Пропонуємо розібрати, чому саме soft skills такі важливі для вашого першого роботодавця та як вони вирізнятимуть вас на ринку молодих та перспективних спеціалістів.

Про те, які гнучкі навички будуть корисні тим, хто тільки-но починає свою кар’єру, Work.ua дізнавався в експерта з компанії GlobalLogic. Координатор Анастасія Васьків у своїй розповіді приділила увагу сфері IT, але її рекомендації підходять і молодим фахівцям з інших галузей. Гайда читати, запам’ятовувати й розвивати :)

Анастасія Васьків
Анастасія Васьків
University Program Coordinator, Consultant, GlobalLogic

Для більшості людей настання літа асоціюється з чудовою погодою, пікніками та передчуттям відпочинку, але не для студентів та тих, хто розпочинає свою кар’єру. Методом спроб та помилок, після чергової співбесіди кожен з них розпочинає свій шлях до омріяної позиції в компанії та випрацьовує свою стратегію успіху.

Ще з дитинства нам знайома ідея про те, що важка праця та ідеальне знання матеріалу є запорукою успіху. Але чомусь ніхто не говорив про soft skills та їхню роль при пошуку першої роботи.

Що таке soft skills

Soft skills або ж гнучкі навички являють собою ті вміння, які застосовуються при соціальних інтеракціях у робочому процесі та не мають конкретної прив’язки до певної професійної сфери. На відміну від hard skills або ж професійних навичок, які стосуються конкретної робочої кваліфікації, вмінь та знань, soft skills є більше особистісно-сфокусованими та стосуються емоційно-комунікаційної сфери.

Раніше soft skills були недооціненими як і роботодавцями, так і спеціалістами, але зараз однозначно настала ера розквіту гнучких навичок.

І soft skills, і hard skills можна тренувати, якщо ви відчуваєте, що вам необхідно їх вдосконалити. Так спеціаліст з розвиненими гнучкими навичками більш продуктивний, адже краще взаємодіє з колегами та клієнтами і розуміє потреби свої та інших людей.

Чому soft skills є важливі в профайлі молодого спеціаліста

За останні кілька років ринок trainee та junior спеціалістів, особливо в ІТ-сфері, разюче зріс. Відповідно, роботодавці почали звертати увагу на зовсім інші характеристики при відборі кандидатів, ніж це було раніше.

Зараз багато роботодавців готові дати спеціалістам з недостатньою технічною підготовкою другий шанс, якщо вони мають мотивацію вчитись і розвиватись далі, їм цікаво працювати в цій команді та компанії, у процесі роботи вони орієнтуються на якісний результат.

Як показати роботодавцю, що ваші soft skills добре розвинені

Чудова платформа для демонстрації своїх soft skills — це інтерв’ю або ж телефонний скринінг з рекрутером. При будь-якій згадці про те, що ви «цілеспрямовані», «швидко вчитеся» та «комунікабельні» одразу ж наводьте приклади того, чому ви так вважаєте.

Наприклад, я швидко вчусь, адже за три тижні склала план вивчення нового фреймворку, знайшла відповідні курси на Coursera та інших онлайн-платформах та успішно їх завершила.

Які soft skills варто розвивати молодому спеціалісту, щоб бути продуктивним на робочому місці

Допитливість та вміння ставити запитання

Навіть досвідчений senior не знає всієї інформації, тому не дарма Сократ казав: «Що більше я знаю, то більше я розумію, що нічого не знаю».

Очевидно, що на початку кар’єри в молодого спеціаліста є багато запитань — і щодо предметної технічної галузі, і щодо best practices в організації роботи, і щодо порад в спілкуванні з клієнтом.

Важливо в щоденній роботі розвивати свою допитливість, висловлювати цікавість до всіх сфер і в процесі — вміти та хотіти запитувати своїх колег.

Не варто боятись, що ваші запитання будуть недоречні чи, можливо, смішні. Обов’язково занотовуйте або одразу ставте їх ментору (якщо, звісно, є така можливість). Повірте, йому / їй буде цікаво відповідати та ділитись досвідом.

