Ця інструкція про складові профілю кандидата: професійні навички, особисті характеристики, цінності та мотивацію.

Конспект уроку 2

Що важливо знати про вакансію перед початком пошуку

Для того щоб скласти точну карту пошуку та мати змогу відповісти на будь-яке запитання кандидата, вам необхідно дізнатися наступну інформацію.

1. Ціль посади. Навіщо нам потрібен цей фахівець? Не варто відповідати: «Тому що попередній працівник звільнився». Підхожою ціллю, наприклад, для директора з продажу, буде вихід на новий ринок.

2. Результат, на який ми чекаємо від співробітника. Він має бути конкретним. Наприклад, збільшити кількість продажів у два рази до кінця року.

3. Задачі, які буде виконувати працівник на цій посаді. Не слід перераховувати дуже багато задач. Краще обмежитися трьома-п’ятьма. Це допоможе кандидату зрозуміти пріоритетні задачі й не відволікатися на незначущі.

4. Необхідний рівень спеціаліста: junior (спеціаліст-початківець), middle (спеціаліст середнього рівня) та senior (спеціаліст високого рівня). Після цього йдуть топспеціалісти, які можуть керувати командою.

5. «Вилка» зарплати. З’ясуйте, від чого буде залежати рівень доходу. Це буде просто ставка, або можлива якась змінна частина та бонуси.

6. Професійні навички кандидата (hard skills).

7. Особисті характеристики (soft skills). Професійні навички та особисті характеристики слід розділити на обов’язкові та бажані, а також пріоритезувати.

8. Цінності. Бажано, щоб кандидат розділяв цінності компанії.

9. Умови праці: графік роботи, віддалена робота чи в офісі, переваги та «плюшки».

10. Освіта, релевантна для цієї позиції.

11. Етапи відбору, які потрібно пройти кандидату. Скільки їх буде, чи передбачається тестове завдання і яке саме?

Цю інформацію можна зібрати одним з нижчеперелічених способів:

  • скласти заявку на підбір з дванадцятьма вказаними пунктами та дати її заповнити майбутньому керівнику;
  • розпитати керівника, записати отримані дані та погодити з ним у письмовій формі, що ви правильно все вказали;
  • у разі неможливості побесідувати з керівником, звернутися до досвіченого співробітника з його відділу та зробити все за аналогією з попереднім пунктом.

Профіль кандидата

Він складається з наступних блоків:

  1. Професійні навички — вміння, якими має володіти кандидат, щоб успішно виконувати роботу. Наприклад, маркетолог має знати Google Analytics.
  2. Особисті характеристики. Вони не мають прямого стосунку до виконання професійних обов’язків, але можуть допомогти кандидату ефективніше працювати. Наприклад, комунікабельність стане в пригоді як спеціалісту з продажу, так і проєктному менеджеру.
  3. Цінності. Якщо кандидат не розділяє цінності вашої компанії, навряд чи йому буде комфортно у вас працювати. Уявіть собі відчуття вовка-одинака, що потрапив у команду, одна з цінностей якої — взаємодопомога.
  4. Мотивація. Те, що спонукає людину працювати. У залежності від мотиву кандидата можна зрозуміти, що він хоче отримувати від роботи та чи зможете ви запропонувати це.
  • Мотив «гроші». Для таких людей дуже важливим є рівень заробітної плати.
  • Мотив «соціальне схвалення». Такому кандидату дуже важливо, щоб оточення позитивно його оцінювало. Він зазвичай комунікабельний і любить знаходитися в групі людей.
  • Мотив «влада». Ці працівники хочуть впливати на людей і мріють керувати командою. Для них важлива можливість кар’єрного зростання.
  • Мотив «конкуренція». Співробітники та кандидати з цим мотивом прагнуть бути кращими за всіх і в усьому.
  • Мотив «статус». Для цих кандидатів важливо працювати у престижній компанії, відомій на ринку.
  • Мотив «стабільність». Люди, які прагнуть стабільності, будуть вибирати надійну компанію. Їм важливо бути впевненими, що вони вчасно отримуватимуть заробітну плату та матимуть соцпакет.

Врахуйте, що у кожної людини є одразу декілька мотивів. Для багатьох важлива гарна заробітна плата, проте не вона єдина цікавить кандидатів з таким мотивом діяльності.

Вітаємо! Ви щойно закінчили другий урок з навчального курсу «Як шукати та наймати персонал». Будь ласка, поділіться з нами вашими враженнями, це допоможе нам зрозуміти користь та ефективність наших уроків.

< Перейти до попереднього уроку                 Перейти до наступного уроку >