День підприємця

Кризовий менеджер

Кризовий менеджер — людина, яка приходить в компанію в моменти кризи, щоб врятувати її від банкрутства, що майоріє на горизонті.

задоволеність

Що робить кризовий менеджер

Є кілька типів криза-менеджерів: планові та надзвичайні.

Перші проводять профілактичні заходи у компаніях. Вони допомагають керівництву проаналізувати можливі ризики, щоб мінімізувати їх. Якщо профілактика виявилася недієвою і ситуація вийшла з-під контролю персоналу та керівництва, а компанія стрімко руйнується — на зміну плановому приходить надзвичайний кризовий менеджер, антикризовий керівник або, як його ще називають, траблшутер. Такий фахівець асоціюється з важкими часами у компанії.

Антикризовому керівнику доводиться працювати в режимі, коли рішення треба ухвалювати швидко, але виважено. При цьому фахівець найчастіше має обмежену кількість інформації, адже проблема може критися у специфіці підприємства, його історії або незадокументованих взаєминах з партнерами.

Фахівець виявляє проблеми підприємства, у чому вони виявляються — в зовнішніх чи внутрішніх чинниках. Після цього проводить аналіз, розробляє стратегію, як стабілізувати ситуацію і нейтралізувати негативні наслідки. Потім реалізує її. Робота криза-менеджера допомагає компаніям швидше відновити результативну працю та знайти нові точки зростання.

Підсумуємо обов’язки, які включає посада:

  • Пошук, оцінка, аналіз слабких сторін підприємства та методів розвʼязання проблем.
  • Побудова стратегії, яка має вивести підприємство з кризи.
  • Координація роботи працівників компанії.
  • Складання рекомендацій щодо того, як оптимізувати внутрішні чи зовнішні процеси компанії.
  • Мінімізація ризиків та нейтралізація наслідків кризи.

Скільки заробляє кризовий менеджер

Зарплата кризових менеджерів може відрізнятися залежно від компанії, досвіду та обов’язків. Найчастіше запрошені фахівці працюють за оклад та відсоток від прибутку компанії, який, як правило, залежить від фінансових результатів.

Які навички потрібні кризовому менеджеру

  • Вища економічна освіта (фінанси, банк, бухгалтерія) за спеціальністю «антикризове управління».
  • Бажаний диплом магістра МВА або науковий ступінь з управління проєктами чи з психології.
  • Знання фінансових стратегій та теорій.
  • Знання у сфері юриспруденції.
  • Високий рівень стресостійкості, вміння розв’язувати проблеми.
  • Системне, нестандартне, гнучке мислення, дизайн-мислення.
  • Адаптивність.
  • Навички якісної взаємодії з людьми, управління персоналом.
  • Вміння ухвалювати рішення.
  • Навички проведення переговорів.

Переваги та недоліки у роботі криза-менеджера

    • Престижна професія.
    • Висока заробітна плата.
    • Послуги досвідченого спеціаліста завжди мають попит.
    • Можливість працювати як незалежний експерт чи відкрити свою компанію.
    • Цікаві та різноманітні завдання.
    • Високий рівень стресу.
    • Багато часу та фінансів йде на набуття досвіду, необхідних навичок та освіти.
    • Велика відповідальність за ухвалені рішення.
    • Значне навантаження під час кризової ситуації.
    • Можлива протидія з боку керівництва чи персоналу компанії, конфлікти.

Як самі продавці-консультанти оцінюють свою професію

За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих шукачів з досвідом роботи продавцем-консультантом.

Кар’єрне зростання

4.0

Зарплата

3.5

Задоволеність професією

4.0

Безпека

2.5

Баланс між роботою та життям

2.5

Наскільки затребувані кризові менеджери

Жоден бізнес не застрахований від внутрішньої чи зовнішньої кризи, банкрутства. Особливо це актуально для компаній, які планують розширювати свою сферу впливу.

З огляду на швидкі темпи змін у світі, у сфері бізнесу, а також величезну кількість можливих ризиків — професія кризового менеджера залишається актуальною.

Де вчитися на кризового менеджера

Для роботи кризовим менеджером необхідно мати вищу економічну освіту (фінанси, банк, бухгалтерія). Також буде корисно пройти курси підвищення кваліфікації або отримати додаткову освіту з проєктного управління, психології, ступінь МВА.

На криза-менеджера не навчаються, ним стають. Спочатку фахівець має зрозуміти, як розв’язувати проблеми у своїй компанії, де обіймає певну посаду та має право ухвалювати рішення. Тільки після багаторічного досвіду та практики можна назвати себе кризовим менеджером і почати розв’язувати проблеми цілої галузі, інших компаній та підприємств.

Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.


Ще більше інформації про курси та навчальні заклади.

День підприємця

1 вересня, неділя

Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!

Інші професії

Дизайнер

Дизайнер

Дизайнер — одна з найкреативніших та найзатребуваніших професій у часи діджитал-маркетингу, реклами та стрімкого розвитку бізнесу.

Перекладач

Перекладач

Перекладач — це спеціаліст, який професійно займається перекладанням текстів чи промов з однієї мови на іншу.