Ваше резюме може й ідеальне, а от профілі в соціальних мережах — ні.

Запитайте людину, яка її головна зброя при пошуку роботи, й вона відповість, що відмінне резюме, впевненість на співбесіді або ідеально виконане тестове завдання. І дуже рідко ви почуєте у відповідь «соцмережі». Проте сьогодні, коли ми 24/7 знаходимося онлайн, те, як шукач веде свої сторінки у Facebook, Instagram, а іноді й у TikTok, може багато про що розповісти рекрутеру.

То що ж бачить HR-фахівець, переглядаючи соцмережі кандидата? І як шукачу зробити так, щоб профіль презентував його тільки з найкращого боку? Про це автори Work.ua (яких ця тема, до речі, теж дуже цікавить) дізнавалися в Анни Тільняк — SMM-консультантки та авторки практикуму «Мистецтво володіння соціальними мережами».

Анна Тільняк
Анна Тільняк
душевна SMM-консультантка

Розгляньмо профіль людини у Facebook або Instagram як привабливу онлайн-візитівку для знайомства з роботодавцем, колегою, партнером.

Погодьтеся, соціальні мережі віддзеркалюють спосіб життя, мислення людини, демонструють її соціальні зв’язки (спільних друзів), смаки, транслюють історію становлення особистості та наміри. Не потрібно бути професійним психологом, щоб зчитати інформацію про людину за профілем у соцмережах.

Відсутність профілю в наш час теж говорить багато про що: наприклад, що людині є що приховувати. Це породжує недовіру. Сучасний світ мовчазно вимагає підтвердження існування особистості в мережах.

HR-фахівці явно знайомляться з шукачами не тільки завдяки резюме або на інтерв’ю. Вони також можуть перевіряти правдивість інформації, психотип та інші характеристики співробітника за допомогою Instagram або Facebook.

Детально про те, як підготуватися до подібного знайомства, я розповідаю на своєму практикумі, а тут дам кілька рекомендацій, які ви можете застосувати вже сьогодні.

1. Навіть якщо ваш профіль в мережах закритий, ви не в безпеці.

Ілюзія захищеності закритого профілю існує, але повірте, якщо про вас хочуть дізнатися більше, знайдеться 1000 і 1 спосіб це зробити. Звичайно, без злому.

Та й сенсу у створенні «особистого фотоальбому для друзів» сьогодні немає: існує безліч комунікаторів, просторів для зберігання, додатків типу «особистого щоденника». Є мільйон способів зберігати інформацію про себе для близьких і друзів. А соціальні мережі перестали виконувати цю функцію.

Яка ж основна функція в особистого профілю в мережах? Дати знання про людину як про особистість з впізнаваними рисами обличчя, інтересами, визначеною експертністю, вагою у професійній спільноті.

2. Відкритий для світу профіль вимагає корегування. Я пропоную вам переглянути його та перевірити на системний негатив.

Ваш профіль — ваша репутація. Добре, якщо ваші радикальні висловлювання або репости не завадять формуванню цілісного гармонійного образу для партнера або роботодавця.

У цьому разі мова не йде про «неживий» і надуманий профіль, де всі фото, репости й висловлювання стерильні. Ми говоримо про профіль, який буде створювати повне враження про особу, охоплювати кілька сфер життя: спорт, сім’ю, захоплення, подорожі, світоглядні моменти.

Як фахівець раджу найближчим часом переглянути свої профілі в соцмережах на предмет нетолерантних висловлювань, які можуть образити певні групи населення. Часто такі дописи помічають через лайливі слова, негативний настрій текстів. Люди пишуть їх на емоціях і часто потім змінюють думку, але рукописи не горять.

Рекомендую видалити публікації, які можуть зіпсувати ваш імідж або відносини з можливими новими роботодавцями та колегами, партнерами.

3. Можна зробити собі кілька подарунків на користь іміджу і репутації в онлайні.

Кілька ідей для ваших профілів у мережах:

  • Написати декілька історій про ваш життєвий шлях, художньо і коротко описати ключові моменти становлення вас як особистості й фахівця. Подібний сторітелінг стане прекрасним доповненням до вашого резюме: захопливі історії олюднюють образ, а відкритість і готовність писати про своє життя в соціальних мережах викликають повагу та довіру у потенційних партнерів і роботодавців.
  • Доповнити ці історії новими фотографіями. Для цього можна організувати фотосесію на прогулянці або в студії. Заразом зробите світлину для живого і чудового нового аватара.
За допомогою дописів з історіями та свіжих фото ваші особисті профілі отримають частку нової уваги, фоловери, які давно не бачили вас, захочуть написати комплімент, підбадьорити або відреагують на тексти, допомагаючи алгоритму соціальних мереж робити вас більш помітними у професійній спільноті.

