Спонсорство навчальних курсів для підлеглих досить поширене явище. Однак, щоб переконати вашого боса фінансувати програми типу MBA, потрібна серйозна підготовка і переконливі аргументи. Ось кілька порад, що допоможуть домогтися бажаного.

Справка: абревіатура МВА розшифровується як Master of Business Administration, тобто магістр ділового адміністрування — престижне звання.

Виконайте домашнє завдання

Перш ніж надати вам фінансову підтримку, ваш роботодавець захоче побачити переконливі докази того, що навчання вам корисне. Але перш за все бос думає про благо компанії.

Для початку перевірте, чи є у вашій фірмі стандартна програма допомоги або спонсорства. Не звертайтесь до відділу кадрів або до свого начальника, поки не дізнаєтеся подробиці — такі, як навчальний заклад і програма, на яку ви націлені, а також список способів, у які компанія отримає вигоду від вашої освіти.

Вирішіть: ви хочете, щоб ваш роботодавець оплачував усе ваше навчання або тільки частину. І як щодо витрат на книги й технології, необхідні в ході освіти? Крім того, ваш роботодавець захоче дізнатися, чи зможете ви працювати під час навчання, а також коли і як довго. Вам необхідно представити детальний план і передбачити питання, які може ставити начальник.

Є також інші, більш тонкі, аспекти. Такі, як оцінка фінансового стану компанії та економіки в цілому. (Навряд чи доречно просити спонсорство для отримання MBA, якщо ваша компанія скорочує співробітників.)

Знайдіть підхід до роботодавця

Найімовірніше, ви можете детально пояснити, як сертифікат або диплом бізнес-школи додасть цінності вашому професійному та особистісному розвитку. Однак не в цій розмові. Головні питання, на які ви маєте відповісти у своїй заявці на спонсорство: «Як додаткова освіта поліпшить робочий процес і яку користь принесе компанії?»

Щоб відповісти на них, ви маєте бути дуже добре знайомі з найдрібнішими деталями обраної вами програми. Знати все про:

  • її навчальний план;
  • методологію;
  • конкретні заходи;
  • кар’єрні можливості, звичайно використовувані випускниками;
  • статистику їхньої зайнятості після навчання.

Виділення основних сильних сторін і переваг навчання в конкретній бізнес-школі допоможе вам переконливо обґрунтувати своє прохання.

Користь вашої роботи в компанії також має бути розкрито в розмові. У виступі перед босом підкресліть свій позитивний вплив на компанію, обґрунтуйте за допомогою фактів і цифр.

Час теж має велике значення.

Мішель Рейнольдс, що займається бренд-маркетингом і PR у Harvard Business School Online, каже: «Подумайте про найкращий час тижня, дня або навіть року, щоб звернутися за допомогою в навчанні. Щорічні огляди ефективності дають природну можливість обговорити ваші кар’єрні цілі з менеджером і часто є ідеальним часом для звернення за фінансовою підтримкою вашої освіти».

Питання лояльності

Якщо ваша компанія погодиться оплатити навчання на або хоча б більшу частину витрат, вас можуть попросити підписати спонсорський договір. Уважно прочитайте цей документ, щоб переконатися, що в ньому немає частин, з якими ви не згодні.

Одним з найбільш важливих положень в таких договорах є період, протягом якого ви зобов’язуєтеся працювати в компанії після отримання ступеня. Роботодавці включають такі положення, щоб захистити свої інтереси й уникнути сценарію, в якому співробітник переходить в іншу компанію незабаром після випуску.

Консультант з вступу до програми MBA Стейсі Блекман радить: «Оскільки спонсорство часто супроводжується зобов’язанням повернутися в компанію після завершення курсу, зробіть крок назад і оцініть, чи впевнені ви, що хочете повернутися. Порушення такої угоди може привести не тільки до напружених відносин з колишніми колегами, але й до величезної кількості непередбачених боргів».


Розмови про гроші нелегкі, але іноді необхідні. А при правильному підході та достатній підготовці ви можете переконати свого роботодавця надати вам спонсорство, яке змінить вашу кар’єру.

За підтримки Access MBA


Читайте також