Заздрість може виникати не лише в компаніях, де існує висока конкуренція між співробітниками. Зазвичай одні колеги заздрять іншим, тому що не впевнені, що вони можуть домогтися таких же досягнень або отримати надбавку до зарплати, підвищення або навіть вдало вийти заміж.

На жаль, не завжди заздрісники просто спостерігають з боку і ночами тихо плачуть у подушку. Деякі можуть відверто шкодити об’єкту заздрості. Якщо останнім часом ви стали помічати щось неладне, вас переслідує низка невдач і проблем на роботі, Work.ua радить уважно придивитися до свого оточення та вирахувати злостивця. Розбираємося, які методи може використовувати заздрісник.

Не передає інформацію від керівника, співробітників, клієнтів

Ви стали помічати, що один і той же співробітник приховує від вас інформацію: не передає важливі доручення шефа, повідомлення від клієнтів та колег тощо. Коли ви питаєте, чому так сталося, він виправдовується: «Треба ж таке, забув», «Ой, щось відволікло, не встиг сказати», «Та не передавали мені нічого».

Один раз таке ще може трапитися, але якщо ситуація повторюється постійно, вам явно хочуть нашкодити через заздрощі, ненависть або з метою підсидіти.

Дає шкідливі поради

Вовк в овечій шкурі любить вчиняти саме так. Прикриваючи свої дії доброзичливістю, він відмовляє від дій, які могли б допомогти вам досягти більшого в кар’єрі, або дає неправильні поради.

Припустимо, ви зрозуміли, що на своїй посаді можете робити більше, у вас купа ідей, як можна поліпшити робочий процес, і наважуєтеся проявити ініціативу, розповісти про це керівництву. Ваша ідея непогана, але колега-заздрісник тоном справжнього знавця заявляє, що це перебір, ви й так робите достатньо, ініціатива карається, а витівка закінчиться фіаско.

Ви ніколи не дізнаєтеся, чи була варта чогось ваша ідея, якщо дослухаєтеся до поради й нічого не станете робити. Адже ваше процвітання та успіх — не в інтересах злостивця.

Не допомагає в складних ситуаціях

Заздрісника можна визначити й по тому, як він поводиться щодо вас у складних ситуаціях — він ні за що не стане допомагати.

Придивіться уважно, хто відмовляється виручити, якщо у вас виникла позаштатна ситуація. Наприклад, ви зробили невелику помилку і просите колегу допомогти її виправити, а той прикидається мертвим опосумом і відмовляється посприяти.

У такої людини можуть бути побоювання, що допомога посприяє вашому кар’єрному просуванню або в принципі полегшить вам життя. А якщо ви зробите помилку, про неї дізнаються і вас покарають, то він буде радіти.

Поводиться агресивно

Коли вже всі методи нашкодити або підсидіти використані, але нічого не допомагає, заздрісник може проявляти своє ставлення відкрито: грубити без причини, гостро жартувати, переходити на особистості, необґрунтовано критикувати, розпускати брудні плітки.

Якщо ви добре справляєтеся зі своїми обов’язками, недавно у вас щось змінилося в плані кар’єри, то не виключено, що вам заздрять і таким способом скидають напругу.


Заздрість легко сплутати з недоброзичливим ставленням, конфлікти й критику з боку товаришів по службі теж часто списують на заздрість. Але не варто в кожній напруженій ситуації підозрювати колег у цьому почутті. Якщо, наприклад, вам вказали на недоробки та запропонували спосіб, як їх виправити, не поспішайте зараховувати колег у стан ворогів. Для початку оцініть, може, ця критика обґрунтована.


Читайте також