На початку жовтня 2018 у Франкфурті-на-Майні відбулася міжнародна конференція для ейчарів BDO Global People and Culture Conference. Work.ua разом з експертом ділиться найцікавішими кейсами.

BDO є п’ятою за величиною світовою мережею аудиторських і консалтингових компаній з більш ніж 74 000 співробітниками в 162 країнах. Кожні два роки компанія проводить великі конференції для співробітників напрямку HR. Цього року її учасниками стали близько 100 HR-фахівців з усіх куточків планети: країн Північної та Південної Америки, Європи, Азії, Австралії, Африки.

Тема цьогорічного заходу звучала як «Чи готові ви діяти у діджитал-майбутньому?». Анна Чепурна, HR-партнер BDO в Україні поділилася з Work.ua кількома цікавими кейсами з різних країн світу, які можуть допомогти ейчару побудувати сильну команду.

Анна Чепурна
Анна Чепурна
HR-партнер BDO в Україні

Багато учасників презентували свої кейси та рішення. Розповім про ті, які зацікавили саме мене.

BDO Нідерланди

Колеги представили результати досліджень щодо очікувань покоління міленіалів. Це, насамперед: приємні колеги, цікавий контент в роботі, баланс між роботою та особистим життям, постійний контракт, час, щоб дістатися до офісу, повинен займати не більше 30 хвилин. Колеги з Нідерландів також підкреслили, що з цим поколінням слід знайомитися саме в соцмережах і вчитися спілкуватися в них з молоддю на професійні теми. Представники з цієї країни розповіли про проблему, яка хвилює багатьох.

Провідні HR-відділи перейшли до діджитал-навчання — вони працюють зі спеціальними навчальними платформами, де збирають та групують за певними ознаками різні навчальні матеріали. Вкладають в це масу зусиль, ресурсів, намагаються зробити інформацію різноманітною, подавати її в цікавій формі.

Але співробітники не поспішають використовувати ці технології. Нідерландські колеги повідомили, що з цим стикаються практично всі. І однією зі своїх цілей вони назвали те, щоб цією платформою активно користувалися, буквально не могли без неї працювати, весь час заходили, щоб поцікавитися, що там з’явилося нового. Вони очікують, що пройде не так багато часу, і результат, нарешті, буде вартий витрачених зусиль.

BDO Ірландія

Ця країна зменшує витрати на рекрутмент, працюючи з платформою Sonru Video Interviewing. З її допомогою можна записати питання та надіслати їх кандидату, якому достатньо мати вдома ноутбук, інтернет і камеру. Кандидат у зручний час відкриває файл і відповідає на питання від HR, записуючи відео. Цей файл він надсилає рекрутеру, який теж у зручний час його переглядає. Якщо йому все подобається, то це відео він передає лінійному менеджеру.

Насамперед, це заощаджує час на початковому етапі: не потрібно запрошувати кандидата в офіс, проводити з ним перше інтерв’ю: спочатку з рекрутером, потім з лінійним менеджером. По-друге, стає потрібна менша кількість HR-працівників.

BDO Австралія

Колеги розробили чат-бот Buddy, який діє в розділі «Кар’єра» на корпоративному сайті. Його створено виключно для стажерів-практикантів, оскільки австралійський офіс набирає багато студентів. Молоді співробітники мають дуже багато запитань з приводу стажування, умов роботи тощо, і ці запитання часто повторюються. Чат-бот працює в режимі 24/7.

Насамперед, це дозволяє заощаджувати час та ресурси, бо на це не відволікаються люди — більшість роботи виконує чат-бот. Крім того, це добре і для самих студентів — вони не бояться спитати «дурницю», поставити запитання, яке продемонструє їхню непрофесійність, брак досвіду. А чат-бот про них «нічого такого не подумає» — він надасть вичерпну відповідь.

BDO Індонезія

Ця країна автоматизує все можливе: від процесу рекрутингу, де система збирає та аналізує в діджитал-форматі все, що відбувається з кандидатом — співбесіди, фідбеки, етапи проходження інтерв’ю, до розрахунку HR-метрик, автоматизації системи оцінки персоналу, планування наступництва, навчання тощо.

Азійські колеги разом з представниками університетів розробили онлайн-гру для дослідження персональних якостей кандидата. Наприклад, можна дослідити ставлення до ризику, схильність діяти стратегічно чи тактично тощо. Поведінкові риси кандидата виявляються та аналізуються автоматично, і це зручніше та правдивіше за психологічні тести. І кандидатам подобається — зайшов на сайт, пограв у гру, чекай на запрошення до співбесіди.

Ще одне рішення — пристрій, створений разом із вченими, який під час співбесіди вдягають на кандидата. Він фіксує миттєві реакції, «зчитуючи» нервові імпульси, а HR отримує аналіз і психологічний портрет. А ще на тренінгах індонезійські колеги використовують власний софт, здатний аналізувати вираз обличчя співробітника, розуміти його психологічний стан і настрій. Це відбувається кілька разів за тренінг, тож аналіз настрою групи дозволяє тренеру адаптуватися — наприклад, зробити перерву, якщо учасники втомлені, діяти більш активно, якщо люди нудьгують тощо.

BDO Канада

Колеги з цієї країни говорили про встановлення річних цілей та систему оцінки співробітників. На їхню думку, найголовніше, про що має знати кожен член команди — це про свою роль у досягненні стратегічних цілей бізнесу. І про це слід говорити, це треба визначати. По-друге, топ-менеджери в Канаді активно спілкуються з лінійними менеджерами щодо того, як ті керують своїми командами. Це відбувається в форматі коучингу, і в його процесі визначаються вектори на майбутнє та конкретні заходи для досягнення цілей.

За досвідом канадських колег, у такому випадку дещо змінюється ставлення співробітників до власної кар’єри, свого розвитку.

Канадське BDO наче каже своїм співробітникам: ми дамо тобі все — ресурси, інструменти, інформацію, але далі все залежить тільки від тебе; як ти їх використаєш, такою і буде твоя кар’єра в нашій компанії.


Ось такі цікаві кейси. А закінчити б хотілося тезою: «Думай глобально, дій локально!» і ви зможете все, навіть побудувати команду своєї мрії.


Читайте також

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.