Подібне дослідження видання проводило в 2013 році. Тоді вивчали ефективність роботи в офісі. Вся річ у тому, що на відміну від робочих спеціальностей, тих же столярів або водіїв, порахувати результат праці менеджера складно. І це ускладнює пошуки варіантів того, як же підвищити їхню продуктивність.

Дослідження у 2013 році показали, що ⅔ часу працівники розумової праці витрачають на переговори та офісну рутину. За результатами вчені склали список рекомендацій, як збільшити час на цікавіші завдання, розвиток та навчання інших, менш досвідчених, співробітників.

У 2020 більшість офісних співробітників вирушили на карантин, їхній розпорядок дня кардинально змінився, тому з’явився привід провести нове дослідження. Вчені поставили ті ж самі питання подібній групі людей та порівняли з відповідями 2013 року. І ось як віддалена робота вплинула на продуктивність співробітників.

Як тепер розподіляється робочий час працівників розумової праці

Після переходу на дистанційку відбулися 3 значні зміни:

  1. час, який проводиться на зборах, скоротився на 12%;
  2. час, який витрачається на особисту взаємодію з колегами, начальством, клієнтами, збільшився на 9%;
  3. час, який витрачається на виконання додаткових прохань, скоротився на 50%.

Дані свідчать про те, що ізоляція вплинула на комунікацію. Так, все ще необхідно складати звіти й витрачати час на електронну пошту, але вже значно менше шансів засидітися на довгих зборах, які не несуть в собі багато корисної інформації.

На дистанційці працівники стали більш відповідально підходити до свого робочого часу і тому, що вони роблять. Так змінилася пріоритизація завдань. Через відсутність особистого контакту стало простіше відмовляти в проханнях виконати якесь завдання раніше, менеджери більш сконцентровані на своїх завданнях, які запланували на початку дня.

Також скоротилася і кількість завдань, які можна вважати нудними, та й самі працівники перестали перекладати завдання на інших — цей показник знизився з 41% до 27%.

Тож можна сказати, робочий час витрачається більш продуктивно, менеджери знаходять більше можливостей для зростання і цікавих завдань. Що стосується користувачів Work.ua, то тільки 40% відповіли, що їхня робота на дистанційці стала продуктивнішою.

Які існують проблеми та виклики дистанційної роботи

Однак ізоляція, схоже, не допомагає в діяльності, що охоплює ієрархію, імовірно тому, що тепер тяжче проводити короткі спонтанні зустрічі, які раніше були можливі.

Існують проблеми, пов’язані з початком роботи над чимось новим (етапи формування / розвитку команди) або вирішенням внутрішніх конфліктів, і вони досить вагомі. В умовах віддаленої роботи доводиться придумувати нові методики мозкового штурму, а на вирішення конфліктних ситуацій витрачається більше часу.

Також деякі керівники скаржаться, що людям стає занадто комфортно працювати з дому, тому вони починають працювати повільніше, але це все можна вирішити системою контролю і звітності.

Вони також нарікали на втрату можливостей зростання для своїх команд. «Я зазвичай кидав людей на нові завдання, де вони навчалися на роботі, спостерігаючи за досвідченими колегами і навчались у них. Це практично неможливо зробити в віртуальному середовищі», — розповів один з учасників дослідження.

Більшою проблемою можна вважати відсутність особистої комунікації в неформальному середовищі. Як говорить один з респондентів: «Ми поступово втрачаємо соціальний клей, який тримає нас разом».

Але водночас результати опитування на Work.ua вказують, що 61% опитаних не відчувають нестачу спілкування, працюючи дистанційно.


Читайте також