Ця інструкція про те, яким повинен бути заголовок вакансії, що необхідно вказати в її тексті та як проаналізувати ефективність публікації.

Конспект уроку 1

Рекрутер = фахівець з продажу + фахівець з оцінки

Ринок праці — висококонкурентне середовище, тому рекрутеру важливо поєднувати в собі навички фахівця з продажу та фахівця з оцінки. Щоб кандидат вибрав саме вашу вакансію серед інших, потрібно її «продати». Для цього необхідно врахувати наступні аспекти продажів:

  • Продукт. Що продаємо? У цьому випадку — вакансію.
  • Цільову аудиторію. Кому продаємо? — Кандидатам. Текст вакансії повинен відповідати профілю кандидата. Якщо ви шукаєте професора в університет, то вибирайте офіційно-діловий стиль. Для посади оператора кол-центру, де не обов’язковий досвід роботи, можна написати більш «дружній» текст.
  • Унікальну торгову пропозицію. Що саме відрізняє вашу вакансію від інших? Що привабить кандидата? Наприклад, ви пропонуєте зарплату вище ринкової або у вас є унікальні навчальні програми.

Текст вакансії

Заголовок

Від того, як він сформульований, залежить те, чи прочитає вашу вакансію кандидат. Рекомендації щодо заголовка:

  • зробіть його простим та коротким — бажано до трьох слів;
  • пишіть зрозуміло;
  • експериментуйте з заголовком, якщо не отримуєте достатньо відгуків.

Зарплата

Зазначення рівня доходу у вакансії підвищує її ефективність, тому що:

  • зростає кількість відгуків (за даними Work.ua, вакансії з вказаною зарплатою отримують на 50% більше відгуків);
  • може покращитися якість відгуків;
  • у шукачів складається уявлення про платоспроможність вашої компанії;
  • це є ознакою відкритості та прозорості.

Структура вакансії

Структура вакансії допомагає правильно розставити акценти. Вона може бути така:

  1. Вступ (інтро). Коротка фраза про те, хто ви та кого шукаєте. Вона повинна зацікавити кандидата, тому не використовуйте кліше.
  2. Інформація про компанію. Напишіть, чим займається компанія, скільки їй років, яка її місія або цілі, та дайте посилання на сайт, якщо він є.
  3. Обов’язки кандидата. Щоб чітко їх описати та мати змогу відповісти на запитання шукачів, розпитайте керівника відділу, до якого ви шукаєте фахівця, що саме йому доведеться робити новому працівнику. Або ж дайте керівнику заповнити заявку на підбір. Оптимально вказати у цьому блоці 3-5 пунктів. Це потрібно, щоб кандидати могли зрозуміти, що пріоритетно у вакансії, і не злякалися величезної кількості обов’язків.
  4. Ваші вимоги та побажання до кандидата. Як і в блоці з обов’язками, слід писати конкретно та вказувати не більше 5 пунктів.
  5. Переваги роботи у вашій компанії («плюшки»). Згадайте свою унікальну торгову пропозицію та вкажіть усі плюси роботи саме у вас. У переліку «плюшок» мають бути важливі моменти — не треба писати про дрібниці на зразок кави з печивом. Список переваг варто скласти у порядку зниження пріоритетності.
  6. Заклик до дії (call-to-action). Наприклад: «Надсилайте своє резюме — і ми встигнемо зателефонувати вам уже сьогодні».

Аналіз ефективності вакансії

Щоб зрозуміти, наскільки ефективна ваша вакансія, необхідно розрахувати її конверсію — співвідношення кількості відгуків і кількості переглядів.

Не отримуєте бажаного результату при пошуку співробітників? Поекспериментуйте з заголовком і текстом та виміряйте конверсію до та після внесення змін. Якщо вона збільшилася — експеримент був успішним.

Вітаємо! Ви щойно закінчили перший урок з навчального курсу «Як шукати та наймати персонал». Будь ласка, поділіться вашими враженнями, це допоможе нам зрозуміти користь та ефективність уроків.

Перейти до наступного уроку >