Журнал Journal of Applied Psychology опублікував статтю, в якій йдеться про те, що мікроперерви під час робочого дня допомагають працівникам краще зосереджуватися на задачах. Особливо це корисно для людей, які вже почали роботу втомленими чи недостатньо спали.

Чому це важливо та як проводили дослідження

Науковці почали досліджувати цю тему, бо для багатьох працівників, особливо офісних, вона є дуже актуальною. Протягом дня вони рідко відволікаються від робочих завдань, виняток становить швидкий обід, який, втім, часто проходить на робочому місці. Роботодавці теж не надто заохочують подібні відволікання, не схвалюють балачок підлеглих на роботі.

Тож психологи з Університету Північної Кароліни перейнялися цією проблемою. Вони залучили до дослідження дві групи офісних працівників. Перша група складалася з 98 осіб — вони працювали у США та брали участь у дослідженні протягом 10 днів. До другої увійшли 222 особи з Південної Кореї, і вони були учасниками протягом 5 днів.

Учені стежили за переміщенням працівників протягом дня, фіксували, хто та як часто робить перерви. А ще за допомогою опитувальника аналізували якість сну та рівень втоми, оцінювали залученість учасників дослідження у роботу, їхні успіхи.

Результати

Науковці виявили, що працівники, які прийшли на роботу вже втомленими, частіше робили мікроперерви: розмовляли з колегами, перекушували чимось смачненьким тощо. І саме це допомагало людям частково відновлювати енергію та залишатися більш зосередженими на роботі.

Цікаво й те, що частіше дозволяли собі короткий перепочинок ті працівники, які відчували, що їхній роботодавець турбується про здоров’я та добробут своєї команди.

Оперуючи результатами дослідження, науковці стверджують, що давати працівникам можливість робити мікроперерви, коли ті їх потребують, — в інтересах самої компанії. Бо так не втратиться загальна продуктивність, а зосередженість співробітників та увага можуть навіть покращитися.


Читайте також