- 14918
Як підготуватися до співбесіди, щоб потім не довелося червоніти
Про які важливі моменти ви могли забути, готуючись до співбесіди, та як не розгубитися вже на зустрічі з рекрутером — у цій статті.

Work.ua та проєкт «Я зможу!» продовжують підтримувати шукачів в їхньому професійному і кар’єрному зростанні, тому створили мініпроєкт «DOS & DONT’S». У ньому відомі люди, які відповідають за підбір персоналу у своїх компаніях, надають професійні рекомендації щодо підготовки до співбесіди. Ловіть ще 10 корисних порад, які допоможуть бути на інтерв’ю у всеозброєнні.

- Підготовка — необхідний етап співбесіди, і йому варто приділити час: переглянути сайт компанії, соцмережі, зазирнути до розділу останніх новин та подивитись, які інші вакансії відкрито. Це допоможе краще розуміти, чим «дихає» компанія: чим займається, які продукти чи сервіси пропонує, де зростає, які цінності пропагує.
Потім поверніться ще раз до деталей вакансії, подумайте над тим, які саме навички у вашому професійному досвіді найбільше відповідають зазначеним пунктам. Підготуйте кілька запитань щодо самої вакансії, команди, можливого графіку чи формату співпраці, а також портрету ідеального кандидата на цю посаду очима майбутнього керівника чи колеги. - Якщо ваша зустріч запланована на території компанії, варто вийти завчасно, щоб мати час на можливі затори у місті чи незаплановане блукання територією незнайомої будівлі. Якщо ж зустріч призначена онлайн, що є вже частиною нашої реальності, то по-перше, виберіть комфортне для вас місце, де вам не будуть заважати. По-друге, будь ласка, переконайтеся, що ваш Wi-Fi не підведе, а гарнітура та камера налаштовані так, що вас буде видно і чутно. Зробіть тестовий дзвінок із кимось зі знайомих, якщо треба. Бути напоготові за кілька хвилин до самого дзвінка також не завадить.
- Дихайте :) Коли ви вже на співбесіді та відчуваєте, що занадто хвилюєтеся, то зробіть кілька глибоких вдихів та/або ковток-другий води — кисень та пауза допоможуть зосередитися та заспокоїтися. Підготуйте склянку води заздалегідь або попросіть перед початком бесіди.
- Пам’ятайте, жоден з інтерв’юєрів не має на меті якось вам зашкодити чи поставити найпровокативніші запитання. Його основна задача — зрозуміти, чи збігається ваш досвід та мотивація з очікуваним обсягом завдань на цій посаді. Повірте, інтерв’юєри — такі самі люди, тому також можуть мати не найкращий настрій саме у цей проміжок часу, хвилюючись через банальні затори на дорозі, або ж через дитину, яку не встигли забрати зі школи.
- Співбесіда — це завжди діалог, тож не тільки пливіть за течією, але й беріть слово, щоб поставити свої запитання, та за потреби уточнюйте, чи ви правильно почули й зрозуміли співрозмовника. Ви вибираєте, так само як і роботодавець, чи підходить вам компанія та позиція. Тому уважно прислухайтеся не тільки до прямих відповідей, а й до своїх відчуттів і будьте собою.