Нові дії також дадуть можливість вам піти й зайнятися іншими справами, окрім мереж, — свіже наповнення буде в цей час працювати саме на вас.

4. Комунікація у соціальних мережах — невіддільна частина роботи у ваших особистих профілях.

Завдяки алгоритму, Facebook та Instagram абсолютно чітко відстежують, наскільки ми цікаві одне одному, зокрема за кількістю комунікації між нами.

Приділяйте увагу іншим важливим для вас користувачам: заходите на їхні сторінки, залишайте вподобайки, коментуйте, дивіться їхні сторіз і спілкуйтеся. Не забувайте відповідати на коментарі під вашими дописами. «Просто лайкнути» не підходить.

5. Визначтеся з основною темою вашого профілю.

Тут, мабуть, не варто підходити суворо та фундаментально й заявляти світові: «Увага! Тепер я буду писати тільки про інженерію або бухгалтерію».

Основна тема, наприклад, ваша ключова компетенція, може проходити тонкою ниткою через ваш профіль, регулярно відбиватися в сторіз та стрічці у вигляді лайфхаків, історій і думки фахівця, який дивиться на навколишній світ і побутові ситуації як досвідчений професіонал. Наприклад, цілком допустимо відреагувати на нещодавні події в країні та світі з позиції фахівця з маркетингу, дати легкий і місткий аналіз ситуації, навіть перебуваючи на відпочинку на лижному курорті або в іншій країні.

Основну тему профілю варто експлуатувати не просто регулярно, а доводити її пропорцію до 50-60% публікацій.

Просунутим користувачам мереж пропоную розпланувати роботу з особистим брендом поквартально. Включити регулярні фотосесії, написання експертних коротких статей у свої ж акаунти, подумати над серією відео або ефірів з розглядом ситуацій з життя з позиції професіонала.

Сподіваюся, деякі ідеї з цієї статті вам допомогли. І ще одне напуття для вашого особистого SMM: бажаю не лайкати себе, а лайкати інших! Не боятися знайомитися з іншими в мережах і не закидати свої особисті профілі. Адже світ стає більш віртуальним, а ринок фахівців охоплює світ, а не локацію, в якій ви мешкаєте.

Успіхів в особистому бренді, бережіть свою репутацію в онлайні!

Зображення з т/с Emily in Paris, 2020 р.


