Багато керівників недолюблюють віддалений формат роботи, побоюючись, що без постійного особистого контролю всі припинять працювати й компанія розвалиться. Хоча часто в подібному винні зовсім не співробітники, а самі начальники.

Про те, які методи шкодять, демотивують віртуальний колектив і на пні ламають будь-яку справу, розповість Work.ua разом з EnglishDom. Отже, що найбільше дратує віддалених співробітників?

Контроль задля контролю

Є недовірливі начальники. Вони хочуть щохвилини знати, чим займається співробітник. В офісі це напружує менше, оскільки найчастіше не відвертає уваги спеціаліста. Сидячи за сусіднім столом, керівник відділу і так бачить, чим займається його підлеглий: приймає замовлення в клієнта, обговорює з колегою діловий договір, працює в програмі або прокрастинує в інтернеті.

Інша справа — віддалена робота. Тут, щоб переконатися, що співробітник на місці та виконує свою роботу, потрібно щоразу смикати людину особисто із запитанням, чим вона зараз займається. Від цього озвіріє навіть найдисциплінованіший працівник.

Він тільки поринув у завдання, нарешті спіймав натхнення й старанно пише код чи рекламний текст, малює дизайн сайту або робить іншу свою роботу, а його кожні пів години від цього відривають. І наступні 30 хвилин доводиться знову налаштовуватися та згадувати, яка геніальна думка відвідала тебе рівно за секунду до пищання месенджера.

Кидання співробітників віч-на-віч із завданням

Це інша крайність. Видати замовлення чи завдання, а потім до кінця обумовленого терміну зовсім не цікавитись, як ідуть справи. Формально керівник і не зобов'язаний опікуватися співробітників. І якщо працівник професіонал, він, звичайно, вкладеться в задані рамки. Але навряд чи він при цьому особливо горітиме проєктом, а не робитиме його для галочки.

Щоб результати справді вражали, співробітники мають бути захоплені своєю справою. А для цього потрібно час від часу не просто суворо цікавитися, на якому етапі вони перебувають і чи дотримуються дедлайнів, а й обговорювати з ними робочі питання, запитуючи їхньої думки. Часто саме у таких мозкових штурмах і народжуються несподівані рішення та корисні ідеї.

Ігнорування запитань

Це навіть гірше, ніж попередній варіант. Там хоча б співробітник має відразу всі потрібні вхідні дані. А уявіть, що йому знадобилось уточнити якісь деталі. Але телефон менеджера проєкту пілікає похмурими довгими гудками, а в месенджерах повна тиша. І тільки за три дні в когось нарешті доходять руки, щоб відповісти на запитання, через яке вся робота давно стала.

По-перше, це очевидно позначиться на якості та швидкості зробленого. А по-друге, це прямо говорить підлеглому про те, що в цьому колективі заведено байдуже ставитися до своїх обов'язків. І хто в такому разі упиратиметься і працюватиме щосили? Або людина теж буде виконувати свої обов'язки без особливої ​​старанності, або піде в іншу компанію, якщо совість не дозволяє працювати абияк.

Оплата нижче за аналогічну ставку в офісі

Чомусь деякі керівники перебувають в ілюзії, що якщо вони прийняли до штату віддаленого співробітника, то практично облагодіяли його, дозволивши працювати з дому. І тому його зарплата має бути нижчою, ніж у того, хто цілий день сидить в офісі. Цим особливо грішать керівники, схильні зациклюватися на формальностях, а не концентруватися на результаті.

Насправді ж первинною має бути користь, яку приносить співробітник. Якщо він фахівець високого класу, який здатен у рази збільшити виторг компанії, то жодних підстав занижувати його оклад немає. І навіть якщо це рядовий працівник, то все одно його заробітна плата не може бути меншою, ніж у його стаціонарного колеги. Зрештою, роботодавець і так зекономив на тому, хто працює дистанційно, оскільки це позбавило його витрат на комп'ютер, зайві офісні меблі, канцелярію та інші потрібні речі.

Затримка заробітної плати

Взагалі це демотивує всіх. Просто ті, хто на віддаленці, частіше від цього страждають. Затримати зарплату людині, з якою ти працюєш у сусідніх кабінетах, психологічно складніше. Все-таки щодня доводиться дивитися їй в очі, слухати її скарги чи обурення та відповідати на запитання, скільки ще чекати.

Звичайно, віддалений співробітник теж ставитиме такі запитання. Але закрити віконце месенджера простіше, ніж проігнорувати живу людину. Однак не варто після цього розраховувати на лояльність. Якщо фахівець бачить таке ставлення до себе, у відповідь він ставитиметься так само. Крім того, розуміючи ненадійність роботодавця, підшукуватиме собі запасні варіанти.

Ревнощі до інших роботодавців

Взагалі-то умови роботи варто обговорити заздалегідь. І якщо вам важливо, щоб співробітник належав повністю вам, на цьому треба акцентувати. Але якщо прямо така умова не обговорювалась, а ви до того ж регулярно грішите перерахованими вище пунктами, то не дивно, що ваш підлеглий намагатиметься знайти собі ще пару-трійку замовників.

Тут варто діяти за обставинами. Звісно, якщо ця халтура забирає у працівника надто багато часу і показники його ефективності падають, варто з ним попрощатися. Але якщо в цілому він справляється і встигає виконувати всі обов'язки вчасно, то це його особиста справа, чим займатися решту часу. Як то кажуть, «вам шашечки чи їхати?». Хоча, безперечно, це тривожний симптом, який говорить про те, що фахівця не до кінця задовольняють умови роботи.

Неповага особистого часу

Робота з дому — не дорівнює «робота завжди». Офісному працівнику мало хто буде постійно телефонувати після того, як він залишив свій кабінет о 18:00. А от тому, хто на віддаленці, багато хто чомусь не вважає за сором писати об одинадцятій вечора або в неділю вранці. У нього ж робоче місце просто за два кроки від ліжка — справді, складно йому, чи що... Але віддалений співробітник так само має право на відпочинок, особисте життя та вільний час. І зовсім не повинен бути на зв'язку цілодобово.

Замість висновку

Це основні причини, що заважають побудувати міцну та надійну віддалену команду. Ми концентрувалися саме на тих специфічних пунктах, які стосуються організації діяльності поза офісом. Однак хочеться зауважити, що крім перерахованих моментів, не варто також забувати й про класичні правила мотивації, однакові як для інтернет-співробітників, так і для звичайних.

Потрібно подбати про те, щоб підлеглі були задоволені умовами праці, розуміли й поділяли цілі та цінності компанії, мали прямий адекватний зв'язок із керівництвом, бачили чіткий план роботи й список завдань, а також у принципі любили свою професію. 

Тільки за сукупності всіх цих факторів можна побудувати грамотний і ефективний робочий процес.

Бажаємо вам удачі та мудрості у керівництві своєю справою!


Читайте також