Фонд «Таблеточки» має зрозумілу, але водночас амбітну місію — щоб жодна дитина не помирала від раку. Тому уся наша команда — люди, які поділяють місію і щодня у своїй роботі вже 10 років наближують її втілення. Ми людяні, експертні, відкриті, амбітні та професійні. Тож, коли шукаємо нових членів до нашої команди, для нас важливо, щоб кандидати розділяли наші цінності й місію незалежно від вакансії.
Тому мої поради такі:
- Класно, коли кандидати знають, що надсилали резюме точно у наш фонд і на певну вакансію, тому що рекрутеру приємніше спілкуватися з кандидатом, який зацікавлений у «Таблеточках», ніж чути: «Я багато куди відправляв/відправляла, а що у вас там за компанія і вакансія, розкажіть мені?»
- Якщо ми будемо зустрічатися, приділіть 15 хвилин вашого часу та ознайомтеся з сайтом та сторінками у соцмережах. Вони розкажуть багато корисного та цікавого про нас.
- Складіть професійне резюме, яке буде стислим, але інформативним. Вказуйте свої навички та підкріплюйте результатами.
- Підготуйтеся до співбесіди, напишіть запитання щодо вакансії, функціональностей, правил роботи та ставте їх рекрутеру. Ми намагаємося самі надати якомога більше інформації та відкриті до будь-яких запитань з боку кандидата.
- Будьте щирими, відкритими, чесними, бо співбесіда — це можливість розповісти про себе і подивитися на роботодавця, наче «приміряти», чи підходите ви одне одному.
Зміст розміщених на сайті матеріалів не обов’язково відбиває офіційну позицію Work.ua. Інформація чи погляди, висловлені у матеріалах, є відповідальністю їхніх авторів.
14 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Один мій знайомий якось декілька місяців шукав роботу, не підходив саме тому, що був набагто досвіченіший аніж майбутній керівник. Переробив резюме, прибрав взагалі все, що не стосується майбутніх зобов'язань по конкретній вакансії. Взяли на роботу. І лише через декілька місяців поступово зрозуміли, що новий співробітник знає не просто все - він знає таке, про що вони навіть не здогадувалися :) Товариш працює в сфері кібербезпеки і має стільки всяких "корочок", шо капець. Але працювати в держструктурах за копійки - це не його.
Ага, особливо коли телефонують через місяць - два.
Це вони шукають працівника, це у них опа підгорає, на якомусь участку немає кому працювати. І це не їхнє особисте підриємство, вони такі самі найняті працівники.
Співбесіда має виглядати як стандартні ділові переговори на ринку, бо це і є ринок праці, і мета обох сторін - взаємовигідна угода про співробітництво. Атмосфера взаємної поваги повинна бути обов'язково, і конструктивний діалог з виробничих питань.
Рекрутери ж здебільшого намагаються грати у якусь "психологію", задовбують всіх тестами, які не вміють оцінювати (і які, чесно кажучі, давно визнані не дієвими).
З іншого боку, пошукачі також останнім часом ведуть себе не так, наче шукають роботу, а наче рекрутера своєю увагою обдаровують. Чимдалі частіше стикають з відвертим хамством і завищеними амбіціями, особливо від дуже молодих пошукачів, практично без досвіду роботи і з перензіями на зарплату у 2 рази вище за ринкову. Це ті самі діти, яких у школі вирощували в умовах, коли вчитель не має права зробити зауваження чи поставити двійку. І нічого, окрім сидіти в телефоні, ці діти практично не вміють.
В наших українських реаліях таке на практиці не працює. А існує виключно для іміджу "продвинустості" (як західне запозичення) та створення видимості бурхливої діяльності.
А рекрутери забувають прислів'я "не все те золото, що блищить". Кандидат може подати себе на найвищому рівні (граючи роль відповідно до "ейч-арівських" стандартів), але в подальшій роботі виявитися зовсім інакшим.
На співбесіді директор питає кандидата: - У графі Розмір заробітної плати Ви написали, що готові працювати за їжу .. Як це? - Це щоб коштів вистачало снідати, обідати і вечеряти у французькому ресторані.
Я запитав одного кадровика, чому все неодмінно вимагають вищої освіти. Він відповів: - Щоб була гарантія, що ця людина в стані п'ять років поспіль безкоштовно займатися тупою нецікавою фігньою.
Реєструють кандидата в депутати:
- У вас хоч якусь освіту є?
- Як ви смієте, я - доктор економічних наук.
- Вася, так і запиши - незакінчену вищу.
Будуть проводити тестування, вимагати від кандидата бездоганного резюме та запитувати його де він бачить себе через 5 років???
Цікаво почути відповіді та думки професійних HR, HRD, HRBP.
Дивимося хто ж у нас досяг призового місця? Легко через соц. мережі. Яке там резюме ... Там в 2-х пропозиціях помилки і брехня. Таке бачила тільки в Україні.
Наше право: Переводимо в режим запис (онлайн бесіди), халява по 100% передоплаті. Комунікація в усьому світі в письмовій формі. Попередня. У нас в дзвін дзвонити коли захочу - ні. Чого треба - письмово на пошту з подробицями. Нам при зустрічі - не треба дізнаватися. При зустрічі розмова - у справі. Демо - як правило халява. Своє демо у всіх підготовлено. А далі - оплата. Розмови тільки по конференц зв'язку із записом. Рекомендація у всьому світі як відсікти шахраїв. З відео. Час = гроші = Франклін. Більше 5 хвилин ніхто не чекає. Хамство базарна не слухають. Ясна річ ніяких папірців не пишемо, не підписуємо. Поняття Agenda. Час, день (заздалегідь), план бесіди (час і що цікавить). А з зарплатою менше 3000 доларів - свої хочу і бажаю ... Не Гугл корпорація.
Питання можемо задавати HR або хто себе уявив HR. Один провідний у всьому світі - "Назвіть себе, розкажіть про свій шлях до успіху." Найцінніше час і настрій. Ігри повинні бути в своєму колгоспі. На своєму полі. З англійським проблема - таке несуть напівграмотні або взагалі не говорять. Культура, поняття виховання взагалі отсутвует як факт. Чого хочемо? Бидло вийшло погуляти. Куплені дипломи вже так же вийшли.
Всі домовленості в письмовій формі. На слова ніхто стороннім не вірить. Діловий світ. А не ковбаса з салом.
2020
Итак, Конкурс на должность главы Одесской таможни выиграл Михаил Грибанов, который фигурирует в уголовных производствах по поводу нарушения таможенных правил.
Как сообщает пресс-служба Государственной таможенной службы, Грибанов раньше долго работал в таможенных органах, а с 2013 года он занимается бизнесом.
Фигурантом уголовного производства Грибанов был в 2012 году. Тогда его подозревали в незаконном перевозе электроники через таможенную границу Украины, а в 2018 и 2019 году его привлекали к административной ответственности за нарушение правил дорожного движения.
Как проходил конкурс.
На должность начальника Одесской таможни претендуют 28 человек: их имена почему-то держат в секрете. Желающие возглавить эти подразделения сдавали тесты на знание законодательства.
В целом к участию в конкурсе допустили 178 человек, которые подали 354 заявки (некоторые кандидаты подавали документы на несколько таможен одновременно).
Больше всего желающих возглавить Закарпатскую таможню — аж 38 человек. Одесская по количеству соискателей на четвертом месте — 28 человек. Интересно, что их имена не публикуются.
Следующим этапом конкурса, который продлится с 11 по 14 мая, станет решение ситуационных заданий.
К слову, начальнику таможни обещают платить 18 тысяч грн в месяц.
2021
Лучший теперь после конкурса - Санкції РНБО: до списку «королів контрабанди». У ньому, зокрема, фігурує Михайло Грібанов - колишній начальник Одеської митниці.
У всех много вопросов к странным конкурсам и лучшим Украины.