Читайте також



29 коментарів

Тетяна Павлюта 19.01.2021, 22:11
Останні дві роботи я знайшла через соцмережі в тематичних пабліках :) А от резюме на ворку чисто по-приколу... Ще ні разу роботу через ворк не знайшла.
Андрей Васильевич 26.01.2021, 11:55
Просто Таню у тебе мислення лузера.Гони то з голови)
Алена Байдикова 19.01.2021, 23:45
Ни о чем статья
Александр Супрун 20.01.2021, 00:22
Ну почему же ни о чем. Один известный политический деятель очень любил твиттер, пока его не забанили
Анжелика, Alliance Air 20.01.2021, 17:28
))))))))))
Оксана Ефремова 21.01.2021, 21:29
+100
Наталія Шпаковська 20.01.2021, 10:35
"Відсутність профілю в наш час теж говорить багато про що: наприклад, що людині є що приховувати. Це породжує недовіру. Сучасний світ мовчазно вимагає підтвердження існування особистості в мережах" - це психологічний тиск, який карається. Ви спонукаєте людину користуватися соц. мережами. А ви маєте на це право? Ні. Хіба, що дану статтю замовили власники соц. мереж для свого збагачення
Оксана Нагорна 20.01.2021, 15:41
А я вважаю, що ніхто ні до чого тут не спонукає! Кожен має особисте право на рахунок соц. мереж, але сучасність дійсно диктує нові правила. Вирішуйте самі сприймати їх чи ні!
Наталія Шпаковська 20.01.2021, 17:03
Хто активує? Рекрути?
Наталія Шпаковська 20.01.2021, 17:16
Коли запитуєш у лежави про соц. гарантії, такі діячі, як ви відповідають: "Ніхто нікому нічого не винен", то чому ми пересічні громадяни повинні створювати акаунти та витрачати власний вільний час, на їх заповнення виконуючи таким чином, ваші забаганки?
Ірина Шевчук 23.01.2021, 22:20
Тому що мережа-це сети. Чим більше людей зареєструються,тим більше в них грошей
Оксана Ефремова 21.01.2021, 21:29
+100
Ольга Беркут 20.01.2021, 13:31
Молодец!!!
Сергей Степанищев 20.01.2021, 13:46
Статья на уровне гораздо ниже плинтуса. Автор не имеет ни малейшего понятия о психологии.
Галина Хоменко 20.01.2021, 14:31
Зачем заставлять людей выставлять себя на показ? Каждый делает так, как ему хочется, а не как все этого хотят! Вот и я не хочу выставлять свою личную жизнь на показ, потому что у меня есть своё мнение и менять его не хочу!!! Всем удачи!!
Дмитрий Алексеенко 20.01.2021, 18:02
Статья бред, как и большая часть подобного шлака на сайте. Мой профиль в соц. сети это мое личное дело и волновать никого не должен. К работе никакого отношения не имеет и иметь не должен. Есть LinkedIn для этого. А у себя на странице я хоть матерные частушки могу постить или фотки из Playboy - это мое дело. Мой совет тем, кто постит сюда подобный шлак - не надо этого делать, вы низводите сайт до уровня тупых одноклеточных пабликов, населенных такими же одноклеточными юзерами.
Оксана Ефремова 21.01.2021, 21:30
+1000!
Оксана Денечко 20.01.2021, 18:52
Соцмережі мають значно більше негативного впливу, ніж переваг. Хіба що робота і є ведення соцмереж.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/ukrainian/vert-fut-42693578.amp
Леонiд Воснюк 20.01.2021, 22:50
Да Ваше резюме особо не читают, а тут еще время будут тратить на поиск в сетях, не зная аккаунта. Данная статья актуальна для кандидатов уровня ТОП-менеджера.
Виктория Тимошенко 11.02.2021, 02:18
Браво!
Андрей Николаенко 21.01.2021, 13:50
Меня нет в соцсетях не потому, что я чего то там скрываю, а потому что не собираюсь тратить на это время, а время это невосполнимый ресурс.
Alya Soldatenko 21.01.2021, 19:35
Я не откликаюсь на приглашение в друзья,если человек не выставил своё фото или ,если вижу что это только с рекламной целью.Не часто меняю аватарку .Пожалуй,раз в год и даже реже.Стараюсь не "зависать"в соцсетях.Время дорого.
Оксана Ефремова 21.01.2021, 21:39
То есть, по мнению некоторых "продвинутых", если меня нет в соцсетях, то я не специалист, не личность и вообще никто и звать меня никак? ну-ну... как говорится, вы себе думайте, а я себе знаю)
Карина Бархатова 23.01.2021, 13:29
Свобода заканчивается там же где и начинается, так что ли?
Хочешь - не хочешь, а в итоге выходит так, что вероятность получения нормальной должности с нормальной зарплатой зависит от того, какие фотки ты постишь у себя в соц сетях и как их подписываешь. И нет у тебя выбора, т.к. если совсем нет этих фоток и подписей - всё, никакого «доверия». Приплыли.
Ірина Шевчук 23.01.2021, 22:09
Карина,вряд ли это нормальная работа. Если спрашивают то что не касается работы и обязанностей, это шарашкина контора. Там решает "умный" начальник. Это, как правило,маленькие фирмы. Другое дело,государственные учреждения, хочешь.добавляешь в друзья себе начальника,сотрудников, но после как ты устроился на работу. Там четкий перечень документов,которые нужно и тесты или собеседование по сути,профессиональные качества,знания.
Яна Приходько 23.01.2021, 19:25
Когда у меня на собеседовании спрашивают ссылку на соц сети, то я задаю вопрос " Какое отношение это имеет к работе"
Зачастую ответа нет.
Так что смело посылайте на...ф таких идиотов.
Ну вот действительно, что ты хочешь увидеть в моем профиле?
Это мое личное пространство, хочу картинок закидаю или натюрморт.
Ещё у сварщика бы спросили ссылку на социальные сети 🤪
Ірина Шевчук 23.01.2021, 22:00
Відсутність профілю в соц.мережах говорить про те,що в людей нормальне життя,волни не шукають роботу у Ворк та на інших сайтах навмання. І їм не потрібно 2тисячі друзів мережевих,у них є справжні друзі,з якими вони бачаться і спілкуються в реалі. До сайтів пошуку роботи- люди вдаються коли не знайшли роботи через знайомих чи іншим способом. А порада- не сидіти у соц мережах, а займатись своїми справами, більше гуляти. мати реальних друзів. І бути впевненими,щоб не постити у Фейсбуці всяку фігню,щоб комусь щось доказати.
Ірина Шевчук 23.01.2021, 22:03
Знаю таких успішних людей,в яких немає профілів у соц.мережах. Працюють. Інша справа мережевий бізнес, там треба збирати людей і всякі ім "мудрі" речі розказувати. Лапшу потім треба знімати
Олександра Тітова 24.01.2021, 08:24
Жах, а Ви не думали, так звані спеціалісти SMM, що соцсеті - це ще і безпека людини, ще ж така база даних, будь який злочинець не роблячи нічого, а тільки побачивши Вашу сторінку, вже знає про Вас майже все...і ніхто Вас не захистить , тому що Ви ж добровільно оце все виставили...

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.