Любите сміятися? А жартувати?

Погодьтеся, будь-який напружений або серйозний захід набагато цікавіше проходить, якщо у ньому є хоч крапля гумору. Нудьга породжує зневіру, і пішло-поїхало...

Work.ua попросив Олександра Олешка, тренера-психотерапевта, актора та викладача у театрі імпровізації «Чорний квадрат», відкрити для нас світ гумору зовсім з іншого боку, який ми, можливо, ніколи не помічали, і показати, як вміння жартувати може знадобитися HR-у.

Олександр Олешко
Олександр Олешко
тренер-психотерапевт, актор та викладач у театрі імпровізації «Чорний квадрат»

Спочатку розповім історію з життя, як я одного разу наймав на роботу дуже напружену дівчину. Вона, біднесенька, так розхвилювалася перед співбесідою, що її заціпило. Хоча я вважаю, що не виглядаю прямо таким Іваном Грізним. Та все-таки я її чимось налякав.

Сидить, тремтить, заїкається, плутає слова, розповідаючи про себе. Я вирішив її перервати й розказати анекдот. Чесно, вже навіть не згадаю який, але ми сміялися разом «до упаду». А потім я почав розповідати їй у жартівливій формі про наших співробітників і навіть згадав приколи зі свого досвіду роботи з найму.

І що ви думаєте? Дівчина розтанула, набралася впевненості та сказала: «А давайте я просто прийду до вас завтра зранку і подивлюся на вашу атмосферу. А там і вирішимо, що зі мною робити далі».

Погодьтеся, трішки неочікувана заява для такої розгубленої спочатку дівчини?! Але я неймовірно зрадів всередині себе, усвідомивши, що гумор володіє магічною силою, що він перетворює по-нездоровому скромних у природних та сміливих, стираючи зайві кордони між людьми.

Як його використовувати:

  • Розряджати атмосферу у будь-якій незрозумілій ситуації — чи то це співбесіда, нарада, планерка чи якісь апріорі нудні збори.
  • Налагоджувати контакти зі співробітниками й керівниками — вони теж люди, вони хочуть посміхатися та бути у гарному настрої, інколи їм треба допомогти досягти цього дзену.
  • Повертати собі гарний настрій, позитив та радість від життя. Це дає потужний ресурс, який дозволяє відчувати радість від перебування «тут і зараз», а також будувати плани «на потім».
Гумор — це відмінний інструмент, якому немає ні віку, ні амортизації, ні знижки. Він дійсно допомагає залишатися в адекваті у такий непередбачуваний час, коли на кожному кроці «чорний лебідь».

А зараз я хочу поділитися з вами кількома правилами, як слід жартувати. Беріть на озброєння!

  1. Жарт доречний практично у будь-якій ситуації. Випадки, коли жартувати не варто, можна перерахувати на пальцях однієї руки.
  2. Завжди враховуйте статус, вік і настрій компанії, у якій жартуєте. Плюс умови. Наприклад, якщо ви розповісте анекдот про поручика Ржевського виховательці з дитячого садка, поки ваша дитина одягається, це буде, м’яко кажучи, не круто. Але якщо ця ж вихователька буде знаходитися у компанії ваших друзів у барі, то це вже інша ситуація, можна пробувати.
  3. Пам’ятайте, що не всякий вульгарний жарт — це смішний жарт. Іноді легенький гумор або навпаки тонкий, про тих же англійських аристократів, може «зайти» набагато крутіше за чорні жарти.
  4. Використовуйте жарти для того, щоб розрядити атмосферу, але в жодному разі не щоб принижувати співрозмовників. Мало того, що вони будуть розчавлені, так ще й навряд чи захочуть взаємодіяти з вами, вирішувати справи тощо.
  5. Вмійте сміятися з себе. Мабуть, одне з найважливіших правил, хоч воно й останнє. Багато гумористів жорстко жартують над тими, хто поруч, але самі ображаються на жарти на свою адресу. Передусім, учіться жартувати й з себе теж.

Жартуйте, смійтеся і розважайтесь, де б ви не були — на відпочинку, співбесіді або карантині! Пам’ятайте, що жарт — це потужна зброя, яка може розтопити лід, розвіяти злість і роздратування.

Від жарту всім стає дуже добре. Він безкоштовний, на нього не треба реєструватися, він просто є у вашій душі в необмеженій кількості.

Удачі в жартівливих справах!


Читайте також