- 3738
Жахи карантину, або Як налагодити ефективну комунікацію всередині компанії
Листи? Чати? Відео? Американська компанія з Чикаго Basecamp розповіла, як вибудовує внутрішню комунікацію, щоб тримати всіх в курсі й щоб ніхто не заплутався.

Потрібна інформація в потрібний час у потрібному місці — такий підхід використовує компанія Basecamp у комунікації з клієнтами та серед співробітників. Головне у спілкуванні — поважати час один одного та не відволікати з будь-якого приводу і без нього.
Далі наводимо список простих правил, які допоможуть налагодити ефективну комунікацію:
- Переведіть внутрішнє спілкування з традиції особистих зустрічей і розмов у письмову форму. Ви здивуєтеся, як різко скоротиться кількість зустрічей, відеоконференцій, дзвінків або інших справ, які можуть перервати вашу роботу.
- Висловлюйте свою думку однозначно і якомога простіше. Якщо ваші слова можуть бути сприйняті по-різному, вони будуть сприйняті таким чином, який принесе найбільшу шкоду.
- Пам’ятайте: якщо вам доводиться повторюватися, значить, ви не були достатньо зрозумілими з першого разу. Однак, якщо ви говорите про щось зовсім нове, вам, можливо, доведеться повторюватися, перш ніж вас почують.
- Пишіть, пишіть і ще раз пишіть. Лист залишається, чат розчиняється. Розмова допомагає тільки тим, хто знаходиться у кімнаті / у чаті, писемність допомагає всім. Написане зможуть побачити люди, які не змогли приєднатися до бесіди або приєднаються до обговорення у майбутньому.
- Дайте змістовним обговоренням час, щоб розвинутися і розгорнутися. Важливі рішення починаються і закінчуються обміном повними думками. Не потрібно поспішати робити висновки або вимагати негайних відповідей. Поспіх тільки збільшує шанси на погане прийняття рішень. Якщо це важливо, критично або фундаментально, просто запишіть це і не кажіть про це.
- Терміновість переоцінена, «щонайшвидше» — отрута. Ніколи не чекайте і не вимагайте, щоб хтось негайно вам відповів, якщо це не надзвичайна ситуація. Очікування негайної відповіді є токсичним.
- Спілкування не повинно синхронізуватися за розкладом. Календарі не мають нічого спільного зі спілкуванням. Віддайте перевагу листу, а не розмові або зустрічі, бо він не залежить від розкладу і набагато більш прямий.
- Якщо ви хочете сказати те, що вам тільки-но спало на думку, не поспішайте, почекайте. Те, що залишилося, — це частина, яку варто сказати. Кінець дня зможе переконати вас: те, що ви зробили, — добре, але ранок мудріший за вечір. Якщо ви не впевнені, «переспіть» із думкою перш, ніж її озвучити.
Що важливо в письмовій комунікації:
- Пишіть і скорочуйте. Іноді вибирайте випадкові слова, речення або абзаци й натискайте «Видалити». Суть змінилася?
- Найважливіше ставте на початку. Пам’ятайте, що багато технічних систем підрізають довгий текст або заголовки.
- Пишіть у потрібний час. Коли ви натискаєте кнопку відправити, пам’ятайте, про те, який сьогодні день і котра година. Обмін чимось о 5 вечора може тримати когось на роботі довше. У неділю вдень у вас може бути вільний час, щоб написати що-небудь, але якщо ви напишете про це в неділю, люди будуть змушені працювати у вихідні. Рано вранці в понеділок спілкування може бути поховано за іншими речами.
- За можливості, спілкуйтеся безпосередньо з тими, до кого ви звертаєтеся, а не передавайте повідомлення через посередників.
- Завжди запитуйте, чи все ясно. Запитайте, що ви пропустили. Усуньте прогалини, перш ніж вони з часом розширяться.
І пам’ятайте: якісне спілкування часто полягає у тому, щоб говорити правильні слова в потрібний час і з найменшою кількістю побічних ефектів. У той час коли погана комунікація просто створює більше роботи.
Джерело: Basecamp
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.