Перед вами продовження дослідження командою Work.ua ситуації на бізнес-фронті України. У попередній статті про «воєнний досвід» компаній були коментарі від ОККО, ІНТЕРПАЙП, Vodafone, Varus, Uklon, Genesis, «ЖЖУК», «Молокії» та Ferrexpo.

У цьому матеріалі ви знайдете пряму мову ще від 6 бізнесів, серед яких і Work.ua. Запрошуємо до прочитання :)

KFC

Дар’я Трофимова
Дар’я Трофимова
HR-директор компанії Tasty Food (компанія-власник франшизи ресторанної мережі KFC)

Про вплив війни на робочі процеси та зміни в команді

24 лютого, прочитавши ранкові новини про обстріли України, ми вирішили не відкривати ресторани й не викликати співробітників на робочі місяця для їхньої ж безпеки.

Відновлювати роботу в безпечних регіонах Tasty Food почала лише з середини квітня. Зараз працює 4 ресторани KFC у Дніпрі. Продовжуємо відкривати нові заклади, щоб підтримувати економіку країни та співробітників: всього по Україні запустилося 11 ресторанів, перший був відкритий 12 квітня у Львові.

Від початку війни нашим головним завданням було збереження підготовлених кадрів для швидкого відновлення роботи ресторанів. Основна зміна, яка торкнулася команд, — це ротація між локаціями, яку спричинила комендантська година та внутрішня міграція співробітників. Зараз у компанії відкрито близько 70 вакансій у різних регіонах. Вони з’явились через мобілізацію та виїзд персоналу за кордон.

Якщо говорити про операційні процеси всередині ресторану, більшість з них залишилися без змін. Змін зазнали графік роботи ресторанів у зв'язку з комендантською годиною та меню. Воно було сформоване, з огляду на наявність продуктів, оскільки військові дії в країні продовжуються і не всі постачальники готові стати до роботи.

Для безпеки співробітників фасадні ресторани були обшиті OSB-плитами, розроблена інструкція «Як діяти під час сирени». У ній описано, як за обмежену кількість часу вимкнути обладнання, розрахуватися з гостем, проінформувати всіх, хто знаходиться в ресторані про найближче укриття та дістатися всім до нього.

Про допомогу та волонтерство

У Tasty Food ми насамперед думаємо про людей. Тому від початку війни ми:

  • Не скоротили жодного співробітника. За усіма збережені робочі місця та передбачені законодавством виплати під час простою.
  • Актуалізували статус по кожному співробітникові: де він знаходиться, додаткові контакти, чи він у безпеці. Ця інформація оновлюється щотижня.
  • Проводили онлайн-зустрічі, щоб морально підтримати та розрадити співробітників. 10% співробітників виїхали за кордон. Ми зв'язалися з нашими партнерами у країнах Європи, щоб працевлаштувати наших людей.
  • Співробітникам ресторанів надана матеріальна допомога від фонду Yum! Brands Disaster Relief Fund (Tasty Food є частиною міжнародного бренду Yum! Brands — ред.).
  • У нашій компанії існує матеріальна підтримка співробітників при хворобі, втраті близького тощо. Попри стовідсоткову втрату доходів, наша компанія зберегла ці виплати та підтримує своїх співробітників у скрутний час.

Tasty Food — корпоративно-соціально відповідальна компанія. Ми активно брали участь у волонтерських проєктах у довоєнний час та продовжуємо робити це зараз.

За весь період війни компанія приготувала понад 150 000 обідів у різних регіонах країни: Київ, Дніпро, Одеса.

Загалом ресторанна мережа KFC приготувала понад 220 000 обідів за весь період військових дій і наразі продовжує робити свій внесок у підтримку країни й нашу перемогу.

Про висновки за час війни

💪 Війна показала, наскільки сьогодні важливі особисті якості, як-от людяність і відданість. Вона ще більше об'єднала родини, друзів, співробітників, партнерів, зробила нас сильнішими.

💪 Кожен знайшов своє місце, де він може бути корисним: волонтерство, благодійність, підтримка економіки, психологічна та моральна допомога.

💪 Проходить переоцінка цінностей багатьох людей та компаній. На першому місці залишиться самовіддача та адаптація до нових реалій.

💪 Війну не можна перечекати, треба діяти, адже життя продовжується.

Я впевнена, після закінчення військових дій на Україну чекають великі позитивні зміни. У найближчі кілька років ми досягнемо ще більших висот.

