Ця інструкція про те, яким повинен бути заголовок вакансії, що необхідно вказати в її тексті та як проаналізувати ефективність публікації.
Конспект уроку 1
Рекрутер = фахівець з продажу + фахівець з оцінки
Ринок праці — висококонкурентне середовище, тому рекрутеру важливо поєднувати в собі навички фахівця з продажу та фахівця з оцінки. Щоб кандидат вибрав саме вашу вакансію серед інших, потрібно її «продати». Для цього необхідно врахувати наступні аспекти продажів:
- Продукт. Що продаємо? У цьому випадку — вакансію.
- Цільову аудиторію. Кому продаємо? — Кандидатам. Текст вакансії повинен відповідати профілю кандидата. Якщо ви шукаєте професора в університет, то вибирайте офіційно-діловий стиль. Для посади оператора кол-центру, де не обов’язковий досвід роботи, можна написати більш «дружній» текст.
- Унікальну торгову пропозицію. Що саме відрізняє вашу вакансію від інших? Що привабить кандидата? Наприклад, ви пропонуєте зарплату вище ринкової або у вас є унікальні навчальні програми.
Текст вакансії
Заголовок
Від того, як він сформульований, залежить те, чи прочитає вашу вакансію кандидат. Рекомендації щодо заголовка:
- зробіть його простим та коротким — бажано до трьох слів;
- пишіть зрозуміло;
- експериментуйте з заголовком, якщо не отримуєте достатньо відгуків.
Зарплата
Зазначення рівня доходу у вакансії підвищує її ефективність, тому що:
- зростає кількість відгуків (за даними Work.ua, вакансії з вказаною зарплатою отримують на 50% більше відгуків);
- може покращитися якість відгуків;
- у шукачів складається уявлення про платоспроможність вашої компанії;
- це є ознакою відкритості та прозорості.
Структура вакансії
Структура вакансії допомагає правильно розставити акценти. Вона може бути така:
- Вступ (інтро). Коротка фраза про те, хто ви та кого шукаєте. Вона повинна зацікавити кандидата, тому не використовуйте кліше.
- Інформація про компанію. Напишіть, чим займається компанія, скільки їй років, яка її місія або цілі, та дайте посилання на сайт, якщо він є.
- Обов’язки кандидата. Щоб чітко їх описати та мати змогу відповісти на запитання шукачів, розпитайте керівника відділу, до якого ви шукаєте фахівця, що саме йому доведеться робити новому працівнику. Або ж дайте керівнику заповнити заявку на підбір. Оптимально вказати у цьому блоці 3-5 пунктів. Це потрібно, щоб кандидати могли зрозуміти, що пріоритетно у вакансії, і не злякалися величезної кількості обов’язків.
- Ваші вимоги та побажання до кандидата. Як і в блоці з обов’язками, слід писати конкретно та вказувати не більше 5 пунктів.
- Переваги роботи у вашій компанії («плюшки»). Згадайте свою унікальну торгову пропозицію та вкажіть усі плюси роботи саме у вас. У переліку «плюшок» мають бути важливі моменти — не треба писати про дрібниці на зразок кави з печивом. Список переваг варто скласти у порядку зниження пріоритетності.
- Заклик до дії (call-to-action). Наприклад: «Надсилайте своє резюме — і ми встигнемо зателефонувати вам уже сьогодні».
Аналіз ефективності вакансії
Щоб зрозуміти, наскільки ефективна ваша вакансія, необхідно розрахувати її конверсію — співвідношення кількості відгуків і кількості переглядів.
Не отримуєте бажаного результату при пошуку співробітників? Поекспериментуйте з заголовком і текстом та виміряйте конверсію до та після внесення змін. Якщо вона збільшилася — експеримент був успішним.
Вітаємо! Ви щойно закінчили перший урок з навчального курсу «Як шукати та наймати персонал». Будь ласка, поділіться вашими враженнями, це допоможе нам зрозуміти користь та ефективність уроків.