Відповідальність та чесність

Ця навичка важлива не тільки для trainee, але і для всіх спеціалістів. Відповідальність та чесність демонструють, наскільки особистість є зрілою та готова брати на себе нові зобов’язання та виклики.

Особливо для тих спеціалістів, які ще студенти, необхідно розуміти свої зобов’язання як і перед компанією, так і перед університетом. І якщо десь є проблеми — вміти відкрито про це сказати та попросити про допомогу.

Наприклад, якщо ви відчуваєте що не можете осилити та виконати завдання самостійно — скажіть про це одразу і не дотягуйте до дедлайну. Якщо повідомити про проблему заздалегідь, у команді точно знайдеться хтось, хто допоможе з виконанням завдання.

Також, важливо пам’ятати про вагу та цінність власного слова і не брати на себе забагато, коли заздалегідь знаєте, що не зможете цього виконати. Команда та ваш керівник мають точно знати, що якщо ви взялися за щось, це обов’язково буде якісно доведено до кінця.

Вміння слухати інших

Здатність слухати інших корисна навичка не лише на робочому місці, але й у спілкуванні з клієнтами та в особистому житті. Добре розвинене вміння дослухатись потреби інших дозволяє уникнути багатьох конфліктних ситуацій та побудувати чудові робочі або особисті стосунки.

У діловому спілкуванні демонстрація уважного ставлення до сказаних співрозмовником реплік демонструє зацікавленість у темі та готовність до подальших кроків. Також, якщо уважно сприймати інформацію від клієнта або керівника й одразу ж аналізувати її, часто виникають потрібні уточнюючі запитання, які варто одразу ж поставити.

У мережі є багато технік та порад для активного слухання, які допоможуть ефективно розвинути власне вміння слухати. Наприклад, однією з цікавих порад є в кінці розмови підсумувати все сказане співрозмовником та зробити так званий «парафраз» — своїми словами ще раз проговорити те, як ви зрозуміли сказане. Якщо ж є невідповідності між вашим сприйняттям та сприйняттям співрозмовника, то їх одразу можна відкоригувати.

Самомотивація

Для ще кращої та ефективної роботи молодому спеціалісту важливо розвивати навичку самомотивації. Цей skill дозволить навчитись керувати власною енергією, спрямовувати її у правильному напрямку для ефективного досягнення власних цілей.

Самомотивація також тісно переплітається з ініціативністю, адже коли людина зацікавлена у здобутті нового досвіду, вона всіляко це демонструє іншим, проявляючи ініціативу.

Звісно, що не маючи великого життєвого досвіду за плечима, молодому спеціалісту важко буде спершу зрозуміти, в якому саме напрямку потрібно рухатись, але поради менторів можуть з цим допомогти. Також не забувайте дослуховуватись до власних відчуттів — внутрішнє чуття точно підкаже, на які саме сфери варто спрямовувати енергію.

Вміння працювати в команді

Перший реальний проєкт кожного молодого спеціаліста однозначно передбачає командну роботу. І, як правило, для багатьох колишніх студентів дуже незвично працювати спільно з іншими членами команди.

Проте, навіть під час навчального процесу, багато викладачів намагаються імплементувати практику командної роботи до чинних навчальних дисциплін, тому студентам варто долучатись до таких ініціатив ще в університетських стінах.

Навичка роботи в команді також тісно пов’язана і з іншими soft skills — вмінням слухати інших, відповідальністю, вмінням ставити запитання тощо. Також вона потребує добре розвинених лідерських та комунікаційних навичок.

Сподіваюсь, ці рекомендації стануть у пригоді молодому спеціалісту, сприятимуть подальшому кар’єрному зростанню, пошуку ідеального проєкту і позиції для себе.


Читайте також



1 коментар

Татьяна Авельцева 15.07.2020, 09:56
Очень полезная информация!

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.