«Київстар»

Світлана Кончаніна
Світлана Кончаніна
керівник департаменту із залучення та розвитку талантів «Київстар»

Про вплив війни на робочі процеси

Пріоритети, які ми визначили для себе у воєнний час, наразі виглядають так:

  1. Люди. Нині ми як ніколи маємо згуртувати зусилля, щоб мати майбутнє. Компанія продовжує працювати, забезпечувати людей роботою та можливістю заробітку та розвитку. Зберегти команду — одне з пріоритетних питань, адже війна закінчиться і потрібно буде всією командою працювати на відновлення та розвиток.
  2. Комунікації. Інтенсивність комунікацій наразі стала вищою. Прямі лінії з СЕО проводяться регулярно, на власному досвіді ми знаємо, наскільки важливо, щоб команда була в єдиному інформаційному полі та рухалась в єдиному напрямку. Таким чином ми надаємо підтримку, виключаємо можливість розвитку панічних настроїв, наскільки це можливо, підтримуємо впевненість у завтрашньому дні. А ще обговорюємо задачі та потреби бізнесу, плануємо та реалізуємо актуальні проєкти на користь українцям і бізнесу.
  3. Безперервність бізнесу. Безперервність надання послуг — ключове завдання «Київстар». Зв'язок — це стратегічно важлива галузь і базова потреба сучасних людей. Команда «Київстар» докладає неймовірних зусиль, щоб зв'язок був навіть у найгарячіших точках. Наші співробітники — без перебільшення герої.
  4. Додатковий напрямок роботи компанії — підтримка країни та волонтерство.

Про допомогу команді та волонтерство

Першими кроками було та є зараз піклування про безпеку колективу. Компанія завчасно підготувала місця тимчасового перебування співробітників на заході країни.

Усі дії супроводжуються чіткими вказівками, інструкціями. Комунікації зараз умовно можна розділити на 2 напрямки:

  • Офіційні повідомлення до колективу від перших осіб, інструкції дій у різних ситуаціях тощо.
  • Координаційна робота. Ми розширили канали комунікації, створивши телеграм-чати для того, щоб зорієнтувати співробітників щодо чинних безпечних маршрутів, особливостей перетину кордонів, облаштування на території різних країн тощо. Окремо існує чат для колег, які тимчасово живуть і працюють на окупованих територіях, в якому ми ділимося новинами компанії та усіляко надаємо підтримку співробітникам.

Також ми надаємо інформаційну підтримку щодо міграційного законодавства в тій чи іншій країні. Створили ком’юніті колег та їхніх сімей у різних країнах, де вони наразі проживають, де вони спілкуються та допомагають одне одному.

Серед першочергових дій компанії була матеріальна підтримка колективу: передчасна виплата річної премії та зарплати за лютий, організація релокаційних виплат і часткової компенсації за оренду житла.

«Київстар» активно підтримує країну, а співробітники беруть участь у волонтерських ініціативах. Від початку повномасштабного вторгнення вже перерахували понад 30 мільйонів гривень благодійної допомоги на гуманітарні потреби військових, лікарень, літніх людей та постраждалих від війни. Зокрема виділили допомогу БФ «Повернись живим», БФ «Твоя опора», БФ «Let`s help» та МБФ «Карітас України». А також перерахували майже 2 млн гривень в рамках міжнародного телемарафону Save Ukraine та благодійного концерту гурту «Океан Ельзи».

Яскравим прикладом волонтерської ініціативи став «Великодній марафон допомоги літнім людям». Київстарівці збирали кошти на подарунки літнім людям — великодні кошики. Зібрали понад 377 тис. гривень. Подарунки отримали сотні людей похилого віку, які знаходяться під опікою місцевих територіальних центрів у Києві, Чернігівській, Сумській та Черкаській областях.

А ще 90 співробітників «Київстар» пройшли навчання та стали волонтерами державної гарячої лінії 1545.

Про висновки за час війни

За майже 25 років роботи «Київстар» застав не одну зовнішню кризу. Швидше адаптуватися до складної ситуації допомагає правильне планування. Тому ми завжди намагаємось передбачити труднощі.

Так було і цього разу: компанія розглядала ризик та готувалася до можливого вторгнення росії, адже впродовж лютого це була чи не основна тема для обговорення в Україні. Тому перші кроки були зроблені ще до ворожого вторгнення.

Робочі процеси не переривались ні на день. Ми розуміли, що повинні швидко згрупуватися та переорієнтуватися із ковідної реальності в реальність війни. Команда «Київстар» вчергове продемонструвала готовність оперативно реагувати на найстрашнішу кризу.

