Ролі людського капіталу в економіці країн надається велике значення. Ринок очної та дистанційної бізнес-освіти України, можливо, очікує новий виток розвитку. Незважаючи на те, що в країні з населенням близько 37 млн ​​людей працює всього 6 акредитованих бізнес-шкіл, інтерес до різного навчання у топменеджерів із кожним роком зростає. Щорічно освіту і ступінь MBA в Україні отримують 400-450 топменеджерів, а всього в країні налічується близько 10 000 дипломованих MBA-фахівців.

Експерти вже сперечаються про те, що опанування додаткових спеціальностей і поліпшення власних навичок для успішної кар’єри стане нормою і увійде в моду в найближчі 3 роки. Ринок бізнес-освіти України оцінюється за найбільш грубими підрахунками в 20-21 млн доларів США.

Сергей Положай
Сергій Положай
Засновник компанії Steko

Я отримав вже шість додаткових дипломів — від технічного до юридичного, маркетингового та MBA як в Україні, так і за кордоном.

Першу освіту МВА я отримав за курсом менеджменту, він допомагає створювати правильні структури і підрозділи в організації. Саме завдяки першому МВА я зробив із маленької компанії середню, із середньої — велику.

У країні, в силу того, що вона здобула незалежність лише 30 років тому, безумовно, багато хороших технічних фахівців, фізиків, хіміків, технологів, інженерів, але мало фахівців, які розбираються в маркетингу, в тому, як правильно вибудувати відносини з клієнтом. Цьому і необхідно вчитися.

Відділ маркетингу з’явився в Steko тільки в 2013 році, з того моменту, як я почав активно вивчати цю дисципліну, це було моя четверта додаткова освіта. Я вчився розуміти закони просування продукту для певних категорій людей у певний час.

Коли співробітники бачать, що їхній керівник постійно чогось навчається, то у них виникає бажання взяти з нього приклад.

Переймати чужий досвід

Попит на освіту тим вищий, чим вища посада і рівень компетенцій. За даними наших колег grc.ua відсоток лінійних менеджерів, які вважають додаткову освіту необхідною, — 75%, управлінців середньої ланки — 88%, а серед топменеджерів обов’язковим підвищення кваліфікації вважають 91%. Реально отримують повноцінну освіту і ступінь MBA за рахунок роботодавця близько 1% топменеджерів. Ще 2% задовольняються бізнес-освітою прирівнюється до МВА.

Юлія Тичківска, віцепрезидентка Kyiv School of Economics (KSE), пояснює, що в період криз популярність бізнес-освіти завжди зростає. 2017-2018 роки в Україні не стали винятком. «У помітного числа підприємців з’являється більше вільного часу, водночас у складних економічних умовах вони шукають нові можливості, зв’язки та ніші. Все це підштовхує діловий клас «сідати за парту», ​​— зазначає експертка.

Ми в Steko вкладаємо зусилля в освіту для наших продажників і дилерів — це те, що приносить реальні результати.

Коли мова заходить про керівників вищої ланки, підбір інструментів розвитку стає складнішим, з’являється більше персоналізації, ряд особливостей і потрібні акценти — не тільки освітні, а й мотивуючі, заохочувальні, командотворчі, розважальні.

Піти в онлайн

Я впевнений, що і онлайн освіта ефективна, особливо якщо шукати рішення, яке одразу можна застосувати на підприємстві. Я із задоволенням вивчаю чужий бізнес-досвід, цікавлюся бізнес-кейсами АТБ, Франс.уа, досвідом Dodo Pizza.

Карантин подіє на ринок дистанційної освіти. За даними Coursera, найбільшої в світі платформи з онлайн-навчання, у період із січня до лютого 2020 року кількість нових користувачів у Китаї та Гонконгу виросла майже на 50%. Онлайн-школи України вже також додатково відкривають безкоштовний доступ бажаючим до своїх програм.

Використовувати внутрішній ресурс

В організації практикується наставництво (менторство), неформальний процес передачі знань від більш досвідченого співробітника до менш досвідченого. Наприклад, продавець у роздрібній торгівлі, який добре продає вікна, ділиться цим досвідом із іншими своїми колегами. У цьому разі у цілої групи людей краще розкривається потенціал: сильні стають сильнішими і можуть приводити команди до нових досягнень.

Різним мотиваційним механізмам у Steko відводять пріоритетні ролі, в організації відбувається близько 20 заходів для співробітників на місяць.


Читайте також