рівня кваліфікації фахівця, масштабу проекту і широти функціональних обов’язків. На нашій діаграмі можна побачити розподіл зарплат, які роботодавці вказують у своїх вакансіях на нашому сайті.
В середньому «SMM-менеджер» в Україні заробляє 22500 грн. Це на 13% більше, якщо порівнювати з жовтнем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 2183 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «SMM-менеджер» і за схожими запитами-синонімами «SMM manager», «Менеджер з соцмереж», «Social media manager» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні SMM-менеджеру
- Звичайно, SMM-ник повинен любити соціальні мережі і активно ними користуватися, бути в курсі останніх SMM-новин, знати про трендові SMM-продукти, добре орієнтуватися в передових SMM-інструментах.
- Але ще потрібна грамотність. Кому ж сподобається читати пости крутого бренду з помилками?
- Уміння писати цікаві тексти, залучати підписників без накрутки і їх прямої покупки.
- Уміння налаштувати таргетовану рекламу, знати програми і сервіси, що автоматизують і спрощують постинг.
- Базові знання Google Analytics і графічних редакторів (VSCO, Snapseed, Lightroom).
- Крім того, SMM-менеджер повинен знати всі можливості та специфіку кожної соціальної платформи (просування в Facebook, Instagram, Youtube і т.д.), володіє допоміжними маркетинговими інструментами.
Переваги та недоліки в роботі SMM-менеджера
- Працювати SMM-менеджером можна як в офісі, так і дистанційно. У другому варіанті — це ще і гнучкий графік.
- Опанувати професію можна досить швидко, треба лише практикуватися та слідкувати за тенденціями.
- Можна вести декілька проектів одночасно.
- Творча реалізація: широкий спектр завдань SMM-ника дозволить вам розкрити свої творчі таланти, завести корисні знайомства.
- Можливості переходу в іншу сферу: онлайн-продажі, мас-медіа, інтернет-маркетинг.
- Великий обсяг роботи з обов’язковим складанням аналізів, звітів, проведенням моніторингів.
- Часто ненормований робочий день перед монітором комп’ютера та залежність від заряду мобільного та Wi-Fi.
- У багатьох роботодавців досі немає повного розуміння компетенцій SMM-менеджменту і діяльності фахівця в цій галузі, що може привести до розбіжностей з оплати праці.
- Негатив, образливі коментарі та зауваження, які користувачі мережі виплескують під публікаціями.
Як самі SMM-менеджери оцінюють свою професію
За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих претендентів з досвідом роботи SMM-менеджером.
Кар’єрне зростання
Зарплата
Задоволеність професією
Безпека
Баланс між роботою та життям
Наскільки затребувані SMM-менеджери
Відсоток компаній, які використовують соціальні мережі для свого просування, зростає щороку. Саме тому затребуваність кваліфікованих SMM-фахівців збільшується.
Де вчитися на SMM-менеджера
Щоб стати SMM-менеджером в Україні, є декілька варіантів навчання:
- Вища освіта — вибирати варто виші, в яких є факультети маркетингу, журналістики чи філології.
- Якщо ви хочете швиденько вивчитися на SMM-менеджера без здобуття вищої чи середньої спеціальної освіти, можна закінчити спеціалізовані курси SMM — це відмінний варіант для тих, хто задумується над зміною професії чи вдосконалення своїх навичок.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
День маркетолога
25 жовтня, п’ятниця
Інші професії
Бортпровідник
Бортпровідник — це людина, яка стежить за комфортом і безпекою пасажирів повітряного, наземного і морського транспорту.
Помічник керівника
Помічник керівника — це людина, яка допомагає начальнику у всіх справах. Без нього керівник не згадає навіть дорогу до свого кабінету, тому помічник або асистент стає, по факту, другою за важливістю людиною в компанії.