ТОВ «БаДМ»

Олена Швець
Олена Швець
директорка з кадрових питань ТОВ «БаДМ»

Про вплив війни на робочі процеси та зміни в команді

Війна спочатку викликала шок, хоча «БаДМ» опрацьовувала ризики від можливого вторгнення та мала план дій. Але специфіка діяльності компанії та відповідальність вимагала чітких рішень, змін у бізнес-процесах — від логістики й складів до обліку операцій через зміни в законодавстві (перший місяць взагалі все було в режимі ручного керування).

Наша місія та цінності вимагали негайної дії задля доступності ліків і медичних засобів в аптеках, лікарнях та шпиталях, тож з першого дня нас накрило хвилею замовлень волонтерів, лікарень і благодійних фондів.

Процеси під час війни дуже змінилися і кожен підрозділ вибудовував свою роботу з огляду на нові потреби.

У деяких напрямках навантаження зросло в декілька разів, тому працівники з інших підрозділів прийшли їм на допомогу, хоч і не є фахівцями у тій справі.

З огляду на специфіку діяльності ми повинні залишатися біля наших клієнтів і біля тих, кому наші послуги життєво необхідні. Майже всі працівники залишилися в Україні, що дозволило всім аптечним складам працювати з першого дня війни у режимі «до останнього замовлення». Звичайно, з дотриманням заходів безпеки та турботи про персонал.

Про допомогу та волонтерство

У «БаДМ» є програма підтримки працівників, які були змушені тимчасово переміститися у регіони без активних бойових дій. У компанії також був створений інформаційний центр допомоги внутрішньо переміщеним особам у пошуку транспорту, житла та першого необхідного.

Ми беремо активну участь у благодійній допомозі країні в досягненні нашої перемоги. З початку вторгнення росії «БаДМ» безкоштовно відвантажив лікарням та шпиталям ліків на суму понад 2 млн гривень.

Окремо хочу сказати про співробітників «БаДМ», які самоорганізувалися та зібрали благодійні кошти для допомоги ліками шелтеру з ВПО та бійцям Енергодару. Вони заслуговують на слова гордості та вдячності 🙏

Про висновки за час війни

Тривіально і без інсайтів: люди — це головне!

🇺🇦 Зрозуміти тих, хто виїхав, та підтримати тих, хто лишився.

🇺🇦 Знайти роботу кожному, якщо навіть для цього потрібно повністю змінити фах.

🇺🇦 Швидко бігти, щоб не лишатися на місці.

Крокуємо до Перемоги!

«Автопарк Bolt №1»

Тарас Кадигріб
Тарас Кадигріб
HRD компанії «Автопарк Bolt №1»

Про вплив війни на робочі процеси та зміни в команді

Деякі автопарки в постраждалих містах довелося закрити, але компанія не припиняла роботу. В жодному разі.

Ми евакуювали всі наші автомобілі, ми евакуювали весь наш персонал, ми дали цим людям можливість працювати в інших містах. Допомогли співробітникам безкоштовно вивезти сім'ї на автомобілях парку.

Наразі забезпечуємо менеджерів компанії стабільною зарплатою, допомагаємо з обсягом роботи, допомагаємо із житлом.

Тобто компанія продовжує стабільно, активно, динамічно працювати й змогла мобільно пристосуватися до нових умов.

Попри значне скорочення доходу, ми втратили тільки 5% працівників. А 95% продовжують працювати при тому, що компанія, звісно, ​​втратила кілька автопарків у великих містах України. І все одно ми всіх працевлаштували — 70%-80% водіїв із цих закритих автопарків евакуювалися та продовжують роботу в інших містах.

Ми продовжили розвивати програми перекваліфікації, підвищення кваліфікації, але через війну наростили темпи та масовість. Десятки людей потрібно було терміново перевчати, вводити у курс справ, виводити на абсолютно нові структури.

Деякі співробітники перекваліфікувалися, наприклад, рекрутери ставали драйвер-менеджерами або менеджерами з контролю авто, менеджерами з касових операцій. Деякі співробітники отримали підвищення, були додані до антикризових команд, які працюють по блоках з декількох міст. Багато хто показав себе з найкращого боку у воєнний час.

Про допомогу та волонтерство

🤲 Ми дуже багато допомагали у Києві з розвезення продуктів, до цього були залучені десятки машин.

🤲 Була безкоштовна категорія перевезень, за якою людина могла замовити таксі за 1 гривню і поїхати містом, куди їй потрібно. Особливо це актуально для переселенців.

