Відповідно до результатів досліджень за 2021 рік, люди дивляться приблизно 18 годин онлайн-відео на тиждень. 18! Знаєте, що це означає? Що отримувати та сприймати інформацію у форматі відео зараз набагато комфортніше для багатьох. Так чому б не скористатися цим під час пошуку роботи?

Тим паче, що за час пандемії багато з нас спілкувалися з колегами й клієнтами саме у відеоформаті, звикли бачити на екрані не тільки інших, але і себе і тепер почуваються набагато впевненіше перед камерою. Ну що, запишемо відеорезюме разом? Work.ua ділиться рекомендаціями.

Визначтеся з посилом

Спочатку вирішіть, ви хочете зробити відеорезюме на конкретну вакансію чи вірусне відео, завдяки якому вас запросять у будь-яку компанію?

Ось чим вони відрізняються:

🎬 У відеорезюме на конкретну вакансію ви відразу вітаєте компанію і говорите, яка посада вас зацікавила у них і чому. А сюжет ролика підлаштовуєте під те, яку користь готові принести саме цьому роботодавцю. Таке відео ви можете завантажити в YouTube або на файлообмінник з доступом за посиланням і вже це посилання вставити в супровідний лист при відгуку на вакансію.

🎬 Вірусне відеорезюме має більш універсальний зміст, в ньому не підкреслюється певна компанія або посада. Представляючись, ви будете говорити про спеціальність або сферу діяльності, в якій хочете працювати, про досягнення на попередніх місцях роботи та навички. Таким резюме зазвичай діляться в соціальних мережах, щоб його побачили якомога більше потенційних роботодавців.

До речі, попри наведені приклади, зазвичай цільове відеорезюме має спокійніший сюжет, ніж вірусне, адже щоб роликом ділилися, в ньому повинен бути креатив.

Придумайте сценарій

У відеорезюме не варто слово в слово переказувати текст вашого звичайного резюме. Текст працює трохи інакше, ніж усне мовлення, і якщо на папері все може бути відформатоване, зібране в таблички й зручне для сприйняття, то в розмові таке форматування передати не вийде.

Враховуйте, що рекомендована довжина відео з резюме — 1-2 хвилини (краще 1). Тож варто сказати тільки найважливіше і найцікавіше про вас:

  • Ім’я, спеціальність і посада, на яку претендуєте.
  • Ваші навички та головні вміння, здобуті на попередніх місцях роботи.
  • Чим ви можете бути корисні новому роботодавцю.
  • Контактна інформація.

Також можна згадати те, що розкриває вас як особистість: цікаві хобі або що вас хвилює, наприклад, ви стурбовані глобальним потеплінням і сортуєте сміття.

Придумайте, як би ви розповідали про себе новому колезі й опишіть це в сценарії.

І не бійтеся креативити. Є ідея проспівати резюме, підігруючи собі на бонго? Вперед!

Приготуйтесь до фільмування

  1. Виберіть приємний фон, гарний одяг, в якому вам комфортно, нанесіть косметику (чоловіки теж можуть затонувати зморшки на обличчі, адже камера все бачить). Вирішіть, ви будете знімати на одній локації або декількох.
  2. Простежте, щоб у кадр не потрапило нічого зайвого, те, що ви б не хотіли показувати.
  3. Подбайте, щоб камера не тремтіла при фільмуванні — можна скористатися штативом або просто зафіксувати камеру/телефон підручними засобами.
  4. Якщо створення відеоконтенту — один з ваших професійних обов’язків або хобі й у вас є мікрофон для запису, скористайтеся ним. Так звук вийде якіснішим. Також треба простежити, щоб на запис не потрапили сторонні звуки — закрийте вікно і вимкніть кондиціонер.

Розслабтеся

Намагайтеся виглядати в кадрі впевнено. Уявіть, що ви розповідаєте про себе другові, будьте спокійні та відкриті.

Хвилювання може видати:

  • Занадто багато зайвих повторюваних жестів або ж їхня повна відсутність. Постарайтеся рухатися природно.
  • Плутана мова і дуже високий голос.
Не турбуйтеся, якщо відразу не вийде зробити все так, як уявляли. У вас є стільки спроб, скільки хочете.

Але не поспішайте видаляти невдалі дублі, вони ще можуть стати в пригоді під час монтажу.

Обробіть відео

Коли весь матеріал відзнятий, його треба обробити — змонтувати ролик можна в будь-якій програмі на ваш вибір. Існує безліч безплатних простих відеоредакторів, в яких розбереться навіть новачок.

За бажанням додайте відповідні ефекти — титри, смайлики, наклейки. Але постарайтеся з цим не переборщити.

А ще дайте ролику «настоятися»: збережіть його і перегляньте, наприклад, за добу, зможете помітити якийсь кіноляп і швидко його виправити.

Впевнені, у вас вийде справжній відеошедевр, не соромтеся надсилати його роботодавцям. Відеорезюме — дійсно хороший спосіб запам’ятатися.


Читайте також