Не дуже приязні відносини з начальником можуть суттєво псувати нерви, негативно впливати на результати праці та заважати просуванню по службі. Яка поведінка, слова та вчинки шефа можуть натякати, що ви особисто чи ваш стиль роботи йому не до вподоби? Work.ua не лише спробував розібратися у цьому, а й зібрав декілька порад, що робити.

1. Ви стали «мікропідлеглим»

Мікроменеджмент — стиль керування, який вирізняється особливим контролем за виконанням задач співробітників, а також нав’язуванням керівником своєї думки підлеглим. Він має багато вад, проте деякі управлінці віддають перевагу саме йому.

Якщо такий метод надто активно застосовують до вас, це свідчить, що якість вашої роботи не влаштовує та викликає сумніви.

2. Начальник вас ігнорує

А це протилежна історія. Керівник уникає зустрічі або контактів? Це може вказувати на те, що спілкуватися з вами йому не дуже хочеться. Наприклад, ви стали помічати, що він ігнорує ваші повідомлення у робочому чаті, регулярно скасовує зустрічі з вами або звертається тільки, щоб дати доручення чи зробити догану.

Та й у цілому начальник не витрачає на вас багато часу та слів: на запитання у неформальному спілкуванні «Як справи?» завжди обмежується коротким «Добре», не намагається навіть з ввічливості підтримати бесіду, а ділові листи ніколи не починає вітальними словами — одразу переходить до справи.

3. Шеф постійно намагається вас підловити

Свідченням того, що начальник не є вашим шанувальником, може бути й такий маркер — він ставить надто багато хитрих запитань про те, що ви робите і як саме, наче намагаючись піймати на брехні чи викрити якийсь промах. Наприклад, на що витрачаєте свій час, скільки часу забрало виконання тієї чи іншої задачі або проєкту в цілому, чому так багато, чому так мало тощо. Можливо, шеф вам просто не довіряє, а без довіри, як відомо, неможливо побудувати гарні взаємини.

4. Вас не беруть до уваги при призначенні важливих завдань

Якщо керівник цікавиться вашою думкою, регулярно хвалить і дає можливості розвиватися та рости, це демонструє, що ви йому подобаєтесь як спеціаліст. І навпаки, якщо вам постійно доручають рутинні завдання і ніколи не пропонують більших обов’язків чи нових задач, ймовірно, ваш начальник не вважає, що ви цього варті.

Коли ж ви самі пропонуєте щось або намагаєтеся взяти на себе відповідальність, то шеф постійно сперечається та відкидає усі пропозиції. Це теж досить красномовно свідчить про те, що він не надто вас шанує.

5. Бос уникає зорового контакту і не посміхається, коли ви поруч

Мова тіла теж багато про що говорить. Неприхильне ставлення показують і такі дії: керівник закочує очі, коли бачить вас, займає відсторонену позу, схрещує руки на грудях, не відривається від монітора, коли ви звертаєтеся тощо. Для нього простіше відводити погляд і уникати вашого товариства, щоб не виказати роздратування чи ворожого ставлення.

6. З іншими начальник поводиться інакше

Часто буває, що керівник обирає собі такий стиль керівництва і ставиться з суворістю до всіх без винятку співробітників. Але якщо ви відчуваєте особливе ставлення — постійне незадоволення, зауваження, порушення особистих кордонів — то тут щось не так. Але перш ніж «ставити діагнози», проаналізуйте, чи безпідставні ці прискіпування.

Що можна зробити

Справді, дехто може відчути безпорадність і розчарування у собі, коли виявиться, що начальник його недолюблює. Таке відкриття здатне спричинити стрес і негативно вплинути на подальші робочі відносини. Але не все так погано, головне — розібратися у ситуації.

  1. Перше, що потрібно усвідомити — начальник не повинен вас любити й ви не повинні йому подобатися у звичному розумінні цих слів. На роботі слід керуватися іншими категоріями — професіоналізмом, кваліфікацією, навичками тощо.
  2. Погляньте на себе та свою роботу відсторонено. Можливо, вам треба підтягнути навички, стати більш зібраним, проявляти ініціативу, брати відповідальність, чіткіше означувати особисті кордони.
  3. Якщо робота вам подобається, звільнятися — не вихід. Доведеться бути рішучим. Домовтеся про зустріч з начальником і дізнайтеся, що відбувається. Якщо ваші припущення виявилися не безпідставними, запитайте, що потрібно зробити, щоб робочі стосунки покращилися.
  4. Дійте!


Інколи дуже важко зрозуміти, що ж є причиною неприязного ставлення, а що спрямоване на поліпшення роботи. У будь-якому разі не варто акцентувати увагу на найменших ознаках негативу і робити необґрунтовані висновки. Пам’ятайте — кожна ситуація індивідуальна, намагайтеся оцінювати все, що відбувається, об’єктивно, не мовчіть, коли щось напружує та заважає рухатися вперед.


Читайте також