🤲 Та найбільше — це перевезення тисяч людей із гарячих точок. Ми виставляли рекламу у соцмережах, був контакт-центр. Обробляли заявки та зводили водіїв із сім'ями, яким потрібно було виїхати. Або надавали автомобіль, коли в сім'ї вже була людина, яка могла сісти за кермо.

Так безкоштовно вивезли дуже багато людей з Херсона, Миколаєва, Чернігова, Сум, Харкова. Люди переміщувалися і на захід України, і, хто хотів, виїхав на цих авто за кордон — до Польщі, Чехії, Румунії.

Про висновки за час війни

Команда, яка була підготовлена ​​до військових дій, виявилася дуже стабільною, гармонійною, готовою до навчання. Ми ще раз засвоїли урок, що люди є головною цінністю.

А ще, що взаємодопомога та консолідація — це те, що потрібне зараз. Не треба закриватися, не треба повертатися ні до кого спиною. Ми переконалися, що коли йдеш на зустріч до будь-якого члена команди — водія, кур'єра, менеджера, він потім віддає тобі в п'ятикратному, десятикратному обсязі.

Yakaboo

Іван Богдан
Іван Богдан
CEO Національної книжкової платформи Yakaboo

Про вплив війни на робочі процеси та зміни в команді

Війна змінила життя кожного українця кардинально й надовго, і український бізнес зазнав серйозного економічного удару. Книжкова галузь — не виняток.

Внаслідок воєнних дій була повністю заблокована логістика Україною, найбільший у країні книжковий склад національної книжкової платформи Yakaboo, розташований під Києвом, опинився на території ведення бойових дій. Компанії довелось призупинити продажі паперових книжок та було ухвалено рішення евакуювати склад до безпечного місця, на захід України. Рятували книжки в небезпечних умовах, але змогли вивезти майже 1 мільйон українських книг неушкодженими в Чернівецьку область.

З 15 квітня ми вже поновили продажі та відправку паперових книжок на тій території України, куди можлива доставка та, звичайно, до Європи, де зараз перебуває багато українців.

Щойно наш новий склад почав працювати на Буковині, ми запустили проєкт щодо підтримки українських видавців, які зазнали труднощів із подальшим веденням бізнесу в результаті російської військової агресії.

Ми приймаємо на зберігання книжки та включаємо у свою систему дистрибуції, надаємо послуги фулфілменту та допомагаємо з виходом на європейський ринок. Усі ці ініціативи ми об`єднали у проєкт «Платформа+», який має на меті відновити роботу та системно підтримати українські видавництва та авторів.

На початку війни нам довелось скоротити штат майже на 40%. Це, звісно, були вимушені дії й така сама ситуація у багатьох бізнесів з різних економічних сфер. Щоб дати вижити компанії та й книжковому ринку загалом — оптимізувались і працюємо зараз зі всією віддачею.

В Чернівецькій області, куди відбулась релокація нашого складу, ми спільно з місцевою владою створили десятки нових робочих місць для мешканців місцевої громади та для переселенців.

Про допомогу та волонтерство

🤝 Попри складні економічні умови, у перші дні війни ми змогли перерахувати на потреби ЗСУ 3 млн гривень.

🤝 Серед наших співробітників дуже багато тих, хто активно займається волонтерською діяльністю, їх фінансово підтримує наш колектив.

🤝 А ще Yakaboo разом з 50 провідними українськими видавництвами на початку війни відкрили для всіх українців безкоштовний доступ до читання та прослуховування українських книжок у мобільному застосунку Yakaboo. Так ми вирішили підтримати українців у скрутні часи.

Це була неймовірно важлива психологічна та емоційна підтримка, люди не втратили зв`язок з улюбленими книжками, знаходили в читанні прихисток.

Про висновки за час війни

За останні місяці ми переконалися, що найбільша цінність та найнадійніший капітал — це люди, які працюють з вами в команді.

Ми в Yakaboo докладаємо всіх зусиль, щоб книжкова галузь працювала — це наш вклад у перемогу, бо українські книги, українське слово, українська культура — броня національної безпеки.

Work.ua

Ольга Тарасевич
Ольга Тарасевич
HRD Work.ua

Про вплив війни на робочі процеси та зміни в команді

Початок повномасштабного вторгнення став для нас несподіванкою, на справжню війну ми не очікували, хоча і розглядали небезпеку агресії з боку рф. Вирішили зустріти кризу, якщо вона настане, готовими, тому заздалегідь вжили таких заходів:

  • убезпечили свої бази даних;
  • підтримали співробітників, нарахувавши їм разом із зарплатою НЗ — додаткову суму, яка лежатиме на картці й даватиме впевненість, що якщо щось нехороше почнеться, фінансова подушка є.
Зранку 24 лютого терміново зустрілися всім колективом. На початку війни важливо було підтримати одне одного, бути всім у контексті. Тому ще кілька тижнів продовжували зустрічатися тричі на день, у кого є можливість. Потім один раз, тільки ввечері. А пізніше повернулися до звичайного режиму — щоранку зустрічаємося відділами та проводимо збори всієї команди раз на тиждень.

