Поки експерти пророкують переворот у робочих процесах і масовий перехід на дистанційку, Work.ua запитав в українських роботодавців, як їм цей вимушений експеримент.

Більшість, 66% говорять, що все ж повернуться після карантину до звичного офісного режиму. Зокрема 38% нарікають на те, що роботу з дому складно контролювати, 24% зізнаються, що на дистанційці в співробітників знизилася продуктивність, а 4% пояснюють таке рішення технічними складнощами.

Водночас для 19% респондентів експеримент йде гладко, й вони готові залишитися на дистанційці. 6% планують у такий спосіб скоротити витрати на оренду й утримання офісу, а ще 9% планують залишити можливість працювати з дому кілька разів на тиждень.

Опитування проводилося в квітні 2020. У ньому взяли участь 1040 осіб.

Опитування проводилося в квітні 2020. У ньому взяли участь 1040 осіб.

Звісно, є компанії, які поглядали в сторону дистанційки, й карантин просто прискорив процес переходу, ще й надав змогу перевірити такий формат роботи на міцність.

«Іноді ми працювали у дистанційному режимі, але в другій половині 2019 почали роботу над проектом "Дистанційний робочий день". Тому карантин не застав нас зненацька, у нас вже були напрацювання і варіанти, які ми впроваджуємо в життя. Після карантину, думаю, частина працівників зможе, відповідно до проекту, працювати з дому кілька днів на тиждень», — говорить керівниця служби управління персоналом Корпорації «Артеріум» Яна Назаренко.

Та для більшості компаній карантин — перший досвід роботи на дистанційці. Її довелося випробувати навіть тим, хто про неї навіть не замислювався. Наприклад, 9 тисяч співробітників «Метінвесту» зараз працюють дистанційно. В компанії зізнаються, що основна складність переходу була в тому, щоб забезпечити всім співробітникам безпечний і захищений доступ до корпоративної мережі, баз даних, IТ-сервісів тощо.

«Ми зараз обмірковуємо, в якому форматі і які функції пілотно перевести на віддалений режим на постійній основі. Ця ідея виникла під час карантину. Той успішний досвід, який у нас є зараз, ми використовуємо, щоб підготуватися до системної роботи. З приводу бажання співробітників повернутися в офіс, швидше за все, думки розділяться. Це залежить від умов роботи, які люди можуть створити собі вдома. Всі люди різні: комусь подобається спокійний домашній куточок, а комусь гучні опен-спейси» — повідомили в «Метінвесті».

Так само на віддаленку перейшли всі офісні працівники міжнародної компанії Philip Morris. Емель Мордо, директорка People & Culture (HR) компанії в Україні, Вірменії, Грузії та Молдові розповіла про те, чого підприємство очікує після карантину.

«Після цього карантину ми ще більше будемо цінувати наші офіси, але, крім того, ми навчимося працювати віддалено, вибудовувати комунікацію в командах дистанційно і використовувати всі переваги цифрових інструментів. Гнучкі робочі графіки не зможуть бути лише на папері, а будуть втілені в нових способах взаємодії», — впевнена фахівчиня.

Банківська галузь — одна з небагатьох, яка продовжила надавати послуги у повному обсязі, тож більшість співробітників працюють у звичному режимі. Втім, працівники головних офісів все ж переведені на дистанційку і вважають такий досвід досить корисним.

«Зараз ми активно актуалізуємо процеси взаємодії. Чи продовжать співробітники працювати віддалено, чи повернуться в офіс буде залежати від того, які виклики будуть у бізнесу завтра. Ми усвідомлюємо, що стали більш гнучкими та готовими швидко реагувати на зміни», — ділиться директор департаменту управління персоналом АТ «ОТП БАНК» Лукаш Наталія.

Є, на жаль, й галузі, для яких дистанційна робота неможлива. Наприклад, готельний бізнес, який чи не найбільше за інших відчув на собі удар карантину. Власники великих комплексів змушені дотримуватися обмежень, які завдають чималої шкоди.

«Від самого початку введення карантину, ми дотримуємося рекомендацій, тому у нас не працюють ресторани (тільки доставка в деяких містах) і практично не функціонують готелі. Що стосується керуючої компанії, а це лише 10% від загального штату мережі, режим роботи не змінився, бо ми велика компанія і вже давно навчилися працювати віддалено, у відрядженні, в дорозі. У нас навіть навчання співробітників готелів і ресторанів уже 2 роки налаштоване дистанційно. Після закінчення карантину ми плануємо повернутися до колишньої схеми роботи, яка налаштована і працює добре», — розповідає HR-директор Reikartz Hotel Group Надія Романчук.


До слова, за опитуванням Work.ua, співробітники, у своїй більшості, також мріють повернутися до офісів. А як вам дистанційна робота? Хотіли б залишитися на ній й після карантину?


Читайте також