Після вторгнення частина колективу перемістилася з Дніпра та Києва у західні регіони, хтось поїхав за кордон. Та під час карантину ми добре пристосовувалися до віддаленої роботи й особливих змін звичайні робочі процеси не зазнали. Проте у багатьох колег до обов'язків додалося або замінило частину з них волонтерство.

Плюс воєнні реалії увійшли до багатьох наших завдань:

✅ у скорочені строки реалізували проєкт зі зміни часу актуалізації вакансій, тепер роботодавці їх підтверджують раз на тиждень (щоб на сайті точно були актуальні вакансії);

✅ попіклувалися, щоб шукачі якнайшвидше отримували нові вакансії — створили 22 телеграм-канали по містах;

✅ створили сайт для іноземців, які шукають способу допомогти Україні, та лендинг для українців, які виїхали за кордон і потребують роботи;

✅ закликали користувачів Work.ua та підписників наших соцмереж блокувати ворожі сайти, підписувати важливі петиції, підтримувати ЗСУ;

✅ наші дизайнери допомагали в підготовці дуже важливої методички з першої допомоги, якою військові користуються в зоні бойових дій тощо.

З початку війни ми зберігаємо колектив: зараз співробітники отримують урізану зарплату, але скорочень та звільнень через війну не було. Є працівники, які зараз у лавах ЗСУ, компанія допомагала їм зі спорядженням, робочі місця зберігаються за ними.

Про допомогу та волонтерство

У Work.ua міцний волонтерський рух. Розвивати Україну — значуща частина нашої місії, а зараз наша країна як ніколи потребує підтримки.

З початку війни ми допомогли Україні на суму близько 25 млн гривень. Компанія — один з найбільших донаторів фонду «Повернись живим». А наші волонтери наразі виконали понад 400 задач:

  1. Купили 18 автомобілів, які відправили на фронт.
  2. Закуповуємо спорядження для наших захисників — плитоноски, броніки, каски, приціли, біноклі, тепловізори. Нещодавно приєдналися до IT-спільноти Дніпра у зборі коштів на придбання класнючого безпілотника «Фурія».
  3. Допомагаємо воїнам ЗСУ, теробороні та вимушеним переселенцям одягом, ліками, харчами, засобами першої необхідності.
  4. Разом із волонтерським штабом «Куст» відкрили у Дніпрі шелтер для переселенців на 45 осіб. Зараз там уже живуть люди.
  5. Організували безкоштовні карʼєрні консультації для всіх, кому потрібна допомога в пошуку роботи. В цьому проєкті волонтерять багато українських ейчарів та рекрутерів. І вже незабаром відбудеться ювілейна, тисячна, консультація.

Зараз 25% оплат, які отримує Work.ua, йдуть на допомогу ЗСУ та Україні. І ми також додаємо кошти від себе.

А до 16-річчя Work.ua запустили акцію «100% оплат — на ЗСУ»: всі отримані впродовж святкового тижня, з 22 до 29 травня, кошти за послуги сайту передамо на допомогу Україні 💙💛

Про те, куди витрачаємо гроші, регулярно робимо звіти, які може прочитати кожен. Уже є звіти за березень та за квітень.

Про висновки за час війни

Наша компанія завжди давала людям відчуття стабільності. Ніяка росія не змогла забрати в нас цього відчуття, не змогла зупинити наш рух уперед. Щодня ми продовжуємо працювати, будувати та втілювати плани.

Коли до нас у команду приходять новачки, вони завжди приємно вражені тим, наскільки всі навколо готові прийти на допомогу. Допомагати іншим — це ДНК нашої компанії. Зараз, під час війни, ми допомагаємо ще більше: щодня робимо речі, завдяки яким ЗСУ можуть воювати ефективніше, переселенці мають прихисток, а економіка України продовжує працювати.

На жаль, ці речі за майже три місяці війни стали звичними: ось ми знову купуємо автівку, шукаємо тактичні штани або бінокль, закуповуємо харчові продукти. Але до відчуття гордості за співробітників Work.ua звикнути неможливо.


Читайте також